تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819656762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر بهداشت: حوزه سلامت در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر بهداشت: حوزه سلامت در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته است زنجان- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توجه ویژه ای به حوزه سلامت در بودجه سال آینده و فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها شده است.


به گزارش ایرنا، دکترحسن قاضی زاده هاشمی روز شنبه در مراسم افتتاح همزمان 151 دستگاه دیالیز در 25 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور، در زنجان ابراز امیدواری کرد، با برنامه ریزی های لازم سال آینده اهداف ترسیم شده برای حوزه بهداشت و درمان تحقق یابد.
وی یادآوری کرد: حوزه بهداشت و درمان کشور با معضلات و مشکلات فراوانی مواجه است و رفع تمامی آن در یک بازه زمانی کوتاه امکان پذیر نیست.
هاشمی افزود: حمایت همه جانبه سیاستگذاران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حوزه سلامت موجب شده تا تمامی برنامه ها و اهداف این حوزه با حساسیت و جدیت بیشتری پیگیری شود.
وی اظهار کرد: یکی از معضلات اساسی حوزه سلامت، گرانی و یا کمبود برخی داروها برای بیماران هدف بود که با اقدامات انجام شده بخشی از این مشکلات در کمتر از زمان پیش بینی شده رفع و آرامش نسبی در این بخش حاکم شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه سال آینده سال بسیار خوبی برای حوزه بهداشت و سلامت خواهد بود، گفت: توجه به معضلات و مشکلات مناطق محروم از اولویت های مهم این وزارتخانه در سال آینده است و خدمات رسانی از تمرکز گرایی صرف خارج می شود.
وی یادآوری کرد: در دوره کنونی همدلی، همکاری، هماهنگی و تخصیص بودجه های مناسب می تواند عقب ماندگی های حوزه بهداشت و درمان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
هاشمی بااشاره به لزوم توجه به پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری ها با تغییر سبک زندگی، تحرک و توجه به تغذیه مناسب افزود: بیماریهای کلیوی از جمله بیماری های بسیار شایع در کشور و جهان است و هر روز بر تعداد مبتلایان به این بیماری افزوده می شود.
وی اظهار کرد: بر این اساس عامل 50 درصد بیمارهای کلیوی دیابت و 22 درصد دیگر نیز پرفشاری خون است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماری کلیوی همچون بسیاری از بیماری های دیگر عوارض نامطلوبی دارد و اقدامات پیشگیرانه می تواند عوارض و تبعات ناشی از این بیماری را به حداقل کاهش دهد.
وی یادآوری کرد: پیوند از بیمار مرگ مغزی راهکار اثربخش و مفید برای تامین نیاز افراد مبتلا به بیماری های مختلف به شمار می رود و این مهم باید بیش از گذشته در جامعه فرهنگ سازی شود.
هاشمی افزود: سالانه پنج تا هشت هزار مرگ مغزی در کشور رخ می دهد و از این تعداد فقط از 530 مرگ مغزی پیوند عضو انجام می شود.
وی اظهار کرد: سالانه دو هزار تا دو هزار و 700 پیوند کلیه در کشور انجام می شود که اگر 40 درصد پیوندها از بیماران مرگ مغزی صورت گیرد بسیاری از معضلات این بخش رفع می شود.
وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: درصورت بی توجهی و عدم انجام اقدامات پیشگیرانه و درمان به موقع تا 10 سال آینده تعداد مبتلایان به بیماریهای کلیوی به دو برابر افزایش خواهد یافت.
وی یادآوری کرد: دولت تدبیر و امید درچند ماه از فعالیت خود درحوزه های مختلف موفقیت های قابل توجهی داشته و حوزه بهداشت و درمان نیز از این اقدامات منتفع شده است.
596/7320/245
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن