تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820521419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا باید از افغانستان خارج شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آمریکا باید از افغانستان خارج شود


رئیس جمهور افغانستان گفت : آمریکا و هم‌ پیمانان غربی اش باید از این کشور خارج شوند. این اظهارات در حالی بیان شد که مذاکرات آمریکا و افغانستان درباره امضای توافق نامه امنیتی به بن بست رسیده است . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان در مجلس این کشور خطاب به آمریکا گفت : نیروهای امنیتی محلی به اندازه کافی قدرتمند هستند که بدون کمک آمریکا از افغانستان دفاع کنند.
کرزی بر خروج آمریکا و همپیمانانش از افغانستان تاکید کرد

وی همچنین به نظامیان ناتو تحت فرمان آمریکا در خصوص دخالت‌های مکرر آنها در امور داخلی افغانستان هشدار داد. با وجود فشارهای فزاینده کاخ سفید ، حامد کرزی اعلام کرده است : این توافقنامه را امضا نمی کند . بر اساس توافقنامه امنیتی آمریکا می تواند پایگاههای دائمی نظامی در افغانستان تاسیس کند .
مقام‌ های آمریکا خواستار امضای توافقنامه امنیتی با افغانستان تا قبل از ۳۱ دسامبر هستند و تهدید کرده‌اند که درصورت برآورده نشدن این خواسته نیروهایشان را از افغانستان به‌طور کامل خارج خواهند کرد. براساس توافقنامه امنیتی که مفاد آن از سوی لویه‌جرگه (جمع ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از رهبران قبیله‌ای و ریش‌ سفیدان) تأیید شده بیش از ۱۵ هزار نظامی آمریکا می‌توانند پس از سال ۲۰۱۴ همچنان در افغانستان حضور داشته باشند.
در کنار آمریکا، مقام‌های ناتو هم خواستار امضای سریع این توافقنامه از سوی دولت افغانستان شده‌اند و تهدید کرده‌اند که درصورت خروج آمریکا نیروهای این سازمان هم نمی‌توانند در این کشور باقی بمانند.
به گزارش واشنگتن‌پست، آندرس فوگ راسموسن، دبیر کل ناتو در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه نشست بروکسل گفت: امضای توافقنامه دوجانبه امنیتی از سوی دولت افغانستان، شرط ضروری برای ادامه ماموریت نیروهای بین‌المللی کمک به امنیت(آیساف) در این کشور بعد از سال ۲۰۱۴ است. دبیر کل ناتو هر چند برخلاف مقام‌های آمریکا ضرب‌الاجلی را برای امضای توافقنامه تعیین نکرد، تأکید کرد: بگذارید کاملا صریح باشم، برای حضور ما در افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ وجود چارچوبی قانونی یک پیش‌نیاز است. مقام‌های ناتو همچنین به‌طور ضمنی تهدید کرده‌اند که امضا نشدن این توافقنامه می‌تواند کمک‌های خارجی به افغانستان که سالانه بیشتر از ۸ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود را به خطر بیندازد.


دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن