تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820634472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به دنبال جايگزيني حمل و نقل برقي جهت بهبود محيط زيست در استان هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ اسفند ۱۳۹۲ (۱۹:۲۴ب.ظ)
شهردار قم: به دنبال جايگزيني حمل و نقل برقي جهت بهبود محيط زيست در استان هستيم شهردار قم با اشاره به اينکه دنبال جايگزيني حمل و نقل برقي جهت بهبود محيط زيست در استان قم هستيم،گفت: مديريت شهري قم و طرح ملي کلان شبکه هوشمند برق کشور جهت بهبود محيط زيست استان به دنبال همکاريهاي مشترک جهت توليد خودروهاي برقي در شهر قم هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، دلبري در خصوص مشخصات اين طرح اذعان داشت: اين طرح در راستاي دستيابي به اهداف مشترک برنامه کلانشهر قم،شهر هوشمند و طرح ملي کلان شبکه هوشمند برق کشور و به منظور استفاده بهينه از پتانسيل و ظرفيت هاي خودرو برقي و توسعه فناوري و کسب و کارهاي ذيربط انجام مي پذيرد.
وي هدف از اين همکاري را ايجاد و توسعه همکاريهاي مشترک،به منظور استفاده بهينه از پتانسيل و ظرفيت هاي خودرو برقي در کلانشهرها و توسعه فناوري و کسب و کارهاي ذيربط با استفاده از کليه منابع طرفين، اعم از نيروي انساني و امکانات فني و مالي طرفين ذکر کرد و افزود: به همين منظور پيش جلسه اول کميته اجرايي تفاهم‌نامه همکاري‌هاي بهينه سازي انرژي و حمل و نقل برقي درون‌شهري قم روز گذشته با حضور مسئولاني از پژوهشگاه نيروي وزارت نيرو و مديريت شهري قم برگزار شد.
دلبري مشارکت در امر بهبود بهره وري و اثر بخشي بسته هاي فرهنگي و زيست محيطي برنامه هاي ملي حمل و نقل برقي از طريق توسعه و هم افزايي همکاريهاي فرهنگي و اجتماعي به منظور ترغيب بيشتر جامعه به استفاده از فناوري خودروهاي برقي در فضاهاي عمومي را از جمله موضوع هاي اين همکاريها برشمرد.
وي افزود: در اين جلسه که با حضور نمايندگاني از مديريت شهري قم و پژوهشگاه نيروي وزارت نيرو برگزار شد، راه‌هاي تحقق شهر هوشمند، استفاده از طرح ملي شبکه هوشمند برق در قم و شيوه‌هاي اجرايي شدن اين طرح‌ها مورد بررسي قرار گرفت.
شهردار قم با اشاره به اينکه پشتيباني از توسعه زيرساختهاي مورد نياز براي تسريع در برنامه توليد و گسترش بهره برداري از خودرو برقي براي حمل و نقل درون شهري بويژه دوچرخه برقي در مسيرهاي ويژه عبور و مرور و همچنين حمل و نقل داخلي اماکن آموزشي،تجاري و تفريحي در دستور کار قرار گرفته است؛بيان داشت: آگاه سازي طرفين از پتانسيل هاي مربوطه در سازمان هاي اصلي و شبکه زنجيره تأمين يکديگر در حوزه فعاليتهاي توسعه فناوري و کسب کارهاي خودرو برقي و به روز رساني دوره اي موضوع و همچنين توسعه ساختار يافتگي تعاملات براي سازگار سازي هرچه بيشتر نيازمنديهاي بهره برداري و مصرفي با طرحهاي توسعه فناوري و کسب کارهاي خودرو برقي از اهداف مديريت شهري قم براي استفاده از خودروهاي برقي در شهر قم است.
قائم مقام پژوهشگاه وزارت نيرو نيز در اين جلسه اين اقدام شهرداري قم را بسيار مهم ارزيابي و اعلام آمادگي کرد در اين راستا همکاري مناسبي را با مديريت شهري قم داشته باشد.
مرجان مهر با تاکيد بر احداث ساختمان‌هاي سبز براي تحقق شهر هوشمند گفت: اين مهم بايد در توسعه شهري به عنوان يکي از اولويت‌ها مورد توجه قرار گيرد.
وي با اشاره به 30 سال فعاليت پژوهشگاه نيرو در صنعت برق و انرژي اظهار داشت: در حال حاضر سه مرکز پژوهشي و پنج پژوهشکده در اين پژوهشگاه فعاليت مي‌کنند.
مرجان مهر افزود: صرفا بحث حمايت مالي در اينجا مطرح نيست زيرا حضور در کنار پژوهشگران موجب بهره‌برداري و اجرايي شدن طرح‌هاي محققانه مي‌شود.
قائم مقام پژوهشگاه نيرو وزارت نيرو با بيان اينکه پژوهشکده‌هاي برق، توليد نيرو، انتقال و توزيع نيرو، کنترل و مديريت شبکه و محيط زيست پژوهشکده‌هاي پژوهشگاه نيرو را تشکيل مي‌دهند گفت: مرکز آزمايشگاه‌هاي جامعه و مرکز شيمي و مواد هم جزو مراکز پژوهشي هستند.
وي ادامه داد: تاکنون حدود هزار پروژه کاربردي در پژوهشگاه نيروي وزارت نيرو مورد بررسي و اجرا قرار گرفته‌اند.
قائم مقام پژوهشگاه نيرو وزارت نيرو در ادامه به فعاليت‌هاي پنچ پژوهشکده موجود پرداخت و خاطرنشان کرد: موضوعات مختلفي در اين پژوهشکده‌ها مورد تحقيق و بررسي قرار مي‌گيرند.
وي با تاکيد بر احداث ساختمان‌هاي سبز براي تحقق شهر هوشمند عنوان داشت: اين مهم بايد در توسعه شهري به عنوان يکي از اولويت‌ها مورد توجه قرار گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن