تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812830187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طلا در مسير گراني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: طلا در مسير گراني
روزهاي طلايي براي طلا دوباره فرارسيده و بحران سياسي در اوكراين توانسته به تنهايي بهاي اين فلز در بازار جهاني را تحت تأثير قرار دهد


روزهاي طلايي براي طلا دوباره فرارسيده و بحران سياسي در اوكراين توانسته به تنهايي بهاي اين فلز در بازار جهاني را تحت تأثير قرار دهد. حتي انتشار رشد اشتغال در امريكا نيز نتوانست حريف بحران كريمه در اروپا شود. افزايش نگراني‌ها درباره اوكراين سرمايه‌گذاران را به خريد طلا ترغيب كرده است. اين در حالي است كه بسياري اميد داشتند در سال 2014 و با رشد اقتصادي امريكا و بهبود بازارهايي چون ژاپن و اروپا تمايل به سرمايه‌گذاري در بازار طلا با روند نزولي همراه شود.
به دنبال برگزاري همه‌پرسي كريمه و رأي اكثريت قاطع مردم اين منطقه براي جدا شدن از اوكراين و پيوستن به روسيه قيمت جهاني طلا دوشنبه به بالاترين حد خود در شش ماه اخير رسيده است.
به گزارش «جوان» خبرگزاري رويترز نوشت:  افزايش تنش در روابط روسيه و غرب تأثير زيادي بر رشد تقاضاي فيزيكي براي طلا در بازارهاي جهاني داشته است. قيمت طلا از ابتداي امسال تاكنون بيش از 15 درصد رشد داشته است.
نگراني‌ها نسبت به رشد اقتصادي چين و امريكا نيز تأثير زيادي بر افزايش قيمت طلا در هفته‌هاي اخير داشته است.
بر اساس اين گزارش قيمت هر اونس طلا ديروز در بازارهاي جهاني به بيش از 1383 دلار رسيده كه اين رقم بالاترين ركورد در شش ماه اخير به شمار مي‌رود. شاخص سهام در بازارهاي آسيايي نيز به پايين‌ترين حد خود در يك ماه اخير رسيده است.
ديك پون كارشناس ارشد مؤسسه مالي هرائوس هنگ كنگ در اين باره تأكيد كرد، فضاي سياسي موجود در جهان در پي تحولات اخير اوكراين موجب ادامه روند صعودي قيمت طلا خواهد شد. من فكر مي‌كنم كه در صورت ادامه وضعيت كنوني قيمت طلا طي هفته‌هاي آينده به بيش از 1500 دلار خواهد رسيد.
در بازار داخلي نيز همزمان با رشد اونس جهاني طلا و با وجود افت نرخ دلار، نرخ سكه بهار آزادي طرح قديم روز گذشته به ۹۷۷ هزار تومان و سكه جديد ۹۷۸ هزار تومان رسيد.
 تحليل تكنيكال از قيمت طلا در هفته جاري و آينده
تحليل‌ها هم نشان مي‌دهد كه با استعداد طلا براي افزايش، مي‌توان انتظار تجربه 1400 تا 1416 دلار در هر اونس را نيز براي هفته پيش‌رو داشت.
به گزارش پايگاه تحليلي فاركس، قيمت طلا همچنان درحال صعود است به گونه‌اي كه از ابتداي سال 2014 اين روند صعودي ادامه دارد.
 فلز گرانبها در ماه ژانويه سال گذشته به پايين‌ترين سطح خود رسيد، اما بعد از آن روند صعودي به خود گرفت. در همين حال، تمايل به ريسك در سرمايه‌گذاران كاهش يافته است و حالت عدم اطمينان درباره رشد اقتصاد چين به عنوان دومين اقتصاد بزرگ جهان رو به افزايش است؛ امري كه در رشد اقتصاد كلان جهاني تأثيرات خود را بر جاي مي‌گذارد.
گزارش‌هاي اخير اقتصادي درباره چين، به شدت منفي بود به خصوص اينكه صادرات آن كشور در ماه گذشته ميلادي به شكلي كم سابقه كاهش يافته است.
به اين موضوع، ترديدهاي شديد درباره بهبود اقتصاد امريكا به عنوان اولين اقتصاد جهان را نيز بايد افزود تا راز افزايش قيمت طلا و محافظه‌كاري سرمايه گذاران براي يافتن پناهگاه امن سرمايه‌اي مكشوف شود.
طلا اين روزها افزايش خود را مديون دلار امريكاست و با كاهش ضريب امنيت سرمايه‌گذاري روي ارز امريكا، اين فلز گرانبها پناهگاه امن را براي سرمايه‌گذاران فراهم كرده است.
با وجود اينكه گزارش‌هاي اقتصادي تلاش دارند كه اوضاع اقتصادي امريكا را بهتر از وضعيت قابل انتظار نشان دهند، مشاركت‌كنندگان در بازار تمايلي به خطرپذيري نشان نمي‌دهند و خيلي اطمينان به گزارش‌هاي مذكور نشان نمي‌دهند. از اين رو پيش‌بيني مي‌شود طلا همچنان به عنوان سرمايه‌گذاري بي‌خطر روند صعودي خود را با افزايش تقاضاي بازار ادامه دهد.
به اين مسئله بايد افزايش تنش‌ها در اوكراين را نيز افزود كه بسياري از سرمايه‌گذاران را وادار به خارج كردن سرمايه‌هاي خود از ساير بخش‌هاي اقتصادي و سرمايه‌گذاري در بازار طلا كرده است.
تحليل تكنيكال بازار طلا نشان مي‌دهد كه طلا در نمودار هفتگي روي 1382 دلار براي هر اونس بسته شده است. اين در حالي است كه بالاترين سطح را در 1387 دلار تجربه كرد و پايين‌ترين ميزان را نيز روي 1327 دلار در هر اونس ثبت كرد.
سطح مقاومت طلا 1416 دلار برآورد مي‌شود و نقطه حمايت در 1360 دلار منطقي به نظر مي‌رسد.
تحليل‌ها نشان مي‌دهد كه با استعداد طلا براي افزايش، مي‌توان انتظار تجربه 1400 تا 1416 دلار در هر اونس را نيز براي هفته پيش رو داشت.  با اين حال بهترين سطوح حمايتي را روي دامنه 1355 تا 1360 دلار مي‌توان انتظار داشت و در صورت ادامه روند افزايش، دورنماي 1670 دلار براي هر اونس طلا در ماه جاري ميلادي و اوايل ماه بعد دور از انتظار نيست.


نویسنده : مهران ابراهيميان 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 26 اسفند 1392 - 23:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن