تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801553209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرکز بیماریهای خاص بیرجند تا پایان امسال راه اندازی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مرکز بیماریهای خاص بیرجند تا پایان امسال راه اندازی می شود بیرجند - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از راه اندازی مرکز پزشکی بیماریهای خاص بیرجند خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این مرکز از سال 86 آغاز شده و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.


ˈ محمد دهقان ˈ در مراسم تجلیل از پرستاران بخش دیالیز و همدلی با بیماران دیالیزی خراسان جنوبی افزود: مرکز بیماری های خاص با هشت طبقه شامل بخش های همودیالیز، تالاسمی، هموفیلی، سرطان و شیمی درمانی است.
وی خاطرنشان کرد: در این مرکز آزمایشگاه، دندان پزشکی، فیزیوتراپی، داروخانه و تجهیزات دارویی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به دریافت مجوز 50 نیرو برای مرکز بیمارهای خاص، ادامه داد: بخش دیالیز این مرکز با 10 تخت بزودی راه اندازی می شود و با اضافه کردن 10 تخت دیگر تا اوایل سال آینده، شیفت عصر و شب بخش دیالیز بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند به آن منتقل می شود.
وی گفت: در آینده نزدیک بخش دیالیز در شهرستانهای نهبندان، سربیشه و سرایان بعد از دریافت مجوز نیرو راه اندازی می شود.
دهقان با اشاره به هزینه های سرسام آور، یادآور شد: یک دستگاه دیالیز تا دو سال قبل 9 میلیون و 450 هزار تومان خریداری می شد اما در حال حاضر 65 میلیون تومان خریداری می شود.
وی با بیان اینکه هزینه هر مرحله دیالیز برای بیمار 300 هزار تومان است، تصریح کرد: بیمه فقط یک سوم این هزینه را پراخت می کند و بیمارستان باید این هزینه را از جیب خود بدهد تا بعد از سایر منابع استفاده کند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: دولت به تنهایی نمی تواند بار سنگین بیماران خاص و هزینه آنها را به دوش بگیرد ونیازمند کمک مردم و خیران است.
وی ا تاکید بر اینکه دولت اعتباری برای تخت های دیالیز به بیمارستان ها نمی دهد، گفت: بسیاری از بیمارستان های استان تمایلی برای داشتن بخش دیالیز ندارد.
دهقان اظهار داشت: از سال 86 اولین بخش دیالیز در بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند راه اندازی شد.
او با بیان اینکه دولت اعتباری برای تخت های دیالیز به بیمارستان ها نمی دهد، افزود: متاسفانه این امر به دلیلی این است که دولت تخت های دیالیز را جزء تخت های بیمارستان به حساب نمی آورد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بر همین اساس تمام بخش های بیمارستان موظفند از سرجمع سایر بخش های خود هزینه های بخش دیالیز را پرداخت کنند.
دهقان با اشاره به اینکه بسیاری از بیمارستان های استان تمایلی برای داشتن بخش دیالیز ندارد، بیان داشت: چند سال است که مکاتبات فراوانی با سایر بیمارستان های استان برای مجهز کردن به تخت دیالیز داشته ایم اما موفق نشده ایم.
وی اظهار داشت: دو سال است که دانشگاه علوم پزشکی مجوز فروش اموال اسقاطی دانشگاه را به نفع بیماران خاص داده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با ابراز امیدواری از اینکه بخش های دیالیز استان همسو با بخش های دیالیز کشور پیش رفته، خاطر نشان کرد: دو سال است که برابر با برنامه کشوری، به پرستاران بخش دیالیز آموزش های لازم داده می شود و پرستاران موظفند این آموزش ها را در اجرا ثابت کنند.
دهقان یادآور شد: انجمن بیماران کلیوی سال گذشته 220 میلیون ریال از کمک های خیرین را برای تهیه دارو و رفت وآمد بیماران کلیوی استان هزینه کرده که این هزینه کمک بسیار ناچیزی به بیماران است.665
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن