تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815612687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امسال دو هزار و 505 شی تاریخی در استان اردبیل کشف شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امسال دو هزار و 505 شی تاریخی در استان اردبیل کشف شد اردبیل - ایرنا- سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت : درشش ماه گذشته دو هزار و 505 شی تاریخی از غارتگران میراث فرهنگی در استان اردبیل کشف و ضبط شد.


به گزارش ایرنا ، یدالله بخشی روز چهارشنبه افزود: در این مدت 9 باند قاچاق اشیای عتیقه متلاشی و 114 نفر نیز دستگیر شده اند .
به گفته وی ، کشف 13 عدد فلزیاب و 20 مورد کشف اموال تاریخی از دیگر اقدامات این یگان بوده است .
او بیان کرد: در نیمه دوم سال جاری 19 مورد حفاری غیر مجاز، دو مورد تخریب، یک مورد سرقت، دو مورد مرمت غیرمجاز در مناطق تاریخی شهرستان های استان بوقوع پیوسته است.
بخشی تامین حفاظت و امنیت مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، موزه باستان شناسی شهرستان مشگین شهر و موزه حمام نصر خلخال، سرکشی و حفاظت بیش از 900 اثر ثبتی و یک هزار و 600 اثر تحت حفاظت در سطح استان و شرکت در اجرای ستاد خدمات سفر استان در نوروز 93 را از جمله عملکرد یگان حفاظت برشمرد و اظهار داشت: در سال 92 نزدیک به یک هزار و 346 بازدید و سرکشی از آثار تاریخی به عمل آمده است.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان نیز با اشاره به ادامه عملیات مرمت مجموعه اثر جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، بازار تاریخی اردبیل، محوطه سازی بخش هایی از مجموعه بقعه شیخ جبرائیل، بازسازی و ساماندهی مسجد جمعه و گنبد خانه آن و عملیات مرمت و ساماندهی بقعه شیخ حیدر مشگین شهر در سال 92 گفت: تاکنون عملیات محوطه سازی بقعه شیخ جبرائیل کلخوران واقع در استان اردبیل مطابق طرح جامع، 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
حمید خدا پناهی با اشاره به اینکه اجرای طرح جامع مرمتی بقعه شیخ جبرائیل کلخوران از سال 85 آغاز و تاکنون ادامه دارد، افزود: پیش بینی می شوددر صورت تأمین اعتبار تا سال 93 عملیات مرمت این بقعه به پایان برسد.وی در ادامه از پیشرفت 95 درصدی ساخت رواقها و محوطه سایت ساماندهی حریم بقعه شیخ حیدر واقع در شهرستان مشگین شهر خبرداد و گفت: با انجام مرمت اضطراری و سازه ای بقعه شیخ حیدر، هرگونه خطر احتمالی از این بنای تاریخی رفع شده است.
وی با اشاره به آغاز ساخت مصلی اردبیل از سال 87، اظهار داشت: تاکنون ساخت سالن اصلی مصلی و پارکینگ به پایان رسیده و اجرای تزئینات سالن اصلی و محراب نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی گفت : حفاظت و مرمت از جمعه مسجد ادامه دارد و از جمله اقدامات مرمتی باقی مانده می توان به تکمیل پوشش گنبدخانه، احیای ایوان، انجام سه فصل حفاری به منظور دستیابی به پلان اصلی مجموعه و احیای محوطه اشاره کرد.
530
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن