تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814745401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره نقاشی دیواری خوی طرح رنگین کمان به پایان رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جشنواره نقاشی دیواری خوی طرح رنگین کمان به پایان رسید خوی، ارومیه - ایرنا - دومین جشنواره نقاشی دیواری شهر خوی با عنوان طرح رنگین کمان روز سه شنبه به پایان رسید.


شهردار خوی در مراسم اختتامیه جشنواره نقاشی دیواری طرح رنگین کمان اظهار کرد: هنر و ذوق هنرمندان قابل سنجش مادی نیست، ابزار برای همه انسان ها یکسان و آنچه که موجب تکامل یک اثر و لذت بخشی از نگاه به آن می شود، ذوق هنرمند و قدرت خلاقیت اوست و رنگ ها اگر با نگرش هنرمندانه ای در جای خود بکار روند، آن اثر را ماندگار می کند.
محبوب تیزپاز نیاری افزود: با نگاهی به آثار هنرمندان برجسته دوران های گذشته همچون پیکاسو این نکته در ذهن تبیین می شود که ارزش معنوی و اجتماعی یک اثر ماندگار قابل سنجش مادی نیست چرا که این اثر با روح و روان انسان سر و کار دارد.
وی اضافه کرد: هنرمند اصلی در قیاس با هنر انسانی، خالق یکتاست و خلقت هستی و آفرینش هنری بی بدیل و اثری جاودانه است.
تیزپاز نیاری اظهار کرد: امروز نیازهای روحی و روانی شهروندان نسبت به گذشته بسیار متفاوت بوده و مباحثی چون آپارتمان نشینی و تراکم جمعیت موجب می شود تا برای داشتن شهری شاداب و پر طراوت برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری تدارک دیده و اجرا کنیم.
وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره نقاشی دیواری شهرداری اضافه کرد: اولین دوره جشنواره نقاشی دیواری خوی و موفقیت اجرای آن در کنار رضایتمندی هنرمندان و شهروندان از این جشنواره موجب شد تا دومین جشنواره نیز با هدف ایجاد فضای با نشاط و دلنشین برای شهروندان و میهمانان نوروزی در روزهای پایانی سال برگزار شود.
تیزپاز نیاری گفت: پس از فراخوان هنرمندان خوئی برای اجرای دومین جشنواره نقاشی دیواری رنگین کمان، تعداد 30 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که در نهایت 21 طرح انتخاب شده و در 21 نقطه از دیوارهای سطح شهر به اجرا درآمد.
در پیان این جشنواره رتبه اول این جشنواره به شادی کریمی به همراه جایزه ۱۰ میلیون ریالی، لوح سپاس و تندیس جشنواره اختصاص یافت.
صحرا کاظمی به عنوان نفر دوم و عذرا کاظمی و خدیجه قلندرزاده نیز به طور مشترک به عنوان نفرات سوم برگزیده از سوی هیئت داوران معرفی شدند که به ترتیب مبلغ هشت میلیون ریال به نفر دوم و مبلغ پنج میلیون ریال به همراه لوح سپاس و تندیس به آنها اهدا شد.
طرح های اجرا شده در سبک ها و شیوه های مختلف گرافیکی و نقاشی اجرا شده و شامل طرح های انتزاعی، نقاشی حوزه کودکان، کاشی کاری، خط، خط نقاشی، برداشتهای آزاد از آثار و ابنیه تاریخی و طبیعت است.
نحوه ایده پردازی، طراحی، اجرا و ترکیب بندی، چهار آیتم اصلی انتخاب آثار برتر از سوی هیئت داوران این جشنواره عنوان شد.
تعداد 25 هنرمند نقاش و گرافیست فعال در رشته های طراحی و نقاشی و خوشنویسی در قالب 21 گروه به اجرای این طرح ها پرداختند.
حضور چشمگیر بانوان هنرمند خوئی از نکات برجسته این جشنواره بود.
7128/581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن