تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804011826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جاذبه های طبیعی و تاریخی قائمشهر چشم به راه مهمانان نوروزی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جاذبه های طبیعی و تاریخی قائمشهر چشم به راه مهمانان نوروزی است ساری-ایرنا- شهر تاریخی قائمشهر با قدمت پنج هزارساله امسال نیز همچون سالهای گذشته چشم به راه مسافران نوروزی است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، تاریخ کهن قائمشهر با کشف شهر پنج هزار ساله مدفون در دل تپه گردکوه نمایان شد و امروزاین کهن شهر مازندران چشم به راه مسافران نوروزی است .
قائمشهر در مسیر دو جاده ترانزیتی و مواصلاتی استان مازندران به استان تهران و دیگر استانهای کشور یعنی جاده های فیروزکوه و هراز واقع شده است.
این شهرستان از جنوب با سواکوه، از شرق با ساری، از شمال با جویبار و بابلسر و غرب با بابل همسایه است و با بیش از ‎400 هزار تن باشنده و چشم اندازهای طبیعی از زمینه های میراث فرهنگی و گردشگری مناسبی برخوردار است.
امامزاده ها ˈسید ابوصالح ، عباس رضا، موسی، سید زرین نوا، یوسف رضا، سید نظام الدین ، محمدˈ و بقاع متبرک ˈدرویش داود، موسی بن احمدˈ و آرامگاه عالم جلیل القدر ˈشیخ طبرسیˈ در شهرستان قائمشهر از جمله اماکن دیدنی این شهرستان است.
دو رودخانه تلار و سیاهرود در دو سوی شهر قائمشهر جاری است و عبور خط راه آهن سراسری کشور و قرار گرفتن در جاده مواصلاتی پایتخت با شمال و شرق بر اهمیت این شهر تاریخی افزوده است.
قائمشهر در دوره های قبل با نام علی آباد معروف بود و در سال ‎ 1314هجری شمسی به نام شاهی تغییر نام یافت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خواست عموم مردم این شهر با نام قائم آل محمد (عج) قائمشهر نامیده شد.
کشاورزی از گذشته دور در این منطقه تاکنون رواج دارد و یکی از جمله شغلهای مهم این منطقه برای اهالی آن به شمار می رود.
کارخانه های نساجی شماره یک ، کارخانه گونی بافی در سال ‎ 1316و کارخانه کنسروسازی در سال ‎ 1322در قائمشهر فعالیت خود را آغاز کردند و منجر به این شد تا قائمشهر به عنوان یک قطب صنعتی در کشور مطرح و زمینه اشتغال بسیاری از اهالی بومی و غیر بومی را فراهم آورد.
ˈغلام حسین افضل الملکˈ از مورخین کشور حدود صد سال پیش که به قائمشهر آمد در آثار نگاشته شده خود از کارخانه پنبه پاک کنی این شهر یاد کرده است .
در خصوص آنچه که در تاریخ از قائمشهر آمده است می توان به اظهارات ˈدلاوالهˈ جهانگرد فرانسوی اشاره کرد که این جهانگرد در سال ‎ 1205از جاده در دست احداث شاه عباسی در این شهر در سفرنامه اش گزارشی داده است.
امامزاده ˈسید ابوصالحˈ در روستای ˈملهˈ ، معروف به ˈسید ابوصالحˈ از جمله مناطق مذهبی و گردشگری این شهرستان است که در سر در مسجد آن سال ‎ 1114هجری قمری رقم خورده است.
از دیگر مناطق دیدنی این شهرستان ˈامامزاده عباس رضا ˈدر روستای کوتنا است که صندوق چوبی موجود دراین مکان متعلق به سال ‎ 931هجری قمری است.
ˈامامزاده موسیˈ در روستای وسطی کلا با سابقه ساخت ‎ 1086هجری قمری ، امامزاده ˈسید زرین نواˈ در روستای چمازکتی با سابقه ساخت صندوق چوبی آن در سال ‎ 855هجری قمری از جمله آثار ملی کشور به شمار می روند.
ˈامامزاده یوسف رضاˈ که در کنار بیمارستان رازی قائمشهر واقع شده این مکان را به جایگاهی برای زیارت مومنان و متمسکین برای شفای بیماران و رفع حاجات مبدل کرده است.
ˈامامزاده سید نظام الدین ˈ که در منطقه جمنان قائمشهر واقع است در سال ‎ 892هجری قمری ˈمیرظهیرالدین مرعشیˈ آن را زیارت کرد که در طول گذر زمان در جنب این مکان مذهبی ، قبرستانی برای دفن اموات این شهر ساخته شد.
بقاع متبرکه ˈدرویش داوودˈ در روستای آهنگر کلای بیشه سر که قدمت آن براساس کتیبه روی بقعه به تاریخ وقف ‎ 991هجری قمری و ˈدرویش موسی بن احمدˈ در منطقه جمنان و فولاد محله که قدمت صندوق آن به سال ‎ 847هجری قمری ذکر شده از دیگر مناطق دیدنی و تاریخی قائمشهر هستند.
آرامگاه شیخ ˈطبرسیˈ از علمای بزرگ شیعه و مولف کتاب ˈالاحتجاجˈ که در اواخر قرن پنجم و اوایل قرن ششم هجری قمری می زیست در روستای ˈشیخ گلیˈ قائمشهر واقع شده و آرامگاه این عالم در طول سال پذیرای علاقه مندان و مشتاقان به علم و ادب است.
پارک جنگلی تلار قائمشهر با وسعت ‎ 15هکتار در ‎ 10کیلومتری قائمشهر واقع است و به عنوان یک منطقه تفریحی و سیاحتی جزو یکی از مناطق ‎ 60گانه گردشگری استان مازندران به شمار می رود.
پارکهای جنگلی موجود در سطح کشور براساس ملاکهای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچون امکانات ، وسعت و موقعیت جغرافیایی به سطوح محلی، استانی، ملی و بین المللی تقسیم بندی می شوند و پارک جنگلی تلار از لحاظ رتبه بندی این سازمان، در رده محلی قرار گرفته است.
همچنین قرار داشتن دریاچه ای با نام ˈدریاچه جاده نظامیˈ در حاشیه این پارک جنگلی ، محیطی فراهم آورده است تا مسافران و گردشگران با خاطری باز قادر به استفاده از این مکان و امکانات خدادادی شوند.
به منظور فراهم آوردن بسترهای لازم برای استقبال از مسافران نوروزی و ایجاد فضایی مناسب برای آنان ، ستاد دائمی تسهیلات سفر نوروزی قائمشهر اقدامات لازم را انجام داده است.
رییس جمعیت هلال احمر قائمشهر گفت: هفت پایگاه هلال احمر قائمشهر به مسافران نوروزی خدمات می دهد.
ˈعلی مختاریفرˈ افزود: دو پایگاه از این تعداد امداد و نجات جاده ای هستند که در مسیر جاده نظامی و جاده قائمشهر به ساری استقرار یافتند و یک پایگاه امداد و نجات در شهرستان سیمرغ آماده ارائه خدمات نوروزی به مسافران است.
وی ادامه داد : اعضای آموزش دیده جمعیت هلال احمر مستقر در این پایگاه ها خدمات ایمنی و امداد و نجات را در مواقع بروز حوادث جاده ای ارائه می کنند.
رییس جمعیت هلال احمر قائمشهر و سیمرغ با اشاره به اجرای طرح ملی پایگاه سلامت و ایمنی در نوروز امسال ، گفت : همسو با اجرای این طرح ، پایگاه های سلامت و ایمنی در خیابان آیت الله صالحی مازندرانی ، خیابان بابل ، جاده قائمشهر به ساری و جاده قائمشهر به سیمرغ مستقر می شوند.
وی کنترل سلامتی مسافران با اندازه گیری رایگان فشار خون و قند خون را از فعالیت های این پایگاه ها برشمرد.
مختاری فر گفت : حدود ۲۰۰ عضو جوانان هلال احمر قائمشهر و سیمرغ در اجرای این طرح ملی همکاری می کنند.
وی همچنین از فعالیت یک واحد موتوری امداد و نجات هلال احمر در مسیر جاده قائمشهر به سوادکوه خبرداد.
او دوره فعالیت نوروزی پایگاه ها و کمپ های هلال احمر را ۲۷ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین سال آینده اعلام کرد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائمشهر از فعالیت سه مسجد برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی خبرداد.
حجت الاسلام ˈ عبدالعلی علی تبارˈ گفت: مساجد جامع ، حضرت رسول (ص) و سجادیه از مسجدهای بین راهی هستند که برای حضور و استقرار مسافران نوروزی آماده شده است.
وی افزود : این مکان ها به امکانات رفاهی برای مسافران تجهیز شده اند و در مواقع اذان صبح و ظهر و عصر آماده پذیرایی از مسافران خواهند بود.
رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری قائمشهر ظرفیت مراکز اقامتی دائم و موقت این شهرستان برای میزبانی از مسافران نوروزی را 357 نفر اعلام کردو گفت: چهار واحد اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر با 86 اتاق و 257 تخت در قائمشهر آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.
ˈمحسن باستانیˈ افزود:10 باب مدرسه با ظرفیت یکصد نفر در هر شبانه روز نیز به عنوان اقامتگاه موقت برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده شده است.ک/4
7329/503
گزارش از فاطمه قنبری قادیکلایی
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن