تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815298772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوامع محلی حاشیه تالاب کانی برازان مهاباد اقدام به پاکسازی روستاهای خود کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جوامع محلی حاشیه تالاب کانی برازان مهاباد اقدام به پاکسازی روستاهای خود کردند مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: جوامع محلی روستاهای حاشیه تالاب بین المللی کانی برازان این شهرستان اقدام به پاکسازی محیط روستاهای خود برای استقبال از گردشگران و مهمانان نوروزی کردند.


کامران حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این اقدام مشترک و خودجوش زیست محیطی ساکنان روستاهای خورخوره و قره داغ اقدام به پاکسازی و تنظیف محیط روستاهای خود کرده و روستاهایشان را برای وورد گردشگران و مهمانان نوروی مهیا کردند.
وی گفت: این روستاییان همچنین آشغال و زباله های اطراف روستاهای خود را جمع آوری کرده و در اطراف هر یک از روستاهایشان نیز بیش از 300 اصله نهال غرس کردند.
حسینی اضافه کرد: ساکنان این دو روستا که با همکاری یکدیگر اقدام به تشکیل یک تشکل زیست محیطی برای حفاظت از تالاب بین المللی کانی برازان نیز کرده اند یک هفته پیش نیز با مشارکت علاقه مندان یه محط زیست حاشیه این تالاب را پاکسازی کرده بودند.
وی گفت: این تالاب که یکی از مهمترین تالابهای اقماری جنوب دریاچه ارومیه و از با ارزش ترین زیستگاههای انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی در شمالغرب کشور به شمار می رود امسال آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است.
حسینی یادآور شد: آب و هوای مطبوعی که بر منطقه حاکم است از یک طرف و از طرف دیگر وجود تعداد زیادی انواع پرندگان مهاجر و بومی در این پهنه آبی زمینه خوبی را برای حضور علاقه مندان به محیط زیست بوِیژه پرندگان در این مکان فراهم ساخته است.
وی اظهار کرد: تعدادی از اعضای جوامع محلی و تشکلهای زیست محیطی روستاهای همجوار این تالاب نیز در این مکان در ایام تعطیلات نوروزی مستقر می شوند تا گردشگران را راهنمایی کنند.
حسینی اضافه کرد: پیش بینی شده است با همکاری اعضای این جوامع نمایشگاهی نیز از تصاویر پرندگان و اقدامات دوستداران محیط زیست و نیز آداب و رسوم منطقه در محل این تالاب برای بازدید گردشگران دایر شود.
تالاب کانی برازان با 900 هکتار وسعت در 30 کیلومتری شمال شهرستان مهاباد و در شمال و شرق روستای ˈقره داغˈ واقع شده و به دلیل گوناگونی و فراوانی گونه های زیستی از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده است.
584/581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن