تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806645718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سایت پرنده نگری تالاب کانی برازان مهاباد آماده حضور مهمانان نوروزی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سایت پرنده نگری تالاب کانی برازان مهاباد آماده حضور مهمانان نوروزی است مهاباد - ایرنا - سایت پرنده نگری تالاب بین المللی ˈکانی برازانˈ مهاباد که در بین پرنده نگران ایرانی لقب بهشت پرندگان را به خود اختصاص داده است در ایام تعطیلات نوروزی امسال آماده پذیرایی از گردشگران و مهمانان نوروزی است.


رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده برای معرفی تالابهای این شهرستان به طبیعت گردان، در نوروز امسال نیز تالاب کانی برازان آماده پذیرایی از گردشگران و مهمانان نوروزی شده است.
کامران حسینی افزود: با توجه به راه اندازی شدن برج پرنده نگری تالاب کانی برازان علاقه مندان به مشاهده پرندگان قادر خواهند بود تا از طریق ساختمان این برج به مشاهده این تالاب و پرندگان موجود در آن بپردازند.
وی اضافه کرد: تلسکوپ و دوربین هایی نیز برای رفاه حال علاقه مندان به دیدن پرندگان در بالای این برج دایر شده است تا گردشگران به راحتی قادر به مشاهده زیبایی های موجود در این سایت پرنده نگری باشند.
حسینی یادآور شد: تعدادی از اعضای جوامع محلی و تشکل های زیست محیطی روستاهای همجوار این تالاب نیز در این مکان در این ایام مستقر می شوند تا گردشگران را راهنمایی کنند.
وی اضافه کرد: پیش بینی شده است با همکاری اعضای این جوامع نمایشگاهی نیز از تصاویر پرندگان و اقدامات دوستداران محیط زیست و نیز آداب و رسوم منطقه در محل این تالاب دایر شود.
حسینی گفت: این تالاب، یکی از مهم ترین تالابهای اقماری جنوب دریاچه ارومیه و از با ارزش ترین زیستگاه های انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی درشمال غرب کشور به شمار می رود.
این تالاب که در زبان کردی به معنی ˈچشمه گرازهاˈ است، با 900 هکتار وسعت در 30 کیلومتری شمال شهرستان مهاباد و در شمال و شرق روستای ˈقره داغˈ واقع شده و به دلیل گوناگونی و فراوانی گونه های زیستی از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده است.
تالاب زیبا و شگفت انگیز کانی برازان به عنوان یک سایت پرنده نگری در کشور، بهره برداری اکوتوریسمی از آن را برای علاقه مندان به طبیعت فراهم کرده است.
تالاب کانی برازان مهاباد که به تازگی با ثبت در فهرست کنوانسیون رامسر به عنوان بیست و چهارمین تالاب بین المللی در کشور شناخته شده است عنوان دومین تالاب بین المللی مهاباد را نیز به خود اختصاص داده است.
بر اساس آخرین بررسی های انجام شده، 75 گونه پرنده آبزی و کنارآبزی متعلق به 11 خانواده در این تالاب شناسایی شده که در صورت اضافه شدن گونه های خشک زی این تعداد به بیش از 180 گونه خواهد رسید که همین امر اهمیت تالاب را بیش از پیش آشکار می سازد.
از گونه های مهم پرندگان این تالاب می توان به فلامینگو، چنگر، اردک بلوطی، اردک سرسفید، حواصیل خاکستری، پرستوی دریایی، اردک مرمری، باکلان کوچک، پلیکان سفید، چوب پا، کشم بزرگ و عروس غاز اشاره کرد.
در میان این پرندگان انواع نادری نظیر ˈخروس کولی دم سفیدˈ ، ˈاردک سر سفیدˈ و ˈاردک مرمریˈ نیز دیده می شود که در کمتر تالابی از کشور تاکنون مشاهده شده است.
این تالاب زیبا و شگفت انگیز همچنین با پیوستن به مناطق چهارگانه زیست محیطی در فهرست پناهگاه های حیات وحش کشور نیز به ثبت رسیده است.
در منطقه کانی برازان همچنین تاکنون 45 گونه گیاهی از 35 جنس و 17 خانواده شناسایی شده که این گیاهان 21 جامعه گیاهی را تشکیل می دهند.
شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
584/581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن