تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812636472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قطار سریع السیر قم - تهران در دو راهی اما و اگر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

قطار سریع السیر قم - تهران در دو راهی اما و اگر قم- ایرنا- سوت حرکت قطار سریع السیر مسافربری قم - تهران از آبان ماه سال جاری به صدا درآمد، اما با گذشت حدود چهارماه از آغاز حرکت این قطار، ادامه فعالیت آن اکنون با اما و اگرهایی روبرو شده است.


به گزارش ایرنا، ایمنی حمل و نقل ریلی امری بدیهی است و بویژه در کشور ما که سالیانه چندین هزار نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهد، اهمیت مضاعف می یابد.
شلوغی و ترافیک سنگین محور قم - تهران بویژه در ایام تعطیل و روزهای خاص و طولانی بودن مسیر قدیمی راه آهن قم - تهران، ضرورت وجود یک قطار سریع السیر را در این مسیر مطرح کرد که با تلاش مسوولان چند ماهی است روی ریل افتاده است.
قطار مسافربری قم - تهران 27 آبان ماه 92 راه اندازی شد و این قطار هر روز ساعت شش صبح از قم به مقصد تهران حرکت می کند و ساعت 16 و 35 دقیقه از تهران به قم برمی گردد؛ این قطار با ظرفیت 380 نفر که تا550 نفر نیز قابل ارتقا است، مسافت بین قم تا تهران را در مدت زمان حدود یک ساعت و 40 دقیقه طی می کند.
اینک که چند ماه بیشتر از گشایش این طرح نگذشته است، خبرهایی مبنی بر عدم استقبال مردم از این مسیر و نیز زمزمه هایی درباره تعطیلی آن شنیده می شود.
برخی مسوولان می گویند در صورت ادامه استقبال کم مردم از قطار سریع السیر قم - تهران، ممکن است این خط متوقف شود.
گفت و گوی خبرنگار ما با مسافرانی که از این وسیله برای جابجایی در مسیر تهران استفاده می کنند حاکی است که عدم اطلاع رسانی مناسب، محدود بدون ساعت های حرکت و جانمایی نامناسب ایستگاه قم ،سبب کم طرفداری این وسیله حمل و نقل شده است.
ˈزهرا میرزاییˈ، دانشجویی که چهار روز در هفته باید از قم به تهران برود، می گوید: ساعت رفت این قطار از قم که ساعت شش صبح است برای من بسیار مناسب است، ولی ساعت برگشت آن اگر شش بعدازظهر می شد، می توانستم هر چهار روز هفته را با این قطار به قم برگردم.
وی از مسوولان امر خواست: تعداد ساعت های رفت و برگشت قطار این مسیر را افزایش دهند.
یکی از نگهبانان ایستگاه راه آهن قم استقبال کم مردم از این قطار را تایید کرد و گفت: در برخی روزها، تعداد مسافران بسیار محدود می شود.
مدیر راه آهن قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تایید عدم استقبال مناسب مردم از این قطار گفت: هنوز ضریب اشغال این قطار به حد مطلوب نرسیده است.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری اولیه برای راه اندازی قطار قم- تهران بالغ بر 150 میلیارد ریال بوده است، ادامه داد: چنانچه شهروندان از قطار قم- تهران استقبال کنند، آمادگی داریم علاوه بر افزایش خدمات درون قطار، تعداد ساعت های رفت و برگشت این قطار را افزایش دهیم.
وی تاکید کرد: انتظار داریم ضریب اشغال قطار به بالای 80 درصد برسد تا بتوانیم اداره کل راه آهن را مجاب کنیم سرویس های بیشتری برای این مسیر در نظر بگیرند.
آذرخور در عین حال گفت: با وجود کمی مسافر در این مسیر، حرکت قطار متوقف نخواهد شد و همچنان به شهروندان سرویس دهی خواهد کرد.
رییس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم نیز در گفت و گو با ایرنا، افزود: راه اندازی قطار مسافربری قم- تهران اتفاق خوبی است و می تواند الگوی مصرف و فرهنگ استفاده از حمل و نقل ریلی را میان مردم جایگزین کند.
ˈمصطفی سعادت طلبˈ ادامه داد: بطور سنتی اینطور میان شهروندان قمی جا افتاده که برای رفتن به تهران باید به میدان 72 تن (ورودی قم از ضلع شمالی) بروند و آنجا سوار خودروهای عبوری شوند تا با صرفه جویی هر چه بیشتر در وقت، زودتر به مقصد برسند تا این که مقدمات تهیه بلیت و رفتن به ایستگاه و ... را طی کنند.
وی با بیان اینکه هر چه امکانات و دسترسی مردم به ایستگاه راه آهن بیشتر باشد، استقبال افزایش می یابد، گفت: اگر ایستگاه راه آهن در منطقه ای مثل تقاطع 72 تن بود، بدون شک درصد زیادی از مردم از قطار استفاده می کردند.
عضو شورای شهر قم فرهنگ سازی مناسب در استفاده از وسیله ریلی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: شاید هر طرحی در ابتدا مشکلاتی داشته باشد، ولی در ادامه با تلاش مضاعف و بررسی جوانب آن می توان مشکلات را مرتفع کرد.
وی توقف قطار این مسیر را منتفی دانست و گفت: دولت باید از این بخش حمایت کند تا مشکلات آن مرتفع شود، زیرا همه می دانیم که الگوی دایمی و مطمئن، حمل و نقل ریلی است.
همچنین سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تعداد سفرهای روزانه در مسیر قم به تهران بسیار زیاد است، افزود: ترددهای زیاد مسافران در مسیر قم به تهران و بلعکس، راه اندازی قطار را الزامی کرده بود.
ˈعباس ذاکریانˈ با اشاره به این که این قطار ظرفیت های زیادی برای بهبود دارد و اگر فرهنگ استفاده از وسائل نقلیه میان مردم به درستی نهادینه شود، می توان با ارتقای کیفیت، افزایش ساعت های رفت و برگشت و در ادامه کاهش بهای بلیت قطار، به نقطه مطلوب رسید، در عین حال از احتمال توقف آن در صورت تداوم استقبال کم مسافران خبر داد. ک/4
گزارش از : سمیه حیدری
/7404/ 553 / 380/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن