تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820979097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمتر از 10 درصد بودجه شهرداری مختص حوزه فرهنگی - اجتماعی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان آذربایجانی:
کمتر از 10 درصد بودجه شهرداری مختص حوزه فرهنگی - اجتماعی است
اصفهان – خبرگزاری مهر: عضو شواری اسلامی شهر اصفهان گفت: سهم حوزه فرهنگی، اجتماعی از بودجه دو هزار و 350 میلیارد تومانی شهرداری کمتر از 10 درصد است.



به گزارش خبرنگار مهر، اصغر آذربایجانی پیش از ظهر شنبه در جلسه پایان سال شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام این مطلب اظهار داشت: این سهم با توجه به اهمیت حوزه فرهنگی، اجتماعی نسبت به دیگر حوزه‌ها با توجه به تاکیدات بیان شده قابل توجه نیست. وی با بیان اینکه اصفهان باید در افق 1404 از لحاظ فرهنگ سرآمد شود، تاکید کرد: در این مدت زمان اصفهان لازم است به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و تمدن‌سازی نقش فعال در نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشد. عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به این موارد بودجه حوزه فرهنگی، اجتماعی سال آتی شهرداری اصفهان قابل توجه نیست.
 
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه این موضوع در حقیقت نشان از کم‌اهمیتی جایگاه حوزه فرهنگی، اجتماعی در برنامه‌ریزی‌ها و بودجه شهری دارد، اضافه کرد: اعضای شورای شهر و شهرداری باید در راستای سهم این حوزه در تمام بودجه و نسبت به تخصیص جایگاه ویژه و صحیح این موضوع را در برنامه‌ریزی‌ها و بودجه شهرداری برای سال‌های آتی به عنوان یک راهبرد اساسی مورد نظر قرار دهند. وی با بیان اینکه براساس آمار در 10 سال گذشته اقدامات بسیاری در زمینه احداث مراکز فرهنگی داشته‌ایم، تاکید کرد: عمده هزینه‌های انجام شده برای احداث مراکز فرهنگی، ورزشی بوده که نشان از رویکرد غالب توسعه سخت‌افزاری نسبت به مقوله فرهنگ در شهر بوده است. آذربایجانی افزود: در بررسی بودجه 93 شهرداری نیز با توجه به تاکید و مصوبه شورای اسلامی شهر مبنی بر افزایش دو و نیم برابری بودجه برنامه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی باز هم شاهد عدم تناسب لازم بین بودجه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در بودجه هستیم. وی گفت: سهم برنامه‌های حوزه فرهنگی، اجتماعی شهرداری در بودجه سال آتی نزدیک به 40 میلیارد تومان و بودجه برنامه‌های سازمان فرهنگی، تفریحی 9 میلیارد تومان است که سرانه آن برای هر شهروند در شهر اصفهان 25 هزار تومان است. عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: با این وجود سهم بودجه عمرانی حوزه فرهنگی، اجتماعی شهرداری حدود 132 میلیارد تومان است که سرانه آن برای هر شهروند 65 هزار تومان است. وی با بیان اینکه سهم بودجه برنامه‌های حوزه فرهنگی، اجتماعی نسبت به حوزه سخت‌افزاری کمتر از یک‌سوم است، اظهار داشت: سهم بودجه برنامه‌های حوزه فرهنگی، اجتماعی  نسبت به تمام بودجه شهرداری دو و نیم درصد است، که این با دغدغه رهبر معظم انقلاب نسبت به گسترش کیفی فرهنگ هیچ تناسبی ندارد. آذربایجانی با اشاره به اینکه در بودجه سال آتی حدود 129 پروژه عمرانی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی وجود دارد، که 64 مورد از آنها جدید است، ادامه داد: این موضوع نشان از اهمیت توسعه سخت‌افزاری در بخش بودجه فرهنگی دارد. وی تصریح کرد: آمار بودجه نشان می‌دهد که بیش از 80 درصد بودجه ای که برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده به سازمان فرهنگی، تفریحی به عنوان سازمان محوری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی شهرداری تخصیص نمی‌یابد که این موضوع بسیار قابل تامل و بررسی است. وی با بیان اینکه موضوع راهبرد محور اجرایی حوزه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی شهرداری باید با آسیب‌شناسی برای سال‌های آتی مشخص شود، ادامه داد: مدیریت‌های جزیره‌ای در حوزه فرهنگی در شهرداری از جمله مشکلات این حوزه بوده که معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری باید به عنوان تنها متولی این موضوع در شهرداری نسبت به ساماندهی و ارائه نقشه راه اقدام کند.


۱۳۹۲/۱۲/۲۴ - ۱۵:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن