تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806937564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمیته امداد خدمات ماندگار رهبر کبیر انقلاب اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کمیته امداد خدمات ماندگار رهبر کبیر انقلاب اسلامی است یاسوج - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نهاد حمایتی یکی از خدمات ماندگار و باقیات صالحات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که با هدف حمایت از محرومان جامعه تاسیس و راه اندازی شد.


سید غلامرضا متقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا فلسفه وجودی این نهاد مقدس را فقرزدایی از سطح جامعه خواند و افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) از نخستین نهادهایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با هدف حمایت از قشرهای نیازمند و آسیب پذیر تشکیل شد.
وی از فقر به عنوان یک پدیده شوم یاد کرد و گفت: این پدیده اگر وارد یک خانواده یا جامعه شود می تواند بنیان آن را نابود کند، بنابراین نقش نهاد ارزشمند کمیته امداد در رفع این پدیده بسیار مهم است.
متقی اظهار کرد: با تمام آیاتی که فقر را مذمت می کند و با استفاده از تمام تجربه های بشری این پدیده نامیمون در جامعه ریشه کن شود.
وی با اشاره به اینکه راز شکوفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) پس از چندین سال ارائه خدمت به اشکال گوناگون برگرفته از فطرت پاک جامعه بشری و آموزه های دینی است، عنوان کرد: وقتی به سرفصل های کاری این نهاد مقدس بر اساس مسوولیت انسان ها در قبال همدیگر است.
متقی ابراز داشت: دستی پینه بسته که پس از سال ها تلاش و کوشش برای کسب روزی حلال امروز دیگر توان از جا برخواستن را ندارد و در گذشته فکری به بیمه و بازنشستگی آنان نشده آیا اکنون نیاز به توجه و مراقبت ندارد؟
وی افزود: بنابراین کمیته امداد با درک این موضوع سالمندان نیازمند روستایی را در قالب طرح شهید رجایی زیر چتر حمایتی خود قرار داده است .
متقی بیان کرد: تعداد خانواده های تحت حمایت کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر 31 هزار و 487 خانواده و تعداد جمعیتی آن نیز 91 هزار و 127 نفر هستند که از مستمری ماهانه برخوردار هستند.
وی اظهار کرد: در سال 92 مبلغ 165 میلیارد ریال به خانواده های زیر پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد داشتن سرپناه را یکی از ضروریات زندگی هر موجودی دانست و افزود: فراهم کردن آسایش و آرامش و رسیدن به رشد و تعالی باید در فضایی در خور شأن و دارای امنیت آرام شکل گیرد.
متقی گفت: برنامه تامین مسکن نیازمندان همواره مورد توجه کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده و نیاز به مکانی برای آسایش و گذراندن امورات زندگی آنها را مدنظر داشته و دارد.
وی بیان کرد: در بخش بهسازی و نوسازی مسکن در سال گذشته تعداد یک هزار و 946 فعالیت عمرانی شامل ساخت، تعمیر و حصارکشی با هزینه ای افزون بر 21 میلیارد ریال انجام شده است.
متقی اظهار کرد: در سال های اخیر برنامه ایجاد فرصت های شغلی در راس امور کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته و بر اساس گزارش های موجود تعداد دو هزار و 39 فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات به مبلغ بیش از 106 میلیارد ریال برای جمعیت جویای کار ایجاد شده است.
وی عنوان کرد: ضرورت فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای برای ایجاد اشتغال بر کسی پوشیده نیست و یکی از راه های کاهش هزینه های شغلی که در سال 92 تعداد هفت هزار و 29 نفر از مددجویان و فرزندان انان از آموزش فنی و حرفه ای بهره مند شده اند.
متقی ابراز داشت: علاوه بر پرداخت وام اشتغال 350 نفر از طریق تعامل با موسسه های دولتی و خصوصی در قالب طرح کاریابی مشغول به فعالیت شدند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد افزود: کمیته امداد همواره بر پایدارسازی مشاغل از طریق انجام بیمه های مختلف (بیمه امکانات کار، ابزار و تجهیزات، عمر و حوادث) به ویژه بیمه تامین اجتماعی مجریان طرح های اشتغال است.
متقی بیان کرد: در سال 92 تعداد شش هزار و 383 نفر از طریق پرداخت حق بیمه از سوی کمیته امداد به عنوان کارفرما مشمول بیمه تامین اجتماعی شدند و بیش از 12 هزار و 899 نفر از طریق این نهاد به طرق مختلف از خدمات بیمه ای بهره مند شده اند.
وی اظهار کرد: در کنار خدمات حمایتی رسیدگی به امور تحصیلی، آموزشی، تربیتی دانش آموزان، دانشجویان و طلاب زیر پوشش از دیگر رسالت های مهم این نهاد مقدس است که در این رابطه به تعداد 9 هزار و 859 دانش آموز و سه هزار و 696 دانشجو خدمات ارائه می شود.
متقی عنوان کرد: در زمینه آموزش خانواده ها برای 887 نفر اردو برگزار شد که در مجموع 22میلیارد ریال هزینه خدمات فرهنگی مددجویان در 11ماه سال جاری بوده است.
وی کمک به تامین سلامت نیازمندان در کنار آموزش های بهداشتی، پیشگیری از بیماری ها، تامین هزینه درمانی خانواده های زیر پوشش از طریق انعقاد قرارداد با مراکز درمانی پرداخت شده را افزون بر 19 میلیارد ریال اعلام کرد:
متقی افزود: برای یک هزار و 500 نفر از کودکان زیر شش سال کهگیلویه و بویراحمد که دچار بیماری سوء تغذیه شده اند در قالب هشت هزار سبد غذایی با اعتباری حدود چهار میلیارد ریال هزینه پرداخت شده است.
وی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اهتمام ویژه ای در راستای ترویج سنت حسنه ازدواج با ارایه آموزش مهارت های زندگی در قالب طرح حمایت از زوج های جوان دارد که به دو هزار و 611 نفر جهیزیه ازدواج با اعتبار 16 میلیارد ریال مساعدت کرده است.
متقی از دیگر خدمات این نهاد یادگار امام راحل را علاوه بر خدمات حمایتی امدادرسانی به آسیب دیدگان از حوادث، خدمات پذیر و مددکاری، حقوقی و قضایی، هدفمندی یارانه، تهیه بن خرید کالا، کمک به خانواده های زندانیان، کمک به ودیعه و اجاره مسکن، پرداخت وام های ضروری و کارگشایی قرض الحسنه به نیازمندان و کمک به محکومان نیازمند در سال 92 را برای شش هزار و 204 نفر دانست و اظهار کرد: تسهیلات پرداخت شده در این راستا به مبلغ 65 میلیارد و 177 میلیون ریال در حدود 400 میلیون ریال است.
وی به مهمترین و موثرترین سرفصل کاری این نهاد مقدس پرداخت و عنوان کرد: بی شک پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشترین نقش را در ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و فرهنگ سازی و اعتمادسازی برای ایجاد انگیزه با معیارهای اجتماعی احیای سنت های حسنه اسلامی داشته است.
متقی بیان کرد: کمیته امداد با ایجاد شبکه گسترده مشارکت های مردمی در قالب طرح های مختلف روز به روز در حال پیشرفت و استفاده از تکنولوژی روز به همراه تلطیف فضای عاطفی جامعه است.
متقی ابراز داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخیر فعالیت های گسترده ای در زمینه توسعه مشارکت های مردمی دارد به طوری که در سال گذشته هفت میلیارد ریال زکات از مردم استان جمع آوری شده است.
وی با بیان اینکه در بخش کمک های موردی تاکنون به بیش از 29 هزار و 196 نفر کمک رسانی شده، افزود: از محل درآمد کمک های مردمی و صدقات در 11 ماه اخیر 57 میلیارد ریال جمع اوری شد که 20 میلیارد ریال از این میزان از محل درآمد صندوق های صدقات است.
671/7533
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن