تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802425548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رودان در عزای یاس نبوی حضرت فاطمه(س) به سوگ نشست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رودان در عزای یاس نبوی حضرت فاطمه(س) به سوگ نشست رودان- ایرنا- رودان- عاشقان و شیفتگان آل الله در رودان با سیاهپوش کردن در و دیوار شهر، برافراشتن پرچم سیاه عزا؛ با چشمانی اشک آلود و قلب هایی اندوهگین؛ در عزای غروب غریبانه و شهادت جانسوز برترین بانوی عالم هستی حضرت فاطمه الزهرا (س)مرثیه غم سرودند و اشک ماتم ریختند.


به گزارش جمعه ایرناˈ رودان این شب ها و روزها حال و هوای غریبی دارد، کوچه و خیابان، کوی و برزن در اندوه کوچ غریبانه بانوی آفتابی خانه امامت و ولایت؛ سیاهپوش، محزون و غرق در ماتم و اشک و آه است.
آیین های سخنرانی، روضه خوانی، مرثیه خوانی و سینه زنی در این لحظات سراسر حزن و اندوه در شکوه و عظمتی خاص؛ در جای جای شهرستان صد درصد شیعه رودان در حال برگزاری است و عاشقان و شیفتگان اهل بیت(ع) با حضور در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه، بر سر و سینه زنان در عزای بانویی از جنس نور، معرفت و معنویت به سوگ و ماتم نشسته اند.
در این ساعت سراسر بغض و آه؛ بقاع متبرکه و بارگاه مطهر و نورانی امامزادگان در شهرستان رودان میزبان قلب های پاک و با صفای هزاران زائر عاشق و دلسوخته مملو از عشق به خدا و عشق به برترین های عالم هستی است.
شیعیان و محبان عاشق و دلسوخته؛ از جای جای این کره خاکی آمده اند و پناهنده حرم امن، نورانی و با صفای امامزادگان شده اند، آمده اند تا درد و اندوه بزرگ غروب غریبانه یاس آل یاسین؛ حضرت فاطمه زهرا (س) را با اشک و آه به یکدیگر تسلیت بگویند.
اقامه عزای فاطمی امسال هم مظهر تجلی پیام و هدف پاینده نهضت دفاع از ولایت است و این همه دل عاشق که آمده و بر آستان آن حقیقت تا ابد جاوید؛ ادای احترام می کنند؛ نشان از این حقیقت صریح و روشن است.
شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) امسال هم با سینه فراغ آمده اند تا درسی نو از شهیده ولایت بگیرند و با شناخت بیشتر و عمیق تر از سیره عملی و رفتاری آن بانو؛ راه و رسم عاشقی، دلدادگی و ایثار را آگاهانه تر و عاشقانه تر از همیشه مرور کنند.
در سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری همسر و هم سِرِّ ولی خدا؛ غریبانه و دلتنگ؛ بال در بال نسیم؛ از کاشانه ساده و محقرˈ پیشوای عالمیان؛ حضرت علی(ع)ˈ تا ابدیت پر کشید و زمان و زمین را در غمگینانه ترین مصیبت فرو برد.
ای اسوه ایثار و مقاومت؛ هجرت آسمانی ات تلخ ترین و دردناک ترین حقیقتی است که گلوی عطشان زمان و زمین را سخت فشرده است.
ای حامی و تکیه گاه نستوه رسالت، ولایت و امامت؛ بیش از هزار است که زخم شهادت جانکاه تو بر شانه و بال های بی رمق، خسته و بی جان کائنات سنگینی می کند.
با کوچ تو ای بانو؛ رنج و اندوه غربت و یتیمی بر سیمای روحانی و آسمانیˈ ابو ترابˈ نشست و درست از همان حوالی بود که دیگر کسی ˈامیر المومنینˈ را شادمان ندید.
هوای مدینه بی عطر وجود زهرا(س) ریحانة النبی؛ دردانه پرورش یافته در دامن عفت و نجابت حضرت خدیجه (س) بانوی آیینه و آفتاب؛ چه دردناک، کشنده، آزار دهنده و شکننده بود.
ای اسوه صبر و حق پرستی؛ چقدر مظلوم بودی، چه مظلومانه زیستی و با همان مظلومیتت نرم و آرام در آغوش خاک جای گرفتی و از اندوه و سیاهی شب های تیره و تار مردمان خواب آلوده مدینه تا ابدیت پر کشیدی.
افلاکیان و خاک نشینان مفلوک همه گواهند که بهار عمر پیامبر رحمت و مهربانی پس از عروج رسول خوبی ها، تمام عمر؛ در خزان و اندوه بود و غریبانه و شکسته بال و پر؛ در گریه خاموش و بی صدای کوچه های مدینه، بر دستان ملائک تا تربت بی نشانش در بقیع بدرقه شد.
وقتی که در بیراهه های اندیشه؛ آوای شوم زمان و زمین، حقیقت روشن و صریح حق و ولایت را به انکار می خواند؛ این فاطمه(س) بود کهˈ چادر به سر می‏کشید و در تمام رهگذرهای هستی، حضور خدا را به کائنات، یادآور می‏شدˈ.
وقتی که چشم ها، گوش ها، زبان ها و اندیشه ها به خواب عمیق غفلت و فراموشی فرو رفته بود؛ فاطمه بود کهˈ سیلی ستم و تازیانه کین را به جان خرید تا هجوم تندبادِ انکار، شمع یک‏تنه حقیقت را خاموش نکندˈ.
ای گنجینه ایمان در تنگنای دوران؛ در دورانی که عطش جهل و نادانی بر لب های بشریت تازیانه می زد و انگشت کتمان و تکذیب قلب حقانیت حق را نشانه رفته بود؛ این تو بودی که همچون مادرت خدیجه کبری (س) به حقانیت پروردگار جهانیان و رسول خاتم شهادت دادی و ˈعلی ولی اللهˈ را تصدیق کردی.
ای بانوی آفتاب؛ تو یکی از آن چهار زن کامل آفرینشی که دوازده ستاره پر فروغ امامت از وجود و ذات پاک و مطهرت ریشه گرفت تا مسیر سعادت، هدایت و تکامل برای بشریت به روشنی تفسیر شود.
تاریخ گواه است که با صبر و استقامتی مثال زدنی دوشادوش علی(ع) مجاهدت و پایمردی کردی تا ارزش ها و فضائل اخلاقی در گسترده عالم هستی و حیات آدمی ظهور و تجلی یابد و بشریت از گرداب هولناک و کشنده ضلالت و گمراهی رهایی یابد.
ای مهربانی ممتد؛ در التماس نگاه چشمان منتظر خاک بقیع، نفس هایمان به حال و هوای تربت پاک و بی نشانت گره خورده اند و عاشقانه و دلسوخته و با هزار امید و آرزو آمده ایم؛ نشانی ات را از نسیم و قاصدک سرگشته و شوریده شب های غربت مدینه جویا شویم.
ای سلاله پاکی و معصومیت؛ سال هاست که نام مهربانت مرهم زخم های کهنه و قدیمی ماست و نبض دل بی قرار مان با شنیدن نام مهربان تو آرام می گیرد، تو همانی که ما با شنیدن کلام گرمش تمام غصه هایمان را به نسیم شمال می سپاریم تا با خود به دوردست ها ببرد.
ای وارث دُرّ حیا و گنج عفاف؛ در هنگامه عزای جانسوز و غریبانه ات، سجاده هایمان را در شرقی ترین ضلع جهان بر خاکستری شن ها رو به قبله گسترانیده ایم و نفس هایمان به حال و هوای تربت پاک و بی نشانت در بقیع گره خورده است.
ای یاس آل یاسین؛ نوروز امسالمان به نور و عطر فاطمیه ات منور و معطر گشته و جان عاشق و بی تابمان در هرم گرم آتش هجر و غروب غریبانه ات دارد می سوزد.
ای قبله حاجات؛ امسال در حالی به استقبال سال نو می رویم که قلب هایمان از عروج غریبانه و آسمانیت به شدت اندوهگین و مالامال از درد است.
ای هستی سراسر مستی؛ ما زادگان روزگار غیبت کام خود را با حلاوت ظهور شیرین کرده ایم و بیش از هزار سال است که چشمان منتظرمان در افق های دور دست؛ طلوع خورشید دیگری را به انتظار نشسته است بیا و در این حال خوش و در نوای خسته عاشقان فرج، ظهور ˈ موعودˈ را برای بشریت طلب کن.
حضرت فاطمه(س) در سال پنجم بعد از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه دیده به جهان گشود. پدر بزرگوار ایشان حضرت محمد بن عبدالله(ص)؛ رسول گرامی اسلام، خاتم پیامبران الهی و برترین مخلوق خداوند و مادر بزرگوارشان حضرت خدیجه(س) دختر خویلد، از زنان بزرگ و شریف قریش است.
نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه، مرضیه از مشهورترین القاب و ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه، ام ابیها از جمله کنیه های ایشان می باشد.
فاطمه، در لغت به معنی بریده شده و جدا شده می باشد و علت این نامگذاری بر طبق احادیث نبوی، آنست که: پیروان فاطمه(س) به سبب او از آتش دوزخ بریده، جدا شده و برکنارند.
حضرت زهرا (س)چون دیده به جهان گشود؛ به قدرت الهی لب به سخن گشود و گفت: ˈشهادت می دهم که جز خدا، الهی نیست و پدرم؛ رسول خدا و آقای پیامبران است و شوهرم؛ سرور اوصیاء و فرزندانم (دو فرزندم) سرور نوادگان می باشند.ˈ
بیشتر مفسران شیعی و عده ای از مفسران بزرگ اهل تسنن نظیر فخر رازی، با توجه به آیه آغازین سوره کوثر؛ حضرت فاطمه(س) را خیر کثیر و باعث بقا و گسترش نسل و ذریه پیامبر اکرم ذکر کرده اند.
فاطمه زهرا(س) اگر چه امام نیست، اما مقام و منزلت او در نزد خداوند و در بین مسلمانان به خصوص شیعیان، نه تنها کمتر از سایر ائمه نیست، بلکه آن حضرت همتای امیر المؤمنین و دارای منزلتی عظیم تر از سایر ائمه اطهار (ع) می باشد.
حضرت فاطمه زهرا(س) در عمر کوتاه خود در راه اقامه دین، پاسداری و صیانت از امامت و ولایت، هدایت بشریت به سوی حق، کمال و سعادت؛ از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکرد.
پس از رحلت پیامبر(ص) و در پی ناجوانمردی و زخم کین مردم ناجوانمرد مدینه؛ یاس نبوی بیمار گشت و در بستر بیماری افتاد و بنا بر قول مشهور تنها 95 روز پس از رسول خدا در این دنیای فانی زندگی کرد.
در پی گردش بی امان چرخ روزگار سرانجام؛ سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری فرا رسید؛ ریحانة النبی در حالیکه تنها 18 بهار از عمرش گذشته بود؛ در میان بغض و آه کودکان مظلوم و معصوم خود تا ابدیت پر کشید و برای همیشه از درد، رنج و محنت مردم ناجوانمرد مدینه راحت شد.
ˈاللهم صل علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمکˈ
شهادت مظلومانه و غریبانه حضرت فاطمه(س) تسلیت باد!. ک/4
7196/668
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن