تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814647101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلینیک مشاوره ژنتیک در ساوه راه اندازی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کلینیک مشاوره ژنتیک در ساوه راه اندازی می شود ساوه- ایرنا- سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه از راه اندازی کلینیک مشاوره ژنتیک در این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.


به گزارش ایرنا، ˈجلیل کوهپایه زاده اصفهانیˈ روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا در ساوه افزود: بدلیل این که میزان ازدواج های فامیلی در این منطقه از متوسط کشوری بالاتر است، این مرکز به مناسبت هفته سلامت در این شهرستان راه اندازی می شود.
وی بیان کرد: در این مرکز خدماتی مانند مشاوره قبل و بعد از ازدواج، پاسخ به سوالات زوجین و نیز افزایش سطح آگاهی خانواده ها نسبت به راه های پیشگیری از بروز بیماری های ژنتیکی و مادرزادی ارائه می شود.
کوهپایه زاده اصفهانی ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ مشاوره ژنتیک از برنامه های اولویت دار دانشکده علوم پزشکی ساوه است.
وی با بیان این که ازدواج فامیلی امکان افزایش برخی بیماری ها را افزایش می دهد، افزود: بیشترین میزان سهم معلولیت ها مربوط به اختلالات ژنتیکی است که با مشاوره های ژنتیکی پیش از ازدواج می توان مانع از بروز درصد بالایی از آنها شد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمادگی این دانشکده در خدمت رسانی به مردم در تعطیلات نوروزی، گفت: 75 پزشک متخصص و 300 پرستار و تکنسین در این ایام به هموطنان خدمات ارائه می کنند.
وی با بیان این که مردم در ایام نوروز نگران کمبود پزشک و خدمات در مراکز درمانی این شهر نباشند، افزود: فعالیت در بیمارستان های شهید مدرس و 17 شهریور ساوه، بیمارستان آسیابک زرندیه و سایر درمانگاه ها طبق روال عادی انجام می شود.
به گفته وی، ارائه خدمات در مراکز درمانی دولتی ساوه در ایام نوروز به صورت کشیک در بخش های مختلف انجام می شود و درمانگاه های خصوصی و دو داروخانه شبانه روزی در سطح شهر در ایام تعطیلات نوروز فعال هستند.
کوهپایه زاده اصفهانی افزود: مرکز حوادث و فوریت های پزشکی ساوه و زرندیه نیز با 10 پایگاه فعال، اتاق پیام و هشت دستگاه آمبولانس آماده ارائه خدمات احتمالی به شهروندان و مسافران نوروزی است.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی شهرستان ساوه نیز در این جلسه به نقش ایرنا در تنویر افکار عمومی اشاره کرد و گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی نظام نقش مهمی در اطلاع رسانی و انعکاس اخبار و رویدادهای کشور در حوزه های مختلف دارد.
ˈمجید ملازاده قمیˈ با ارائه گزارشی از عملکرد ایرنا در سطح شهرستان های ساوه و زرندیه، افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی از توان حرفه ای بالایی در حوزه اطلاع رسانی برخوردار است و می تواند به عنوان بازوی مشورتی دستگاه های اجرایی نقش بی بدیل ایفا کند.
وی با اشاره به نقش رسانه ها در آگاه سازی مردم، اظهار کرد: تعامل بیشتر دانشکده علوم پزشکی و ایرنا می تواند در آشنایی و راه های رسیدن به سلامت نقش موثری ایفا کند.
سرپرست، معاونان و مدیران دانشکده علوم پزشکی ساوه روز سه شنبه از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهرستان ساوه بازدید و با چگونگی جمع آوری، پردازش و انتشار خبر در این رسانه آشنا شدند.ک/2
7338/686
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن