تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814707562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنر بزرگ معلمان ، ایجاد ذهن پرسشگر در جان دانش آموزان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هنر بزرگ معلمان ، ایجاد ذهن پرسشگر در جان دانش آموزان است یزد - ایرنا - استاندار یزد با اشاره به شروع کار پیشرفت جامعه از آموزش و پرورش گفت : در آموزش و پرورش است که دانش آموزان ما باید جستجوگر ، خلاق و پرسشگر بار بیایند و صاحب ذهن پویا شوند و پرسشگری است که خلاقیت ذهنی را در پی دارد .


به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سید محمّد میرمحمدی در مراسم تقدیر از نخبگان برتر کنکور و المپیاد کشوری استان یزد با عنوان ˈ افتخار بیستم ˈ ضمن تقدیر و تشکر از حضور همه نخبگان ، اساتید ، معلمان و مربیان و دانش آموزان حاضر در این برنامه ، از مادر شهید احمدی روشن به صورت ویژه به خاطر حضور در این مراسم تقدیر نمود و یاد و خاطره این شهید بزرگوار و دیگر شهدا را در روز بزرگداشت مقام شامخ شهدا ، گرامی داشت .
میرمحمدی ، موضوع آموزش و پرورش را از اصلی ترین مسائل کشور دانست و شالوده همه عرصه های گوناگون سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور را بر پایه آموزش و پرورش استوار دانست و آموزش و پرورش را خشت اول بنای پیشرفت کشور ذکر کرد .
وی از تلاش صمیمانه همه معلمان و مربیان و دست اندرکاران آموزش و پرورش استان و همچنین تمامی والدین دانش آموزان که آرامش خاطر را برای پیشرفت فرزندانشان ایجاد کرده اند سپاسگزاری نمود و با بیان اینکه همه ما فرزندان آموزش و پرورش هستیم افزود : معلمان ما در واقع در نقش پدران و مادران دانش آموزان تجلّی می یابند و وظیفه ماست که به خاطر روح بلند معلم ، در هر عرصه و مقامی که هستیم ، دست این عزیزان را به نشانه ی تکریم ، ببوسیم و بدانیم که این عزیزان همواره روی چشم ما جا دارند .
استاندار یزد ادامه داد : نونهالان و فرزندان این دیار به دست توانای معلمان و مربیان پرورش می یابند و آنها این چمن زار خوش بو و این باغ مثمر را باغبانی و آبیاری و مراقبت می کنند تا به بار بنشیند و محصول پربرکت خود را به جامعه تحویل دهد .
وی ، شروع پیشرفت کشورها را در ابتدا از آموزش و پرورش و سپس از مراکز آموزش عالی ، مراکز تحقیقاتی و فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد : باید در آموزش و پرورش ، دانش آموزان ما جستجوگر ، خلّاق و پرسشگر بار بیایند و صاحب ذهنی روشن و باز شوند و این پرسشگری است که این خلاقیت ذهنی را به دنبال دارد و دانش آموزی که قدرت پرسشگری ندارد ، خموده است و این وظیفه همه معلمان و مربیان است که ذهن پرسشگر و خلّاق را در آموزش و پرورش ایجاد کنند و این از هنرهای بزرگ معلمان و مربیان است .
رییس شورای آموزش و پرورش استان یزد ، پرسشگری را زمینه کنجکاوی و حرکت به سمت کسب جواب ذکر کرد و این امر را مقدمه ی پیشرفت دانست .
وی ، با تأکید بر اینکه باید در برخورد با پرسشگری دانش آموز به گونه ای عمل کنیم که او به این مسیر ادامه دهد ، به صحبت تنی چند از دانش آموزان حاضر در این مراسم اشاره کرد و افزود : خوشحالم که این عزیزان ، بی دغدغه ، مسائل خود را مطرح کردند و نقد خود را ابراز داشتند و از شادابی و پرسشگری برخوردار بودند چرا که طرح راحت مسائل و مشکلات ، توسط دانش آموزان و دانشجویان یک ارزش محسوب می شود و همه باید در این جامعه بتوانند مسائل خود را به راحتی بیان کنند .
استاندار یزد ، بار دیگر به صحبت برخی از دانش آموزان حاضر در این مراسم اشاره کرد و بر تقویت بار علمی خروجی دانشگاه ها در استان تأکید کرد .
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد افزود : عزیز دیگری به قدردانی از پدر و مادر اشاره نمود و چه قدر ارزشمند است که دانش آموزان ، قدردان لطف و محبت پدر و مادر خود باشند و این امر را از یاد نبرند و این موضوع ضروری است که رشته الفت و محبت بین پدر و مادر و فرزند همواره محکم باشد و هیچ موضوعی نتواند به آن آسیب وارد کند و همه ما به این امر اعتقاد داشته باشیم که اگر دعای پدر و مادر پشت سر کسی قرار گرفت ، پیروزی او حتمی است .
میرمحمدی ، مثبت نگری و دوری از منفی بافی را رمز موفقیت دانش آموزان دانست و تأکید کرد که همگان باید در همه امور مثبت نگر باشند که این امر پیروزی و موفقیت را به دنبال خواهد داشت .
رییس شورای آموزش و پرورش استان یزد ، با اشاره به جایگاه امروز نخبگان و برترین های المپیاد کشوری استان به عنوان دانشجو در مراکز آموزش عالی سراسر کشور ، آنان را سفیران فرهنگی استان یزد در جای جای ایران اسلامی دانست و بیان داشت : این عزیزان ، سفیران فرهنگ ، اخلاق ، اعتقادات و باورهای دارالعباده و مردمان استان یزد هستند و باید بکوشند تا ویژگی های این استان را در دانشگاه های سراسر کشور ، عمومیت بخشند و به گونه ای رفتار کنند که همگان از ادب و اخلاق و مشی ایشان الگو بگیرند و به هیچ عنوان تحت تأثیر دیگر فرهنگ هایی که باورهای ما را تضعیف می کند ، قرار نگرفته بلکه دیگر فرهنگ ها را شیفته ی باورها و ارزش های مردمان این استان نمایند .
استاندار یزد ، به علاقه تعدادی از دانش آموزان حاضر در این مراسم برای صحبت با مسئولین استان اشاره و این امر را یک امتیاز بزرگ عنوان کرد و آنرا نقطه قوت مسئولین دانست و گفت : مسئول کسی است که مسئولیتی بر عهده دارد ، یا مسئولیت خود را به خوبی انجام می دهد که شایسته تقدیر است و یا در انجام مسئولیت خود کوتاهی می کند که این گونه با طرح موضوع از سوی شهروندان ، در رفع این قصور تلاش می شود و این امر که دانش آموزان ما علاقه مند به صحبت با مسئولین خود هستند ، از نقاط قوت مدیریت استان است و به این خاطر به مسئولین استان تبریک می گویم .
میرمحمدی ، با تقدیر از مقام علمی پروفسور اخوان تفتی از وی به دلیل نقشی که در تشویق و ترغیب دانش آموزان استان ایفا کرده است قددانی نمود .
وی با گرامیداشت دوباره یاد شهید ˈ احمدی روشن ˈ ، به سخنان مادر این شهید در این مراسم در خصوص حمایت شهید از نخبگان علمی کشور اشاره کرد و گفت : امیدوارم همه کسانی که به نحوی امکان تشویق دانش آموزان و دانشجویان را در طی مسیر علم آموزی و پیشرفت دارند از این امر ، دریغ نورزند ، چرا که نیاز امروز کشور ، علم آموزی و کسب دانش و مهارت و خلاقیّت است .
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد با اشاره به بیت شعری از حکیم فردوسی ، محور قدرت دنیای امروز را ، تولید علم دانست و به پیشینه ایرانیان در این خصوص اشاره کرد و گفت : ˈ تافلر ˈ ، نویسنده ی کتاب ˈ جابجایی قدرت ˈ ، هر آنچه در دو جلد از این کتاب به رشته تألیف در آورده ، در این بیت شعر فردوسی - توانا بود هر که دانا بود // زدانش دل پیر برنا بود - خلاصه شده است .
میر محمدی ، ادامه داد : امیدوارم با همّت مضاعف معلمان و مربیان ایران عزیز ، دانش آموزان و دانشجویان ما در سراسر کشور بتوانند به کسب علم و دانش بپردازند و بی صبرانه آرزو دارم که دختران و پسران دانش آموز استان یزد ، با همّت و خلاقیّت و پشتکار خود ، رتبه های اول عرصه های جهانی را از آن خود کنند .ک/2
650/1968
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن