تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816429211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی نه بزرگ دربرابر قدرت های زورگوهای دنیا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اقتصاد مقاومتی نه بزرگ دربرابر قدرت های زورگوهای دنیا بندرعباس- وقتی رهبرمعظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام موضوع اقتصاد مقاومتی تشریح فرموده و براجرای آن توسط احاد جامعه تاکید نمودند حجت به همه تمام شده و بایستی نه بزرگ دربرابر قدرت های بزرگ بگوییم.


در ابتدای خوب است مروری بر بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب دراین باره داشته باشیم که تاکید کردند: مجموعه سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، در واقع الگویی بومی و علمی، برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی و متناسب با وضعیت امروز و فردای کشور است.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: سیاستهای اقتصاد مقاومتی، فقط برای شرایط کنونی نیست بلکه یک تدبیر بلندمدت برای اقتصاد کشور و رسیدن به اهداف بلند اقتصادیِ نظام اسلامی است.
ایشان با اشاره به پویایی سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی گفتند: این سیاستها قابل تکمیل و انطباق با شرایط گوناگون است و عملاً اقتصاد کشور را به حالت انعطاف پذیری می رساند و شکنندگی اقتصاد در شرایط مختلف را برطرف می کند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: یکی دیگر از ویژگیهای مهم سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، وفاق همه قوا و دستگاههای مختلف درباره آن است زیرا این الگو با تلاش و همفکری افراد صاحب نظر، و بحث و بررسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام که رؤسای سه قوه و مسئولان مختلف حضور دارند، تدوین شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای، سیاستهای اقتصاد مقاومتی را مجموعه ای دقیق و مستحکم خواندند و افزودند: گرایش به اقتصاد مقاومتی فقط مخصوص کشور ایران نیست و در سالهای اخیر با توجه به بحران اقتصادی جهانی، بسیاری از کشورها با توجه به شرایط و ساختارهای درونی خود به دنبال مقاوم سازی اقتصاد هستند.
با این حال باید این نکته تاکید کنیم که کشوری که همه ثروت های زیر زمینی ، روی زمینی ، نیروی کار فراوان وارزان ، متخصص در رشته های مختلف دارد و می تواند همزمان حداقل پنج کشور بزرگ با این ثروت سیرشوند نمی تواند نه بزرگ به صاحبان زر وزور بگویید و با صرفه جویی وجلوگیری ازهدر رفت ، سروری کند.
نیرو،امکانات و تجهیزات فراوانی دربسیاری ازاستانها وجود دارد که تاکنون به آن حتی فکری نشده وهمواره در تلاش و چشم انتظار واردات و خرید کالا هستیم ولی به داشته های خودمان فکر نمی کنیم.
به عنوان نمونه سد جگین جاسک چهار سال پیش با ظرفیت 300میلیون مترمکعب افتتاح شد ولی تاکنون بلا استفاده مانده وازاین ثروت عظیم خدا دادی که می تواند دهها هکتار کشاورزی در پایین دست این سد اجرا شود محروم مانده و همواره به فکر واردات محصولات کشاورزی بویژه موز هستیم.
برخی دراین کشور عادت به سرمایه آماده و حراج کرده ودر برابر بکار گیری سرمایه داخلی مقاومت کرده وهمواره با کارشکنی و توجیه نداستن ذهن متولیان را خراب کرده و اجازه نمی دهند این عمل صورت گیرید.
کشتی سازی که نزدیک به چهار دهه در هرمزگان راه اندازی شده که به جز یکی دومورد ساخت کشتی وتعمیرات شناور عملا این صنعت با توانایی فراوان که دارد با مشکلات دست وپنجه نرم می کند و حسرت رونق این صنعت به دل مردم ایران بویژه هرمزگان مانده است.
همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت و سختی نیست بلکه درست مصرف کردن از همه چیز بویژه از منابع و ثروت های خدا دادی که همه ما براحتی از کنار آن می گذریم و برای بهتر مصرف کردن آن فکر نکرده ایم.
وقتی دوسال پیش تحریم ها شدت گرفت وحتی ظروف بسته بندی مواد لبنی مثل شیر وپنیر وغیره گران شد مردم توجه شدند واعتراض کردند ، دولتی ها گفتند مواد اولیه این محصولات باید از خارج وارد شود و جز تحریم است تازه متوجه شدیم که وابستگی تا کجا در کشورما نفوذ پیدا کرده و به فکر تولید وساخت این محصولات نبودیم تا به مرحله تحریم رسیدیم.
امروز که دشمن برروی همه محصولات دست گذاشته و اجازه نمی دهد که ما وارد کنیم دست به تولید انبوه بزنیم واجازه ندهیم موارد ابتدایی مثل ظروف لبنی یکبار مصرف چشم به بالا وپایین شدن قیمت ها وتحریم ها باشیم.
کالاهایی حیاتی در گمرکات کشور بویژه گمرک هرمزگان به خاطر نبود یک سیاست واحد مدتها باقی می ماند نمونه آن دارو وواگن هایی بود که از کشورخارجی خریداری شده ولی برای ترخیص آن امروز وفردا می شد درحالیکه می توانسیتم برای تسریع آن اقدام نماییم یا حداقل در داخل تولید کنیم.
سالانه هزاران اختراع در کشورما صورت می گیرد که بیشتر آنها درحد اسم می ماند وحمایتی ازمخترعین صورت نمی گیرد درحالیکه از همین ابتکارات و بکار گیری آن در صنعت می توان وابستگی را کم کرد و راه نجات کشور را درپیش گرفت.
نماینده ولی فقیه درهرمزگان به فرمایشات و دیدگاههای رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره و گفت: معظم له اخیرا در جمع مسوولان اجرایی و هدایتی کشور دیدگاههای نظام را دراین مورد تشریح کردند.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی افزود: رهبرعزیزانقلاب دیدگاههای نظام در مورد مسائل اقتصادی مقاومتی را بیان و همه را در خصوص اجرا و هدایت آن مکلف کردند.
وی یادآورشد: فکر نکنید که با اقتصاد مقاومتی می خواهند فقیرانه زندگی کنند بلکه برنامه ریزی شده تا مملکت دست خوش آسیب ها نشود طوریکه وابسته به چاه نفت که هر لحظه در حال آسیب پذیری است نشویم.
امام جمعه قشم می گوید: تا زمانی که اقتصاد کشور وابسته به نفت باشد و درآمدهای مان از فروش نفت به دست می آید، قدرت مانور در مقابل دشمنان نخواهیم داشت.
حجت الاسلام رضا جوکار افزود: اما اگر براساس دیدگاه بلند رهبر معظم انقلاب، نفت نه به عنوان درآمد برای مصرف، بلکه درآمد برای پشتوانه و ذخیره اقتصاد کشور محسوب شود، می توانیم بر اقتصاد دنیا حاکم شویم.
وی گفت: اگر از محل درآمد تولیدات داخلی مصرف کنیم و نفت مان را هروقت خواستیم بفروشیم و هر وقت هم خواستیم نفروشیم به خواسته رهبر معظم انقلاب مبنی بر عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی می توانیم عمل کنیم.
به گفته وی اقتصاد مقاومتی باعث رشد و شکوفایی اقتصاد کشور خواهد شد، مشروط بر اینکه اقتصاد ما دانش بنیان و تولید محور باشد و پیوندش با درآمد نفت قطع شود.
وی یکی دیگر از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی را جلوگیری از اسراف در مصرف هم از سوی مسوولان و هم از سوی مردم دانست و با اشاره به فرارسیدن سال نو و ایام عید نوروز، خواستار کاهش تبلیغات برای تجملات و افزایش تبلیغات برای اعتلای فرهنگ و دین شد.ک/4
668 گزارش از : خلیل تنیده رییس ایرنا هرمزگان
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن