تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799173724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر بهداشت: تا 2 سال ذخیره دارویی داریم/ اشتغال ماماها به عنوان پرستار براساس سیاستهای جمعیتی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


وزیر بهداشت: تا 2 سال ذخیره دارویی داریم/ اشتغال ماماها به عنوان پرستار براساس سیاستهای جمعیتی است جامعه > سلامت - امروز وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان غذا و دارو در جمع تولیدکنندگان و واردکنندگان دارو در انستیتو پاستور حضور یافتند در مورد وضعیت دارو در سال بعد و مشکلات آن گفت وگو کنند.

زهرا تالانی: امروز گردهمایی داروسازان ایران در سالن اجتماعات انستیتو پاستور برگزار شد تا با حضور وزیر بهداشت و رئیس بانک مرکزی مشکلات تولیدکنندگان و واردکنندگان دارو حل شود.
در این مراسم قولهایی برای حل مشکلات ارزی از سوی رئیس بانک مرکزی داده شد (اینجا). همچنین وزیر بهداشت هم اعلام کرد که صنعت دارو  افق روشنی دارد.(اینجا)
ذخیره دارویی
سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه گردهمایی داروسازان ایران که در سالن اجتماعات انستیتوپاستور برگزار شد، گفت: ذخیره دارویی در کشور مناسب است و فرصتهای زیادی برای ذخیره‌ سازی ایجاد شده به طوریکه در برخی اقلام دارویی و واکسن تا 2 سال آینده جای نگرانی وجود ندارد.
او گفت: اگر دارو هنوز گران است باید دولت تلاش کند همانگونه که آرامش نسبی را ایجاد کرده و طبق وعده‌ای که داده تا قبل از آغاز سال جدید این آرامش را ایجاد کند.
وزیر بهداشت نسبت به مصرف بی‌رویه دارو ابراز نگرانی کرد و گفت: توزیع نامناسب دارو وجود دارد و با وجودیکه دولت از داروهای گرانقیمت و صعب‌العلاج حمایت می‌کند اما دفترچه‌های بیمه توزیع را نامناسب کرده است .
هاشمی با اشاره به اینکه بیش از 5 هزار قلم دارو در کشور وجود دارد گفت: این امکان وجود دارد که همه داروخانه‌ های کشور تمام اقلام دارویی را نداشته باشند.
بدهی بیمارستانها
وزیر بهداشت در مورد رقم بدهی بیمارستانها به شرکتهای دارویی گفت: شرکتهای دارویی باید پول را به صورت حواله و نقد بدهند تا دارو را در اختیار بیمارستانها قرار دهند این در حالی است که بیمارستان‌هایی را می‌شناسم که از سال 89 هنوز بدهکار هستند.
او با بیان اینکه همین قیمت دارو را گران می‌کند ادامه داد: رقم بدهی بیمارستانهای دولتی به شرکتهای دارویی 880 میلیارد تومان است و بنا داریم تا قبل از اردیبهشت بدهی آنها را به حداقل برسانیم.
تعرفه های دارویی
وزیر بهداشت در مورد وضعیت تعرفه‌های درمانی سال آینده گفتد: این تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه تصویب شده اما تا در هیئت وزیران اعلام و تأیید نشود نمی‌توان در مورد آن نظر داد .
او گفت: دولت در بودجه‌های پیش‌بینی شده برای بخش بیمه 66 درصد افزایش اعتبار دیده و افزایش تعرفه‌ها، مطالبه سهم مردم از بیمه‌ هاست و به معنی فشار بر مردم نیست. اشتغال ماماها به عنوان پرستار
وزیر بهداشت از اشتغال فارغ التحصیلان مامایی بر اساس سیاستهای جدید جمعیتی و تصمیماتی که در جهت ارتقای سلامت مادران خواهد بود، خبر داد.
او با اشاره به اینکه سیاستهای ارتقای سلامت مادران از قبل وجود داشته و در آینده نیز تقویت خواهد شد، گفت: اشتغال ماماها بر اساس این برنامه ها و سیاستهای جدید جمعیتی خواهد بود.
او با ابراز تأسف از بحثهای اخیر مطرح شده درباره جایگاه گروههای مختلف علوم پزشکی که مسئول سلامت جامعه هستند، ابراز داشت: بدیهی است هر تصمیمی در خصوص اشتغال صنوف مختلف پزشکی، مبتنی بر استانداردهای آموزشی و وظایف و مسئولیتهایی است که در هر رشته تعریف شده است.
کمک به تولید کنندکان دارو
همچنین در این مراسم سورنا ستاری  معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور هم حضور یافت. او گفت: مرکز ما در سه حوزه با بخش درمان در ارتباط است که یکی طرحهای کلان ملی در حوزه ساخت داروی جدید و تجاری سازی آن است .
او گفت: ما در این زمینه برای تجهیزات پزشکی وام کم بهره یا بلاعوض داریم که تا الان نسبتا موفق بوده است.
ستاری ادامه داد: بخش دوم تجاری سازی شرکتهای دانش بنیان است که در سال 93، صندوق نوآوری امسال 100 میلیارد تومان سرمایه دارد و به 10 شرکت اول دانش بنیان وام می دهیم و سال بعد این خط اعتباری را افزایش می دهیم.
او گفت: با ستادهای فن آوری مانند شرکت بایو و شرکتهای سلول بنیادین فعالیت می کنیم تا به مرحله تجاری برسند. مشکلات تولیدکنندگان و وارد کنندگان دارو در ادامه برخی تولیدکنندگان و واردکنندگان دارو هم در مورد مشکلات دارو موضوعاتی را مطرح کردند که در جدول زیر آمده است:   نام مسئولیت شرح اظهار نظر محمود نجفی رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی - شرکت‌های دارویی هزار میلیارد تومان به بیمارستان‌ها بدهی معوقه دارند البته برخی از آنها برای کسب سود به داروخانه‌ها زیرمیزی می‌دهند.
- متأسفانه در کشور می‌دانیم که صنعت داروسازی را صنعت مونتاژ تلقی می‌کنند در حالی که پس از انقلاب خدمات قابل توجهی ارائه شده و قبل از آن چیزی به عنوان صنعت وجود نداشت و امروز به خودکفایی نسبی رسیده‌ایم.
- از نظر ارزش افزوده نیروی کار در دنیا، صنعت دارویی در صدر است در کشور ما نیز از ارزش افزوده نیروی کار نسبی خوبی برخورداریم اما متأسفانه حتی در وزارت بهداشت می‌شنویم که این صنعت مونتاژ است.
- سال 91 را بسیار سخت گذراندیم ، صنعت داروسازی تمام نیازها را به روش‌های مختلف مالی تأمین می‌کرد، LC باز می‌کرد و مواد را خریداری می‌کرد و حتی با بانک‌ها فروش اقساطی را آغاز کردیم با وجود اینکه برگشت منابع بیش از یک سال بود.
- در بحران وضعیت ارزی به قدری به ما فشار وارد شد که برگشت منابع به دلیل بدقولی دولت میسر نشد و هنوز از بیمارستان‌ها تا هزار میلیارد تومان طلبکار هستیم.
- در این اوضاع گاهی پول ما گم می‌شد و از نظر نقدینگی تهی شده بودیم و با بسیاری از مشکلات مواجه شده بودیم. به همین دلیل برای تأمین هزینه‌های جاری سرمایه‌گذاری و بازسازی نیاز به منابع داریم.
- پیشنهاد می‌کنم کارگروهی در بانک مرکزی مستقر شود تا راهکاری را برای نجات صنعت داروسازی از بحران ارائه دهد چرا که در این زمینه‌ها دچار مشکلیم و وثیقه‌هایی که بانک‌ها می‌خواهند بسیار بالاست.
- با وجود اینکه اینکه مطالبات سال 90 و 91 را داریم امروز به ما گفته‌اند داروهایی را که با قیمت گذشته فروخته‌ایم را با ارز آزاد تسویه کنیم و این اجحاف است.
- قوانینی که مربوط به مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی وجود دارد مربوط به سال 1334 است به نظر می‌رسد باید قانون اصلاح شود و دستورالعمل‌ها تسهیل یابد.
- همچنین باید رقابت در بازار اصلاح شود و راهکاری در نظر بگیریم که رقابت‌ها منطقی و در جهت توسعه باشد. در حالی که شرکت‌های دارویی برای کسب سود خودزنی می‌کنند، به داروخانه‌ها زیرمیزی می‌دهند تا این شرایط را برای خود تخصیص دهند ما با آنها برخورد می‌کنیم اما راهکاری برای رقابت سالم وجود ندارد.
- کارگروهی باید در وزارت بهداشت شکل بگیرد تا مؤسسات در مسیر سالم رقابت کنند.برخی داروها را می‌توان از سیستم قیمت‌گذاری و بیمه خارج کرد این را در قالب داروهای OTC پیشنهاد داده‌ایم که امیدواریم عملیاتی شود البته سازمان غذا و دارو با آن موافقت کرده است.
- برای ایجاد صندوق توسعه ملی برای بازسازی و نوسازی صنعت دارویی در وزارت بهداشت پیگیر خواهیم بود.
اختراعی رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه و بسته‌بندی دارویی کشور - بیش از 300 قلم مواد مؤثری دارویی در کشور وجود دارد که 45 درصد نیاز تولیدات داخلی را تأمین می‌کند.در 2 سال آینده 61 قلم محصول جدید تولید خواهد شد که این خودکفایی را تا 65 درصد افزایش می‌دهد.
- صرفه‌جویی ارزی نشان می‌دهد در 45 شرکت دارویی این صرفه‌جویی 800 میلیون دلار در سال است.
- در راهکار اقتصاد مقاومتی توان تولید داخلی خواهیم داشت و افزایش ظرفیت فناوری‌های جدید وظیفه ماست و در شرایطی که شرکت‌های تولیدی با مشکل فروش مواجه هستند واردات داروی مشابه با ارزبری بالا همچنان جاری است.این کار به نحوی است که بودجه ارزی دارو از 500 میلیون دلار به 3 میلیارد دلار افزایش یافته که با نرخ جمعیت تناسبی ندارد.
- سال گذشته نیز 700 میلیون دلار از واردات مربوط به داروهای مشابه داخلی بوده است در حالی که قبلاً واردات این اقلام غیرممکن بود.
- به بهانه فشارهای تحریم درهای واردات باز شد و مسئولان فارغ از وابستگی، مشغول تأمین دارو از خارج شدند. این موجب شد داروهای گرانقیمت انباشته شوند و ظرفیت تولید نیز مورد تهدید قرار گیرد.
- سازمان غذا و دارو اعلام کرده فقط داروهای ژنریک و برند خارجی تا سقف 20 درصد وارد شوند اما کنترلی با سیستم فعلی وجود ندارد و این عملی نمی‌شود.
- تجویز داروهای خارجی و برند در کشور رو به افزایش بوده است و حجم سرسام‌آور داروهای وارداتی بدون در نظر گرفتن نیازهای داخلی در مقایسه با کشورهای همسایه نشان می‌دهد سیستم بازرگانی ما ضعف دارد.

  46232



شنبه 17 اسفند 1392 - 13:27:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن