تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813218383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای مقابله با سرمای بهاری بخاری باغی در آذرشهر توزیع شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

برای مقابله با سرمای بهاری بخاری باغی در آذرشهر توزیع شد تبریز - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: برای مقابله با سرمای بهاری بخاری باغی در این شهرستان توزیع شد.


فیروز طلوع حیات روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: سرمای بهاره موجب آسیب دیدن جوانه های تازه بیدار شده درختان میوه شده و در صورت دیررس بودن بیشتر این نوع تغییرات دمایی، میوهای تازه تشکیل شده نیز در معرض خسارت و آسیب قرار می گیرد.
وی گفت: جوانه های بارور در حال رکود به سرمای زمستانه مقاوم هستند، اما مقاومت آنها هنگام بیدار شدن جوانه ها کاهش یافته و به طور کلی جوانه های گل در دمای منهای دو تا منهای سه درجه سانتیگراد از بین می روند.
وی ادامه داد: در اوایل بهار، جبهه هوای سرد در منطقه پرورش درختان میوه و در شب های بدون ابر موجب خسارت دیدن جوانه درختان میوه می شود و با این هدف در شب هایی که احتمال بروز سرما وجود دارد با روشن کردن بخاری باغی و یا سوزاندن کاه و کلش و مواد دیگر می توان با ایجاد دود در هوای باز دمای محیطی باغ را حفظ و میزان خسارت را کاهش داد.
شهرستان آذرشهر، با حدود چهار هزار هکتار باغ و تولید سالانه بیش از 22 هزار تن انواع محصولات سردرختی، یکی از قطب های مهم تولید و عرضه انواع محصولات باغی در استان است.
7223/587
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن