تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814786359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران بالا‌تر از امريكا و روسيه قهرمان شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ايران بالا‌تر از امريكا و روسيه قهرمان شد
ا توجه به اينكه مسابقات در امريكا برگزار مي‌شد حضور اين تيم بسيار جدي و برنامه‌ريزي شده بود كه اين موضوع سطح كيفي مسابقات را بالا برده بود.


بسم الله الرحمن الرحيم
از كشتي‌گيران، مربيان و ساير دست‌اندركاران تيم ملي كشتي آزاد كشور عزيزمان ايران كه با تلاش خود دل ملت را شاد كردند، تشكر مي‌كنم.
سيدعلي خامنه‌اي
    
اين پيامي بود كه در پي قهرماني تيم ملي كشتي آزاد از سوي رهبر معظم انقلاب صادر شد. تيم ملي كشتي آزاد كشورمان با برتري مقتدرانه و ارزشمند برابر روسيه در ديدار فينال رقابت‌هاي جام جهاني كشتي آزاد امريكا به عنوان قهرماني اين دوره از مسابقات دست يافت. اين سومين قهرماني متوالي تيم ملي كشتي آزاد در اين جام بود. اين پيروزي ارزشمند در حالي به دست آمد كه مسابقات در خاك امريكا برگزار مي‌شد و از آنجا كه تيم ملي امريكا پيش از اين در خانه به زانو در آمده بودند از هر كارشكني براي شكست ايران استفاده كرد تا حداقل روسيه قهرمان شود، اما دلاورمردان و پهلوانان نامي ايران در فينال در يك كشتي برتر، با اقتدار توانستند حماسه‌اي ديگر خلق كنند و با حساب 6 بر 2 از سد روسيه بگذرند تا براي سومين بار استوار بر قله جهان بايستند. پيش از اين تيم كشورمان در چهارمين ديدار مقابل هند به پيروزي 8 بر صفر رسيده بود. در اين ديدار رحيمي، اسماعيل‌پور، نصيري، حسين‌خاني، افضلي، لشگري، طالبي و هادي براي ايران پيروزي كسب كردند. آزاد‌كاران ايران پيش از هند به ترتيب تيم‌هاي ارمنستان (8 بر صفر)، تركيه (7 بر يك)، امريكا (5 بر 3) را شكست داده بودند. در اين دوره از رقابت‌ها، امريكا هم با شكست اوكراين عنواني بهتر از سومي را نتوانست كسب كند.
    
ديدار فينال رقابت‌ها از ساعت 4:50 دقيقه بامداد ديروز در سالن فوروم شهر لس آنجلس با حضور 4 هزار تماشاگر ايراني برگزار شد كه تيم ايران 6 بر 2 و با امتياز فني 21 بر 10 از سد حريف خود روسيه گذشت و قهرمان شد. در اين ديدار، اسماعيل‌پور، محمدي، حسين‌خاني، لشگري، يزداني و قاسمي براي ايران پيروزي كسب كردند و رحيمي و اكبري مقابل حريفانشان شكست خوردند.  در57 كيلوگرم حسن رحيمي با ويكتور لبدوف روس نخستين كشتي فينال را برگزار كردند. اين دو كشتي‌گير كه هر دو قهرماني جهان را در كارنامه دارند كشتي زيبايي را به نمايش گذاشتند. به‌رغم اينكه رحيمي در وقت اول با حساب 2 بر صفر پيش بود اما در وقت دوم به يكباره همه چيز به نفع كشتي گير روسي تغيير كرد تا در نهايت اين كشتي 4 بر 3 پيروز به نفع ويكتور لبدوف به پايان برسد. اين كشتي گير روس پيش از اين يك بار هم رحيمي را در جام جهاني برده بود.  در وزن 61 كيلوگرم مسعود اسماعيل‌پور كه در چهار مسابقه قبلي بسيار خوب كار كرده بود بازهم پرقدرت ظاهر و موفق شد آلكساندر بوگوموئف روس را 12 بر 6 شكست دهد تا اولين پيروزي ايران در فينال به دست آيد.  سيد احمد محمدي در 65 كيلوگرم شروعي عالي داشت. پيش‌بيني مي‌شد اين ديدار خيلي نزديك شود، اما محمدي موفق شد با اجراي يك فن چهار امتيازي از حريف خود پيش بيفتد. او در ادامه با يك فن سالتو بارانداز و در ادامه با يك خاك 10 بر صفر پيروز شد تا جواب اعتماد رسول خادم را كه او را در تركيب قرار داده بود به خوبي بدهد و 4 امتياز مثبت هم بگيرد.
مصطفي حسين خاني در وزن 70 كيلوگرم برابر ختيك تسابولوئف روس قرار گرفت و كشتي بسيار راحتي را انجام داد. حسين خاني ابتدا با يك خاك و يك بار روي پل نگه داشتن حريف 4 بر صفر جلو افتاد. هر چند كشتي گير روس سعي داشت با وارد آوردن ضرباتي به صورت حسين خاني كنترل كشتي را در دست بگيرد اما داور مسابقه پنجمين امتياز را به ملي پوش ايران داد تا 5 بر صفر پيش بيافتد. در ادامه ملي پوش ارزنده كشورمان 4 امتياز ديگر گرفت تا در نهايت اين مسابقه را 9 بر صفر به سود خود به پايان برساند.  در وزن 74 كيلوگرم عزت‌الله اكبري كه در مسابقه مقابل امريكا برابر جوردن باروس شكست خورده بود، در كشتي برابر ماگمدوف قرار گرفت و شكست خورد. او در وقت اول نمايش خوبي نداشت و 6 امتياز روي زيرگيري حريف از دست داد. در ادامه اكبري روي زيرگيري خودش فن خورد و به پل رفت تا 10بر صفر بازنده شود. هر چند در آن موقع رسول خادم اعتراض كرد، اما اعتراض او نيز فايده‌اي نداشت و تنها يك امتياز ديگر به حساب ماگمدوف واريز شد.  احسان لشگري در وزن 86 كيلوگرم برابر آنزور اوريشف قرار گرفت. در سه دقيقه اول لشگري به دليل اخطار كم كاري يك امتياز از دست داد. در سه دقيقه دوم كشتي‌گير روس اخطار كم كاري گرفت و كشتي يك – يك شد. در 20 ثانيه به پايان كشتي گير روس يك اخطار كم كاري ديگر گرفت و لشگري 2بر1 پيش افتاد تا در نهايت لشگري بردي ارزشمند را براي ايران به دست آورد. پيش از اين اوريشف يك بار در المپيك به لشگري باخته بود.
مصدوميت رضا يزداني و عدم راهيابي او به فينال المپيك لندن عامل مهمي بود تا يزداني در اين رقابت‌ها شايستگي‌هايش را ثابت كند. كاپيتان تيم ملي كشتي آزاد ايران كه دو بار سابقه قهرماني در جهان را در كارنامه خود دارد در اين مسابقه نمايش بسيار خوبي را ارائه داد و در پايان مسابقه توانست 12 بر 2 حريفش را شكست دهد. با برتري يزداني برابر يوري بلونوفسكي قهرماني ايران مسجل شد.  در ديدار آخر اين مسابقه، كميل قاسمي در وزن 125 كيلوگرم موفق شد با نتيجه‌ سه بر صفر آنزور خيزريف را شكست دهد. در اين مسابقه كه تشريفاتي بود قاسمي در وقت اول يك امتياز گرفت. او در ابتداي سه دقيقه دوم دو بار حريف خود را از محوطه تشك خارج كرد تا شكستي ديگر را در كارنامه اين كشتي‌گير روسي ثبت كند.

  خادم: سطح جام جهاني نسبت به دوره گذشته بالاتر بود
سرمربي تيم ملي كشتي آزاد گفت: سطح مسابقات جام جهاني كشتي آزاد نسبت به دوره گذشته بالاتر بود. رسول خادم پس از كسب عنوان قهرماني در جام جهاني در خصوص سطح اين رقابت‌ها گفت: با توجه به اينكه مسابقات در امريكا برگزار مي‌شد حضور اين تيم بسيار جدي و برنامه‌ريزي شده بود كه اين موضوع سطح كيفي مسابقات را بالا برده بود. البته روسيه نيز با نفرات برتر جام ياريگين و مسابقات داخلي خود در جام جهاني شركت كرده بود و معتقدم سطح مسابقات نسبت به دوره گذشته بالاتر بود.
سرمربي تيم ملي كشتي آزاد در خصوص ميزباني امريكايي‌ها نيز گفت: انتظار بيشتري در نحوه برگزاري جام جهاني داشتيم و ميزباني امريكايي‌ها در حد متوسط بود، اما با توجه به نتيجه‌‌اي كه كسب كرديم مسابقات با پايان خوشي براي ما همراه بود.  در پي كسب عنوان قهرماني تيم ملي كشتي آزاد در رقابت‌هاي جام جهاني، رئيس‌جمهور، رئيس مجلس و وزير ورزش طي پيام‌هاي جدا‌گانه‌اي اين قهرماني را به مردم و جامعه ورزش كشور تبريك گفتند.


نویسنده : وحید صابری 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 27 اسفند 1392 - 09:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن