تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804141643




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یکهزارو 800میلیارد ریال اعتبار پروژه های سفررهبرمعظم انقلاب به عسلویه پرداخت شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یکهزارو 800میلیارد ریال اعتبار پروژه های سفررهبرمعظم انقلاب به عسلویه پرداخت شد بوشهر- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: برای اجرای مصوبات سفر هشتم فروردین سال 90 رهبر معظم انقلاب به عسلویه دوهزارو 450 میلیارد ریال وزارت نفت تعهد دارد که تاکنون یکهزارو 800 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.


به گزارش ایرنا ˈمسعود نصوریˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بوشهر افزود: برای سرعت بخشی در اجرای طرح های یادشده 20 میلیارد ریال دیگر نیز تا پایان امسال پرداخت خواهد شد و مجوز پرداخت 31 میلیارد ریال نیز از شرکت ملی نفت دریافت شده است.
وی یادآورشد:رهاورد سفر رهبر معظم انقلاب به عسلویه استان بوشهر اجرای 60 پروژه در بخش های فرهنگی ورزشی، عمرانی، بهداشت و درمان، فضای سبز، معابر و بهسازی است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: برای اجرای مصوبات سفرهای استانی دولت قبل نیز وزارت نفت سه هزار میلیارد ریال تعهد پرداخت مالی داشته است که از سال 90 تاکنون یکهزارو 700 میلیارد ریال پرداخت شده است.
نصوری ادامه داد:آمادگی پرداخت 16 میلیارد ریال نیز تا پایان امسال وجود دارد که در صورت ارایه صورت وضعیت این مهم انجام خواهد شد.
وی گفت: برای تکمیل 9 پروژه مهم زیرساختی نیز مصوبه پرداخت چهار هزارو 800 میلیارد ر یال از شرکت ملی نفت ایران دریافت شده است که در برنامه زمان بندی سه ساله تامین اعتبار می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: برای انتقال آب خط کوثر به شهرستان جم نیز یکهزارو 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که 50درصد آن در تعهد وزارت نفت بوده است و تاکنون از این مبلغ 490 میلیارد ریال پرداخت شده است.
نصوری اضافه کرد:در نشستی که با مسوولان وزارت نفت برگزار شده است مقرر شده است یکهزارو 700 میلیارد ریال دیگر برای اجرای کامل خط آبرسانی یادشده به همراه آب شیرین کن توسط وزارت نفت تامین اعتبار شود.
وی گفت:خدماتی که توسط وزارت نفت در حوزه پیرامونی پارس جنوبی و شمالی انجام شده است محرک توسعه و شتاب بخشی زیرساخت هایی است که منافع عمومی را در درازمدت تامین می کند.
نصوری افزود: طرح جامع سلامت کلیدترین طرحی است که با 80 میلیارد ریال اعتبار توسط منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با هدف سلامت مردم، حفظ محیط زیست و توسعه پایدار استان بوشهر در دستور کار قرار دارد.
وی یادآورشد: توسعه سند راهبردی استان بوشهر در موسسه بین المللی مطالعات انرژی در حال انجام است و پیوست فرهنگی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برای طرح های کلان است در دستور کار است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: در راستای تقویت ورزش استان بوشهر هم اینک تیم های فوتبال ساحلی و رشته ورزشی ووشو تحت پوشش هستند و در سال آینده نیز در حال گرفتن مصوبه تحت پوشش قراردادن فوتبال جانبازان و معلولان ، فوتبال بانوان و چمنی و والیبال هستیم.
نصوری ادامه داد: امسال از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس 1.8میلیارد دلار واردات و 13 میلیارد دلار نیز صادرات کالا انجام شده است.
وی گفت: برای اسکان شاغلان صنعت نفت مصوبه احداث شهرک 10هزار واحدی ازشهرستان کنگان تا دیر از شرکت ملی نفت ایران دریافت شده است و هم اینک درحال طراحی است.
نصوری از ساخت مجتمع فرهنگی ، ورزشی و تفریحی وزارت نفت در منطقه پرک استان بوشهر خبرداد و افزود:این مجموعه در زمینی به مساحت 250 هکتار بعنوان قطب گردشگری جنوب احداث می شود که قابلیت جذب پنج هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی را دارد .
وی گفت: در راستای توسعه و ایجاد فرصت های شغلی پایدار در مناطق پیرامونی پارس جنوبی و شمالی نخستین مجتمع پالایشگاهی برای تولید بنزین و مشتقات آن بین فاز 13 پارس جنوبی تا شهر کنگان جانمایی شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: برای تربیت و آموزش نیروی ماهر طرح های نفت ، گاز و پتروشیمی نیز تفاهم نامه ای با اعتبار 60 میلیارد ریال با اداره کل فنی و حرفه ای استان بوشهر امضا شده است که تاکنون 15 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
نصوری گفت: ایجاد جهاد دانشگاهی و راه اندازی چهار رشته کارشناسی ارشد در مرکز علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از دیگر اقدام های انجام شده در این بخش است.
وی یادآورشد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای نخسین بار در وزارت نفت بعنوان سازمان برترو مدیرآن نیز مدیر نمونه انتخاب شد که این امر بیانگر قابلیت نیروهای شاغل در این مجموعه است.
به گفته وی از 16 هزارهکتار اراضی پارس شمالی 11 هزار هکتار آن ملی و موات است که تاکنون برای چهارهزارو 300 هکتار آن سند مالکیت صادر شده است.
نصوری با بیان اینکه بنای خرید زمین در حوزه پارس شمالی نداریم اظهارداشت:24 هزار هکتار دیگر نیز به سرجمع اراضی پارس شمالی از محل زمین های ملی و موات اضافه خواهد شد.
وی گفت: بدنبال مطرح کردن مطالبات کلان استان بوشهر هستیم که اگر قرار است میزبان نفت باشد باید نیازمندی های زیرساختی آن که زمینه خدمت رسانی آسان تر به ساکنان و مجموعه نفت را نیز فراهم می کند .
نصوری اضافه کرد: باید قدرت چانه زنی برداشته شود و بدنبال سند راهبردی برای سهم استان بوشهر از نفت باشیم تا با تغییر و تحول مدیریتی اهداف سند براساس برنامه زمان بندی اجرایی شود.
وی در پاسخ به سووالی مبنی بر نگرانی مردم استان بوشهر از تغییر مدیریت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: وزارت نفت برای حضورم در مدیرعاملی این سازمان پافشاری دارد و تا آخرین دقیقه با روحیه جهادی در این مجموعه مهم بعنوان سرباز نظام خدمت خواهم کرد.
نصوری یادآورشد: وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به ظرفیت های مدیریتی استان بوشهر اعتماد و اشراف دارند و گزینه هایی نیز اگر برای این مسوولیت باشد بومی خواهد بود.
وی گفت: در راستای تحقق مصوبه 50درصدی جذب بومیان استان بوشهر در طرح های نفت، گاز و پتروشیمی این مصوبه در سازمان منطقه ویژه اقتصادی با 78درصد اجرایی شده است .
نصوری افزود: همچنین برای نخستین بار مجوز جذب نیروی بومی استان های بوشهر و خوزستان در طرح های پتروشیمی در مقطع کاردانی 70درصد ، کارشناسی ارشد 60 و کارشناسی 50درصد دریافت شده است.ک/2
628/ 1539
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن