تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820783502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار بی آبی استاندار به مسوولان و مردم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هشدار بی آبی استاندار به مسوولان و مردم قزوین-ایرنا- استاندار قزوین با اشاره به مشکل کم آبی این استان، هشدار داد: مسوولان و مردم باید برای جلوگیری از قطعی آب و بیشتر شدن مشکلات در این حوزه تلاش کنند.


به گزارش ایرنا، ˈمرتضی روزبهˈ سه شنبه شب در نشست اتاق فکر آب استان قزوین افزود: زنگ خطری که در مورد کم آبی به صدا درآمده باید مسوولان را بیدار کند تا به دنبال راهکاری برای حل این مشکل باشند ضمن اینکه مردم نیز باید با صرفه جویی خود به حل این معضل کمک کنند.
مقام عالی اجرایی استان قزوین با تاکید بر جدی گرفتن بحران کم آبی اظهارکرد: یا باید به دنبال رفع این مشکل باشیم و یا با از دست رفتن منابع، هزینه های زیادی را تحمل کنیم.
وی با اشاره به مشکل برخی روستاهای قزوین به دلیل کم آبی، گفت: اگر دیر بجنبیم شاهد مهاجرت این روستاییان خواهیم بود.
استاندار قزوین با بیان اینکه باید پذیرفت در حوزه آب غفلت های زیادی صورت گرفته که کار به اینجا رسیده است، گفت: تشکیل اتاق فکر آب به منظور همفکری در خصوص اتخاذ راهکارهای مناسب و حل آن اجتناب ناپذیر است.
روزبه گفت: برای حل مشکل کم آبی استان و حل بحران دشت قزوین، نیازمند داشتن نقشه راه، تعیین سهم آب استان از سد طالقان، مدیریت مناسب پساب ها و ارایه راهکارهای اجرایی و دقیق از سوی کارشناسان هستیم.
وی گفت: باید شبکه آبیاری مدرن در بخش کشاورزی را توسعه بخشیده و با نگاه کارشناسی مناسب در کشت محصولات غیر ضروری که به آب نیاز دارند، تجدید نظر کنیم.
استاندار قزوین اطلاع رسانی در خصوص کم آبی و لزوم صرفه جویی در مصرف این مایه حیاتی را ناکافی دانست و گفت: در حالی که شرایط آب بحرانی است اما چون این موضوع به خوبی به مردم منتقل نشده، مردم هنوز نگران شرایط کم آبی نیستند و مصرف آنها همچنان بالاست.
وی در پایان گفت: باید مردم را در جریان وضعیت بحران آب قرار دهیم و از آنها بخواهیم در مصرف آب صرفه جویی کنند وگرنه در آینده با قطعی آب مواجه خواهیم شد.
در این نشست، مقرر شد تا کمیته ای تخصصی با شرکت کارشناسان شرکت آب منطقه ای، آبفای شهری و روستایی، جهاد کشاورزی و معاونت عمرانی استانداری و مشاوران این حوزه در مورد مشکل آب استان تشکیل و راهکارهای لازم را برای حل معضل کم آبی و بحران در این خصوص ارایه کنند.
7392/ 614
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن