تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816671496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به دهکده های ییلاقی گلستان، که این روزها میزبان گردشگران هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاهی به دهکده های ییلاقی گلستان، که این روزها میزبان گردشگران هستند گرگان - ایرنا - مناطق کوهستانی و دهکده های ییلاقی استان گلستان با داشتن جنگل های انبوه، مراتع سرسبز، مزارع سبز و طلایی و نیز قله های مناسب کوهنوردی در این روزهای صاف و آفتابی، پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی است.


دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای گلستان در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: مناطق ییلاقی وکوهستانی استان از نظر برخورداری از جنگل، مرتع، قله و چشم اندازهای بدیع دارای موقعیت برتری در مقایسه با سایر نواحی هستند.
ˈقربان عباسیˈ اضافه کرد: گشت وگذار در مناطق کوهستانی برای علاقمندان در قالب اسکان شبانه یا ورزش و کوهنوردی، در این ایام خالی از لطف نیست.
وی یاداور شد: از جمله دهکده های ییلاقی معروف استان گلستان می توان به ˈدرازنو و جهان نماˈ در شهرستان کردکوی و ˈافراتختهˈ در شهرستان علی آبادکتول اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، دهکده درازنو در جنوب شهرستان کردکوی و در محدوده ملک سورم سرا (بالاجاده) واقع شده است که در طی قرون مورد استفاده خانواده های زیادی از ساکنین بالاجاده و به صورت پراکنده از روستاهای همجوار بوده و در حال حاضر نیز با احداث جاده، علاقمندان از شهرستان های استان و سایر مناطق کشور از آن دیدن می کنند.
عباسی یادآور شد: این مجموعه به دلیل داشتن چشم اندازهای زیبا و اشراف به تمامی نقاط جلگه ای، از جمله شهرستان های کردکوی و گرگان، میانکاله، بندرترکمن و سایر روستاها، طبیعت زیبا، برخورداری از آب و هوای مناسب و نزدیکی به شهر از مناطق جالب و منحصر بفردی است که هر ساله بر خیل بازدیدکنندگان آن افزوده می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: دهکده ییلاقی جهان نما نیز در منطقه حفاظت شده جهان نما محصور شده است که هر ساله مشتاقان زیادی بخصوص در فصل گرم سال چه بصورت خانوادگی و یا گروه های کوهنوردی و محقق را به خود جلب می نماید.
دو مرکز تفرجی درازنو و جهان نما که از نظر تردد و دسترسی در یک مسیر واقع شده، با برخورداری از طبیعت و چشم اندازهای زیبا و جنگل های درختان پهن برگ و سوزنی برگ، وجود و مشاهده برخی جانوران وحشی و برج رادکان، از منابع با ارزش استان گلستان بوده که با توجه به قابلیت های منطقه می تواند مورد توجه گردشگران قرار گیرد.
به گفته عباسی، دهکده افراتخته نیز در جنوب شرقی شهرستان علی آبادکتول واقع شده است و دارای جاذبه های طبیعی و توریستی بوده که با ایجاد امکانات مناسب مشتاقان زیادی را به خود جلب خواهد کرد.
وی اضافه کرد: روستاها و دهکده های دیگری در استان وجود دارد که در فصول مناسب سال علاقمندان و گردشگران و عاشقان طبیعت از آنها بهره می برند که از جمله می توان به سیاه مرزکوه، الستان، خولین دره، مایان و افراتخته و چه جا درعلی آبادکتول، گلیداغ در شهرستان کلاله، قلعه قافه در مینودشت، خوش ییلاق و کوهستان های رامیان در محدوده شهرستان های رامیان و آزادشهر و اینچه برون در گنبدکاوس اشاره کرد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای گلستان با اشاره به فعالیت کمیته های روستایی در روستاها و دهکده های ییلاقی استان گفت: کوهستان های شهرستان رامیان و بعضی از نقاط کوهستانی مینودشت دارای قابلیت های استفاده گردشگری است که بسیاری از مردم منطقه و گردشگران در ایام تعطیلات از آنها استفاده می کنند.
به گفته عباسی، اکثر این دهکده ها در فصول مختلف و نیز آغاز بهار پذیرای عده کثیری از علاقمندان و گردشگران طبیعت و همچنین کوهنوردانی است که از اقصی نقاط کشور به این منطقه سفر می کنند.
وی اظهار امیدواری کرد: با معرفی قابلیت ها و توانمندی های گردشگری روستایی و دهکده های ییلاقی گلستان، شمار گردشگران داخلی وخارجی به این استان افزایش یافته وشاهد رونق و توسعه صنعت گردشگری در نگارستان ایران باشیم.
در این خصوص نگاهی به دیگر روستاهای گردشگری گلستان که در نقاط مختلف استان واقع شده اند، داریم.
روستای زیبا و توریستی پاقلعه در دامنه قله زیبای قلعه ماران در فاصله 12 کیلومتری از مرکز شهر رامیان و در فاصله 6 کیلومتری از روستای شش آب واقع شده و دارای آب و هوای بسیار مطبوع است.
روستای ییلاقی توشن نیز با فاصله حدود 5/2 کیلومتر از گرگان، همراه ناهار خوران با طبیعت زیبا در کنار درختان سر به فلک کشیده همه ساله گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند.
همچنین آب چشمه دوبرار که از حدود شانزده کیلومتری از دل جنگل به این منطقه هدایت شده و جزو بهترین آب های منطقه از نظر املاح شناسایی شده، باعث رونق بیشتر روستا شده است.
روستای خوش ییلاق نیز با مسیر جنگلی چشم نواز در شهرستان آزادشهر قرار دارد و از جمله مناطق استان گلستان است که در فصل تابستان برف را می توان در آن مشاهده کرد.
روستای چهارباغ از توابع بخش مرکزی شهرستان گرگان در دهستان استرآباد جنوبی قرار دارد.
روستای زیبای دوزین نیز در شهرستان مینودشت در شرق استان گلستان واقع است.
روستای رادکان از توابع بخش مرکزی کردکوی، در 35 کیلومتری جنوب غربی این شهر و 50 کیلومتری گرگان قرار دارد.
این روستا از شمال به ارتفاعات درازنو، از غرب به روستای کنداب، از جنوب به جنگل‏های پیرامون و از شرق به روستاهای حاجی‏آباد و چمن ساور محدود می‏شود.
روستای رادکان تحت تأثیر اقلیم کوهستانی، زمستان‏های سرد و تابستان‏های معتدل دارد.
رودخانه رادکان در جنوب این روستا جریان می‏یابد و مجاورت این منطقه بابرج تاریخی رادکان، از آثار قرن پنجم هجری قمری و وجود زیارتگاه‏های هزار منزل و سقاخانه ابوالفضل (ع)، از قدمت و تاریخ کهن روستا حکایت دارد.
روستای ییلاقی زیارت در 17 کیلومتری جنوب شهر گرگان واقع است، این روستا میان دو دامنه کوهستانی و جنگلی قرار گرفته و دارای آب و هوایی معتدل است.
زیارت در ادامه جاده ناهارخوران به سوی کوهستان های جنوب شهر گرگان در فاصله حدود 10 کیلومتری از مرکز گلستان قرار دارد.
روستای زیارت به علت برخورداری از هوای خشک و خنک بازدیدکنندگان بسیاری دارد و از اماکن دیدنی این روستا می توان به آبشارهای زیبا، چشمه آبگرم، امامزاده و همچنین بافت قدیمی آن اشاره کرد.
روستای ساسنگ نیز از زیبایی های شهرستان مینودشت است.
روستای ییلاقی سیاه مرزکوه در جنوب بخش کمالان از توابع شهرستان علی آباد واقع است و یکی از دهکده های هدف گردشگری استان گلستان می باشد.
روستای شاهکوه از توابع بخش مرکزی گرگان در 65 کیلومتری جنوب شرقی این شهر قرار دارد.
شاهکوه، کوهستانی بوده و از زمستان‏های سرد و تابستان‏های معتدل برخوردار است.
روستای شاهکوه نام خود را از ارتفاعات اطراف گرفته است و قدمتی دیرینه دارد، این روستا در گذشته در مسیر جاده اصلی و شاهراه ارتباطی بین خراسان بزرگ و شاهرود بوده است.
شیرین آباد در شهرستان علی آباد واقع شده است و جزو روستاهای هدف گردشگری شناخته می شود.
روستای زیبای طولارام نیز در حوزه شهرستان مینودشت بعد از جنگل تنگه قرار دارد.
روستای ییلاقی فارسیان در 22 کیلومتری شرق شهر گالیکش قرار دارد، این روستا در منطقه ای کوهستانی واقع بوده و کوه های سر به فلک کشیده اطراف آن را فرا گرفته است.
کوهستان پوشیده از جنگل با درختان سرسبز بلوط و افرا چهره منطقه را بسیار دیدنی نموده است، فارسیان از سمت شرق با روستای کیارام از جنوب شرقی با روستای فرنگ و از جنوب با روستای لیرو همسایه است و جزو مناطق هدف گردشگری گلستان است.
قلعه قافه یکی از روستاهای کوهستانی با بافت سنتی و متراکم بوده و از جمله مناطقی است که باعنوان روستای هدف گردشگری شناخته شده است.
بافت سنتی و پیچیده آن به لحاظ میراث فرهنگی یکی از بافت های روستایی ممتاز در استان گلستان بوده ،که دارای قدمت چند صدساله است و مورد بازدید ایرانگردان قرار می گیرد.
قلعه قافه نیز ازتوابع دهستان قلعه قافه بخش مرکزی شهرستان مینودشت است که با شهر 35کیلومتر فاصله دارد.
روستای محمد آباد، سیاه مرزکوه، الستان، خولین دره، مایان و چه جا در علی آبادکتول، گلیداغ در کلاله و نراب در شهرستان آزادشهر از دیگر مناطق دیدنی استان گلستان است.
کوهستان های شهرستان رامیان و بعضی از نقاط کوهستانی مینودشت نیز دارای قابلیت های استفاده گردشگری است که بسیاری از مردم منطقه و گردشگران در ایام تعطیلات از آنها استفاده می کنند.
اکثر این دهکده ها در فصول مختلف و نیز آغاز بهار پذیرای علاقه مندان به طبیعت و همچنین کوهنوردانی است که از اقصی نقاط کشور به این منطقه سفر می کنند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان همچنین از برگزاری 60 جشنواره فرهنگ روستا در مناطق مختلف استان خبر داد.
عباسی گفت: این جشنواره ها با همکاری و مشارکت دفتر امور روستایی استانداری گلستان در ایام نوروز در روستاهای هدف گردشگری استان در حال اجرا است.
وی اظهار کرد: این جشنواره ها و بازی های بومی محلی از روز دوم فروردین سال جاری آغاز و تا 12 این ماه در قالب برگزاری جشنواره غذاهای محلی، جشنواره موسیقی سنتی روستا، صنایع دستی و آداب و رسوم ادامه دارد.
استان گلستان با حدود یک میلیون و 800هزار نفر جمعیت در شمال ایران واقع شده و دارای افزون بر 900روستا و 29شهر است که در قالب 14شهرستان نامگذاری شده اند.
این استان با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استان های خراسان شمالی، سمنان و مازندران همسایه است.
601
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن