تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819987731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراف دنیا به قدرتمندتر شدن اقتصاد ایران در جریان تحریم‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اقتصادی > سایر حوزه ها
اعتراف دنیا به قدرتمندتر شدن اقتصاد ایران در جریان تحریم‌ها
مدیرعامل شرکت سیال گستر پالایش نوین گفت: غرب چاره ای جز توقف تحریم و پذیرش جایگاه ایران به عنوان یک کشور تأثیرگذار در حوزه سیاست و اقتصاد جهان نداشت.



به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم احمدی با اشاره به این موضوع و یادآوری این مطلب که دو سال پیش از این و زمانی که به زعم غربی ها، شدیدترین تحریم ها برعلیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده بود، تحریم صنعت نفت ایران را به طنزی نه چندان جذاب تعبیر کرده بود، تصریح کرد: تغییر دیپلماسی غربی در روبرو شدن با جمهوری اسلامی و پذیرش بی تاثیری ابزار تحریم در برابر ایران، این موضوع را اثبات کرد.

وی گفت: اگرچه تحریم ها، سختی هایی را به اقتصاد و مردم تحمیل کرد، اما نتیجه آن برای ایران با آنچه که تحریم کنندگان در نظر داشتند فاصله بعیدی دارد، چراکه نه تنها در این مدت اقتصاد ایران منزوی نشد بلکه با رسیدن به خودباوری دستاوردهای زیادی به دست آورد تا جاییکه تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی دنیا اعتراف کردند که اقتصاد  ایران در جریان تحریم ها بیش از پیش قدرتمند شده است.

احمدی با اشاره به اینکه در حوزه تولید و تامین قطعات مورد نیاز صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به جایگاه قابل توجهی در جهان دست پیدا کرده است، تشریح کرد: با خروج پیمانکاران خارجی از کشور در پی تشدید تحریم ها، فرصت برای اثبات توانمندی های بالقوه شرکت های ایرانی فراهم شد و با به فعلیت درآمدن داشته های ایشان صنعت نفت ایران در بسیاری از حوزه ها به رقیبی قدرتمند برای شرکت های صاحب نام جهان تبدیل شد و شرکت های ایرانی در این حوزه حتی موفق به صدور خدمات شده اند.

وی گفت: البته نباید منکر این مهم شد که بازگشت شرکت های بزرگ نفتی به ایران نیز فرصتی مغتنم است، چراکه آنها علاوه بر کمک به تسریع توسعه بخش های مختلف، جدیدترین تکنولوژی های روز جهان را وارد کشور می کنند.

احمدی با اشاره به فعالیت این شرکت در حوزه تامین قطعات، تجهیز و اجرای صفر تا صد پروژه های نفتی، تامین سرمایه به صورت مشارکت داخلی و فاینانس و تولید و صادرات نفت و فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی، اعلام کرد: سیال گستر پالایش نوین نیز به عنوان یک شرکت ایرانی مفتخر است که در سال های تحریم توانسته هرچند اندک اما به اندازه توان خود در صنعت نفت کشور ایفای نقش کند و به عنوان یک شرکت بخش خصوصی در خدمت ملت بزرگ ایران باشد.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به مسؤلیت های اجتماعی فعالان اقتصادی اظهارداشت: خوشبختانه در سال های اخیر این فرهنگ در کشور توسعه یافته و این شرکت نیز به اندازه بضاعت خود در این حوزه ورود کرده و در حال حاضر به عنوان حامی مالی تیم ملی بوکس جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند در خدمت قهرمانان افتخارآفرین کشور باشد.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به جایگاه ایران در اوپک و اوپک گازی به عنوان یک کشور صاحب منابع غنی نفت و گاز خدادادی، گفت: انتخاب ایران به عنوان دبیرکل اوپک گازی که با وجود مدعیان قدرتمند تحقق یافت در واقع تعبیر اعتراف دنیا به عزت و قدرت ایران در حوزه های سیاسی و اقتصادی است.

احمدی در پایان تاکید کرد: امروز مردم ایران می توانند از ثمره مقاومت و ایستادگی خود بهره برداری کرده و نه تنها در انرژی هسته ای که در تمامی بخش های صنعت به دستاوردهای خود افتخار کند.


۱۳۹۲/۱۲/۱۸ - ۱۴:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن