تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812516529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاکسازی معابر ساری/ تفکیک زباله از مبداء نیازمند فرهنگسازی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران
پاکسازی معابر ساری/ تفکیک زباله از مبداء نیازمند فرهنگسازی است
ساری - خبرگزری مهر: پاکسازی معابر و خیابانهای شهر ساری پیش از ظهر جمعه با مشارکت شهرداری و موسسات مردم نهاد انجام شد.



سید محمد جعفری عضو شورای شهر ساری در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این طرح با همکاری شهرداری ساری برگزار می شود ، افزود: هدف اصلی اجرای این برنامه مشارکت مردم در پاکسازی خیابانها و معابر شهری می باشد. عضو شورای شهر ساری با تاکید بر اینکه هیچ شهری بدون مشارکت مردم به آبادانی نمی رسد ، گفت: در حوزه مدیریت شهری نیز کاری بدون تعامل بین مردم و مدیران شهری صورت نخواهد گرفت. وی با بیان اینکه شعار شهرما ،خانه ما بایدالگو شود ، ادامه داد : این طرح چند سالی با مشارکت شهرداری و مردم اجرا می شد و امسال ما شاهد برگزاری باشکوهتر آن نسبت به سالهای گذشته هستیم. طرح تفکیک زباله نیازمند فرهنگسازی است جعفری همچنین به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد وبیان داشت: طرح تفکیک زباله یک طرح بین المللی است که امروزه در تمام دنیا اجرا می شود. عضو شورای شهر ساری با تاکید براینکه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا نیازمند فرهنگ سازی است ، گفت: با کمک سازمان پسماند استراتژی جدیدی در بحث تفکیک زباله برای سال 93 تدوین شده است.

وی فرهنگ سازی را هزینه بر و زمان بردانست و افزود: به مردم قول می دهم که در سال 93 خروجی این استراتژی و طرحی که برای جداسازی داریم اجرایی شود. جعفری همچنین از در نظر گرفتن مشوقهای خاصی برای اجرای این طرح خبرداد. سید رضا گرامیان ، مدیرعامل پسماند شهرداری ساری نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله ، گفت : شاخص ترین برنامه سازمان پسماند شهرداری ساری برای فرهنگ سازی آشنایی مردم در بحث زباله و تفکیک آن از مبدا است. اجرای طرح پاکسازی معابر و خیابانها وی همچنین با اشاره به اجرای طرح پاکسازی معابر و خیابانها ، افزود : با اجرای چنین برنامه هایی مردم با فرهنگ پاکسازی آشنا و در آن نیز مشارکت خواهند کرد. علی فلاح ، مدیرموسسه مردم نهاد آسان نیز در این مراسم طبیعت را خانه اول خود دانست و گفت : پسماند و زباله امروز معضل اصلی استان محسوب می شود که برای رفع آن باید تلاش کرد. وی اصل اولیه در بحث زباله را کاهش آن دانست و افزود: مسئولان برای فرهنگ سازی در این زمینه تلاش کنند. مدیرموسسه مردم نهاد آسان با تاکید بر تفکیک زباله از مبدا ، گفت: تفکیک زباله در مرحله اول در دستور کار شهرداری و سازمان پسماند قرار گیرد و از طریق رسانه ها نیز باید با فرهنگ سازی ، برمشارکت مردم در این زمینه تاکید شود. فلاح همچنین بر حمل و دفع بهداشتی زباله تاکید کرد و اذعان داشت: زباله دفع نشده یک فاجعه زیست محیطی بوجود می آورد که نتیجه آن شیوع انواع بیماری های خطرناک است. وی با بیان اینکه مسئله محیط زیست باید وظیفه ایمانی،اخلاقی و وجدانی تلقی شود، ادامه داد : انتظارم از شهرداری ها این است که شهرداری به تشکلهای مردم نهاد توجه ویژه ی داشته باشد.

مدیرموسسه مردم نهاد آسان همچنین ازپاکسازی نمادین 24 اسفند در جاده ساری_قائمشهر وبا حضور استاندار و مسئولان استانی خبرداد و گفت : با این کار می خواهیم عشقمان را به طبیعت اعلام کنیم. فلاح با اشاره به مشارکت سازمانهای مردم نهاد در مسائل زیست محیطی، گفت : سازمانهای مردم نهاد به عنوان ظرفیت عام المنفعه و وجدان بیدار اجتماعی همواره مراقب هستند که به محیط زیست آسیب نرسدو این عناصر دلسوز درتمامی استان فعال هستند. وی استان مازندران را پارک طبیعت دانست وادامه داد : امید است مسافران نوروزی نیز در حفظ این پارک خدادادی تلاش کنند. مدیرموسسه مردم نهاد آسان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به سازمانهای مردم نهاد دارد ، گفت : امید است مسئولان خود را موظف به اجرای منشوری که توسط استاندار در جهت حضور فعالان محیط زیست در سازمانها به تصویب رسیده ، کنند. فلاح در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه در جلسه ای که با خانم ابتکار داشته اید چه بحث هایی مطرح شد، بیان داشت : در جلسه ای که داشته ایم بر لغو مجوزهای شکار تاکید شد. وی همچنین توجه جدی به مسئله پسماند را از دیگر موضوعات جلسه عنوان کرد وافزود : دراین جلسه تمامی سازمانهای مردم نهاد بر این نکته تاکید داشتند که باتوجه به حضور 15  میلیون نفر از سراسر کشور در ایام تعطیلات به شمال و استفاده از خدمات استانی باید اعتبارات ملی در نظر گرفته شود. مدیرموسسه مردم نهاد آسان در پاسخ اینکه سازمانهای مردم نهاد چقدر می توانند در بحث عدم جدایی میانکاله نقش افرین باشند ، گفت : سازمانهای مردم نهاد حساسیت خود را در این زمینه اعلام کردند و منتظر تصمیم مجلس و دولت هستیم. فلاح ادامه داد: در ابتدا حرکت خبرنگاران باعث شده که همه مسئولان به تکاپو بیفتند ونمایندگان نیز در این راستانامه ای نوشتند و خواستار تجدید نظر در این زمینه شدند. وی همچنین در پاسخ اینکه آیا زنجیره انسانی برای عدم جداسازی میانکاله از استان بسته خواهد شد، گفت: منتظر تصمیمات نهایی در مجلس هستیم.


۱۳۹۲/۱۲/۲۳ - ۱۴:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن