تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814649155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سونامی نارسایی کلیه در ایران در حال شکل گیری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سونامی نارسایی کلیه در ایران در حال شکل گیری است زنجان - ایرنا - معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی، گفت: هم اکنون در ایران و در منطقه ای که جمهوری اسلامی در آن قرار گرفته سونامی نارسایی کلیوی در حال شکل گیری است.


محمد آقاجانی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: از هر 10 سال، تعداد بیماران مبتلا به نارسایی حاد کلیوی در سطح کشور سه برابر می شود.
آقاجانی اظهار کرد: در صورتی که بتوان از بروز دیابت و فشار خون جلوگیری کرد و یا در مراحل اولیه بیماری، مشکل را تشخیص داد، می توان از آمار ابتلای افراد به بیماری نارسایی حاد کلیوی کاهش داد.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی، گفت: باید با این سونامی مقابله کرد و راهکار مقابله با آن فقط گسترش تجهیزات درمانی و پزشکی نیست.
وی خاطر نشان کرد: باید با جلوگیری از بروز بیماری دیابت و پرفشاری خون از طریق اصلاح الگوی تغذیه، افزایش تحرک افراد و ایجاد فعالیت های فیزیکی، بر این مشکل فائق آمد.
آقاجانی ادامه داد: استاندارد برخورداری از تجهیزات پزشکی مختص بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی یک تخت به ازای هر چهار بیمار است.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی، متوسط نسبت بیماران دیالیزی به تخت های موجود را 1/5 خواند و دستگاه های دیالیز موجود را کمتر از نیاز کشور برشمرد.
وی افزود: هم اکنون یک هزار و 700 دستگاه دیالیز از میان چهار هزار و 600 دستگاه موجود در سطح کشور عمری بالای 20 هزار ساعت دارند.
آقاجانی یادآورشد: در سال 93، برای تعویض، جایگزینی و تامین بخشی از نیازهای موجود کشور، باید دو هزار دستگاه دیالیز به مراکز درمانی تزریق شود.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی، با بیان اینکه راه اندازی هر تخت دیالیز با تجهیزات مورد نیاز آن نیاز به دو میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار دارد، اعتبار مورد نیاز فقط برای خرید تجهیزات تخت دیالیز را یک میلیارد ریال برآورد کرد.
وی بر لزوم ورود سازمان های مردم نهاد و خیرین به این حوزه تاکید کرد و بودجه های مورد نیاز بخش دیالیز و بیماران حاد کلیوی را خارج از توان بودجه ای این وزارتخانه برشمرد.
آقاجانی تصریح کرد: در صورتی که خیری قصد خرید حتی یک دستگاه دیالیز را داشته باشد، این وزارتخانه حاضر است آن دستگاه را در هر مکانی که خیر بخواهد نصب کرده و نام وی را بر روی این سیستم ثبت کند.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی، بر لزوم تمرکز زدایی مراکز پیوند کلیه از استانهای بزرگ همچون تهران تاکید کرد و از انجام 50 درصد جراحی پیوند کلیه کشور در تهران خبر داد.
وی تاکید کرد: باید فرهنگ اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی را در میان مردم نهادینه کرد.
به گفته آقاجانی باید آمار پیوند کلیه از طریق بیماران مرگ مغزی را در سطح کشور افزایش داد.
7319/522
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن