تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820523998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله صافی گلپایگانی: مواضع حضرت فاطمه(س) در هر فرصتی بیان شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیت الله صافی گلپایگانی: مواضع حضرت فاطمه(س) در هر فرصتی بیان شود تهران - ایرنا - آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی از دانشمندان و سخنرانان خواستند تا مواضع فاطمه زهرا(س) در عبادت، سیره، علم، حکمت و زهد را در هر فرصت مناسبی بیان کنند.


به گزارش خبرنگار معارف ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت اللّه العظمی صافی گلپایگانی این مرجع تقلید در پیامی به سومین سوگواره «نگین شکسته» که در مشهد مقدس برگزار می شود، با اشاره به گرامی داشت ایام فاطمیه افزود:باید در این فاطمیه ها، شخصیّت ملکوتی آن حضرت تجلیل و تعظیم شود. امروز ما به تأسی به آن بانوی بزرگ اسلام احتیاج داریم. جامعه ما به پیروی از روش همسرداری و تربیت فرزند - که آن حضرت بهترین طریقه و روش را داشتند- احتیاج دارد.
این مرجع تقلید با تاکید بر این که کلمات حضرت زهرا(س) باید سرمشق زندگی همه بانوان و بلکه مردان باشد، افزود: آری! فاطمیه یک تاریخ است، فاطمیه یعنی فریاد بر سر ظالمان، فاطمیه یعنی جهاد و فاطمیه یعنی روز حکومت الهی حضرت مهدی علیه السلام و هم باید گفت فاطمیه عاشوراست، فاطمیه شب قدر است، فاطمیه غدیر و نیمه شعبان است و فاطمیه یعنی روز پیروزی حق بر باطل.
در بخش دیگری از پیام معظم له آمده است: حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها در حقیقت نسخه مطابق با اصل پدر بزرگوار خودش حضرت خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله هستند و در بین اهل بیت علیهم السلام، مقام و عظمت خاصی دارند که همه ائمه علیهم السلام به وجود ایشان افتخار می کنند.
آیت الله صافی گلپایگانی افزود: آن وجود مقدّس برای همه اهل بیت علیهم السلام حجت است، یعنی برای حقانیت خودشان و برای بطلان غاصبان و ستمگران به وجود آن بزرگوار احتجاج می کنند. همه اهل بیت علیهم السلام حجت هستند، ولی حضرت زهرا سلام الله علیها از این جهات، حجیّتش از همه بیشتر است.
وی اضافه کرد: ایشان، امامت به معنای علم و هدایت را حائز بود و به عنوان بانوی اول اسلام در عفاف و عصمت و کرامت، وجودش الگو و اسوه است. حضور در جاهایی که مختص به مردان است برای بانویی مانند او تنازل از مقام اجل و امنع و اقدس اوست.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: یکی از معجزات حضرت زهرا علیهاالسلام خطبه بالبدیهة آن حضرت بود که در آن جوّ اختناق و کودتای بزرگی که شده بود، با آن مصیبت جانکاه و عظمای ارتحال نبیّ گرامی اسلام و مصایب دیگر، این خطبه را که در اوج فصاحت و بلاغت است انشاء فرمود.
فراهنگ(1)**1003**
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن