تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815050837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حسن خلق، اعتماد متقابل و اعتماد زوجین از عوامل استحکام خانواده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حسن خلق، اعتماد متقابل و اعتماد زوجین از عوامل استحکام خانواده است سمنان - ایرنا - رئیس شعبه خانواده شهرستان سمنان با تاکید بر اینکه زندگی مشترک بر مبنای معاشرت و اخلاق شکل می گیرد گفت: حسن خلق، اعتماد متقابل به همدیگر، اعتماد زوجین، احترام به بستگان موجب استحکام بیشتر زندگی مشترک می شود.


حجت الاسلام ˈمحمد رضوانی نژادˈ روزشنبه با اشاره به نظر سنجی اداره ثبت و احوال کشور از زوجین طلاق گفت: بیشترین درصد پرونده های طلاق مربوط به دخالت بستگان زوجین بوده است.
وی اضافه کرد: متاسفانه بستگان بنا به دلسوزی و به امید کمک به طرفین موجب اختلاف بیشتر زوجین می شوند.
رضوانی نژاد با بیان اینکه افرادی که قصد کمک به زوجین دارند بدون توجه به اخلاق اسلامی و دانش علوم مربوط در این زمینه، ناخواسته موجب افزایش اختلاف زوجین می شوند از خانواده ها خواست اجازه تصمیم گیری را به زوجین بدهند و خود را وارد بحث های دو طرف نکنند.
رئیس شعبه خانواده شهرستان سمنان اعتیاد، بیکاری و مشکلات اقتصادی را از دیگر عوامل طلاق برشمرد و گفت: باید کارشناسان و مسوولان براساس نظر سنجی انجام شده و درصد های عنوان شده برای رفع مشکلات طلاق برنامه ریزی و تلاش کنند.
رضوانی نژاد دادگاه را آخرین راه حل برای زوجین دانست و افزود: نمی توان پرونده را به مدت طولانی و با احتمال رفع اختلافات خانوادگی دردادگاه نگه داشت، چرا که این امر منجر به درگیری های فیزیکی، توهین نسبت به زوجین و خانواده ها و افزایش درگیریها شده و وضعیت را بدتر می کند.
وی با تاکید براینکه زمانی که زوجین به دادگاه مراجعه می کنند یعنی دیگر امکان زندگی وجود ندارد از خانواده ها و زوجین خواست قبل از مراجعه به دادگاه با کارشناسانی که در این زمینه از اطلاعات کافی برخوردار و بی طرف هستند مشورت کنند.
رئیس شعبه خانواده شهرستان سمنان از کاهش طلاق در شهرستان سمنان خبر داد و گفت: خوشبختانه با اقداماتی که معاونت پیشگیری دادگستری، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، کمیته بحران بهزیستی، صدا سیما، خبرگزاری ها، مطبوعات و شورای حل اختلاف انجام دادند طلاق در این شهرستان کاهش یافته است.
رضوانی نژاد با اشاره به اینکه ازدواج در شهرستان سمنان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است گفت: در 9 ماهه ابتدای سال گذشته 254 مورد طلاق در این شهرستان ثبت شد و این رقم امسال نسبت به مدت مشابه گذشته به 217 مورد رسیده است که شاهد کاهش 14 درصدی در وقوع طلاق در شهرستان سمنان هستیم.
رئیس شعبه خانواده شهرستان سمنان گفت: دادخواست طلاق نیز در 9 ماهه سال گذشته 443 مورد بوده است که اسال 319 مورد دادخواست طلاق ثبت شده است.ک/3
599/608
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن