تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816672557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماندگاری مسافر در گلستان 3 شب است / دهکده هاي ييلاقی بهشت استان گلستان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گلستان عباسی:
ماندگاری مسافر در گلستان 3 شب است / دهکده هاي ييلاقی بهشت استان گلستان
گرگان - خبرگزاری مهر : دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان گلستان گفت: اقدامات مناسب جهت معرفی جاذبه‎های این استان باعث شده که در حال حاضر ماندگاری گردشگر در گلستان به سه شب افزایش یابد.



به گزارش خبرگزاری مهر، قربان عباسی عصر سه شنبه در گرگان با اشاره به اینکه گلستان نگارستان ایران است، اظهار داشت: در این راستا مدیران ارشد استانی و اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در تلاشند تا استان را از حالت عبوری مسافران به ماندگاری تبدیل کنند. عباسی تاکید کرد: در ایام نوروز به دنبال آن هستیم که مردم را دعوت کنیم که از استان گلستان بازدید کنند و شاهد باشند که استان گلستان چه ظرفیت‎های بالایی در حوزه گردشگری دارد. دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان گلستان خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته در حوزه خدمات به مسافران و گردشگران چندین افتتاح مجموعه‎های هتل و مهمان‌پذیر و رستوران در استان گلستان انجام شده که با افتتاح این مجموعه‎ها 300 تخت اسکان مسافری و 3 هزار و 200 صندلی پذیرایی به ظرفیت گردشگری استان گلستان اضافه کرده است عباسی بیان کرد: در حال حاضر برای توسعه گردشگری استان گلستان 900 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری در حال انجام است که پیشرفت پروژه‎ها با این سرمایه‎گذاری از 30 تا 95 درصد وجود دارد و طی برنامه‎ریزی‎های انجام شده در تابستان سال 1393، 2 هتل‎ پنج ستاره در استان افتتاح خواهد شد. وی افزود: در کنار هتل‎ها، هتل آپارتمان‎ها و پانسیون‎ها، امسال منازل استیجاری در شهرها ساماندهی شده که مسافران می‎توانند با مراجعه به کیوسک‎های تعیین شده در سطح شهرها از این منازل استیجاری استفاده کنند. عباسی گفت: سال گذشته 13 میلیون گردشگر وارد استان گلستان شدند و برای ایام نوروز که پیش رو داریم 20 درصد به ظرفیت و خدمات گردشگری استان اضافه کرده‎ایم تا در صورتی که با افزایش گردشگر روبرو شدیم مشکل خاصی به وجود نیاید. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: جشنواره بین‎المللی اقوام ایران زمین که در تقویم ایران قرار گرفت و تلاش رسانه‎ها برای معرفی جاذبه‎های استان گلستان باعث شده که در حال حاضر ماندگاری گردشگر در استان گلستان به سه شب افزایش یابد. عباسی تاکید کرد: با افزایش امکانات و ظرفیت گردشگری در استان، نوروز امسال استان گلستان ظرفیت دارد که در یک شب 17 هزار گردشگر را اسکان دهد، حتی در این حوزه ورزشگاه‎هایی که دارای سیستم گرمایش و سرمایش هستند آمادگی پذیرش مسافر را در صورت نامساعد بودن وضعیت جوی دارند و ساماندهی در این حوزه هم انجام شده است. وی با اشاره به بالا بودن ظرفیت گردشگری در سواحل استان گلستان اضافه کرد: ساحل زیبای بندرگز، بندرترکمن و گمیشان آماده پذیرش مسافران و گردشگران در نوروز است و در حال حاضر دومین کمپ گردشگری نیز در ساحل بندرگز راه‎اندازی شده است.

عباسی در پایان ابراز داشت: بازارچه‎های صنایع دستی هم در سواحل استان راه‎اندازی شده که صنایع دستی و گردشگری و تولیدات بومی استان را عرضه می‌کند و این بازارچه‎ها در نقاط غیر ساحلی نیز وجود دارد که در مجموع 430 غرفه صنایع دستی و تولیدات بومی در استان برای ارائه به گردشگران و مسافران راه‎اندازی شده است. دهکده هاي ييلاقی، بهشت استان گلستان دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان گلستان گفت: مناطق ييلاقي وکوهستاني استان گلستان از نظر برخورداري از جنگل، مراتع و قله هاي مناسب و چشم اندازهاي بديع داراي موقعيت برتري در مقايسه با ساير نواحي مي باشند.

به گفته قربان عباسی، گشت وگذار در مناطق کوهستاني براي علاقمندان، چه به صورت اتراق در ييلاقات کوهستاني و يا کوهنوردي به طور حتم تامين کننده نيازهاي روحي و سلامتي آنان است.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: از جمله دهکده هاي ييلاقي معروف استان گلستان مي توان به دهکده درازنو و جهان نما در شهرستان کردکوي و افراتخته در شهرستان علي آبادکتول اشاره کرد. دهکده درازنو در جنوب شهرستان کردکوي و در محدوده ملک سورم سرا (بالاجاده) واقع شده است که در طي قرون مورد استفاده خانواده هاي زيادي از ساکنين بالاجاده و به صورت پراکنده از روستاهاي همجوار بوده و در حال حاضر نیز با احداث جاده، علاقمندان از شهرستانهاي مختلف استان گلستان و ساير مناطق کشور از آن ديدن مي نمايند.

عباسی یادآور شد: اين مجموعه به دليل داشتن چشم اندازهاي زيبا و اشراف به تمامي نقاط جلگه اي، از جمله شهرستان های کردکوي و گرگان، ميانکاله، بندرترکمن و ساير روستاها، طبيعت زيبا، برخورداري از آب و هواي مناسب و نزديکي به کردکوي از مناطق جالب و منحصر بفردي است که هر ساله بر خيل عظيم بازديدکنندگان آن افزوده مي شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در بخش دیگری تصریح کرد: دهکده ييلاقي جهان نما نيز در منطقه حفاظت شده جهان نما محصور شده است که هر ساله مشتاقان زيادي بخصوص طي فصول گرم سال چه بصورت خانوادگي و يا گروه هاي کوهنوردي و محقق را به خود جلب مي نمايد. دو مرکز تفرجي درازنو و جهان نما که از نظر تردد و دسترسي در يک مسير واقع گرديده اند با برخورداري از طبيعت و چشم اندازهاي زيبا و جنگل هاي پهن برگ سوزني برگ، وجود و مشاهده برخي جانوران وحشي و برج رادکان، از منابع با ارزش استان گلستان بوده که با توجه به قابليت هاي منطقه مي تواند مورد توجه گردشگران قرار گيرد.

وی هم چنين اضافه کرد: روستاها و دهکده هاي ديگري در استان گلستان وجود دارد که در فصول مناسب سال علاقمندان و گردشگران و عاشقان طبيعت از آنها بهره مي برند که از جمله مي توان به سياه مرزکوه، الستان، خولين دره، مايان و افراتخته و چه جا در شهرستان علي آبادکتول، گليداغ در شهرستان کلاله، قلعه قافه در شهرستان مينودشت، خوش ييلاق و کوهستان هاي راميان در محدوده شهرستان های راميان و آزادشهر و اينچه برون در شهرستان گنبدکاوس اشاره کرد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان گلستان در پایان با اشاره به فعالیت کمیته های روستایی در روستاها و دهکده های ییلاقی استان گفت: کوهستان هاي شهرستان راميان و بعضي از نقاط کوهستاني مينودشت داراي قابليت هاي استفاده گردشگري است که بسياري از مردم منطقه و گردشگران در ايام تعطيلات از آنها استفاده مي کنند و اکثر اين دهکده ها در فصول مختلف و نيز آغاز بهار پذيراي عده کثيري از علاقمندان و طبيعت گردان و همچنين کوهنورداني است که از اقصي نقاط کشور به اين منطقه سفر مي کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با معرفی قابلیت ها و توانمندی های گردشگری روستایی و دهکده های ییلاقی استان گلستان، ضمن جذب گردشگران ومسافران درایام نوروز، شمار گردشگران داخلی وخارجی به این استان افزایش یافته وشاهد رونق وتوسعه صنعت گردشگری درنگارستان ایران باشیم.


۱۳۹۲/۱۲/۲۷ - ۲۰:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن