تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 5 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802036785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه توضیحات اقتصادی و هسته‌ای از سوی طیب نیا و عراقچی/ ناطقین چه گفتند؟ / دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش کامل باشگاه خبرنگاران از پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری
ارائه توضیحات اقتصادی و هسته‌ای از سوی طیب نیا و عراقچی/ ناطقین چه گفتند؟ / دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی
با توجه به اهمیت پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری که در طی دو روز به فعالیت پرداخت، جزییات کامل اظهارات میهمانان و ناطقان این اجلاس را در گزارش کامل باشگاه خبرنگاران بخوانید.
به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه - 13 اسفند ماه - به ریاست آیت‌الله مهدوی کنی آغاز به کار کرد.






پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری دو میهمان ویژه در دو روز کاری داشت و این امر در حالی بود که ساختمان قدیم مجلس در افتتاحیه اجلاس میزبان "حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی" رییس جمهور کشورمان و نیز "آیت‌الله صادق آملی لاریجانی" رییس قوه قضاییه نیز بود.

همچنین شخصیت‌های دیگری همچون "آیت‌الله هاشمی رفسنجانی" رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، "حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود علوی" وزیر اطلاعات و نیز "حسین فریدون" دستیار ارشد رییس جمهور در میان اعضای خبرگان به چشم خوردند.

"سید عباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه کشورمان میهمان ویژه نخست اعضای مجلس خبرگان رهبری بود که با حضور در جمع خبرگانی‌ها در اولین روز پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری گزارشی از روند مذاکرات هسته‌ای ارائه کرد.

پس از حضور اکثریت اعضا و رسمی شدن جلسه در ساعت 8:30 دقیقه صبح، "آیت الله مهدوی کنی" ریاست مجلس خبرگان رهبری سخنرانی خود را آغاز کرد.

وی اظهار داشت: اجلاس امروز به مناسبت اوضاع و احوال کشور و رسالتی که بر دوش مجلس خبرگان رهبری است برگزار می‌شود. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری به خواسته و مطالبه این مجلس اشاره و افزود: امیدواریم که مسئولان به شعار‌ها و برگزاری همایش‌ها و نمایش‌ها در تحقق شعار سال تکیه نکنند چرا که برداشت ما اینگونه است که باز شروع به سردادن شعار کردیم و در رسانه با دعوت از مسئولان و اندیشمندان فقط می‌خواهیم شعار دهیم و البته تجربه نشان داده که اگر به سردادن شعار اکتفا کنیم مردم ناامید می‌شوند لذا باید در عرصه عمل خود را ثابت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: رجزخوانی در جنگ مطلوب و مفید بوده و حتی موجب تقویت سربازن شده اما در کارهای زیربنایی تنها رجزخوانی کفایت نمی‌کند و ما سربازانی را می‌خواهیم که کار اجرایی کنند لذا امیدواریم که قوای سه گانه با کمک و همکاری یکدیگر تمامی کارهای اجرایی را انجام داده و دیگران را ناامید کنند تا دشمنانی که از طریق اعمال فشار و تحریم‌ها به مردم قصد از بین بردن انقلاب را دارند از اقدامات خود ناامید شوند.

آیت‌الله مهدوی کنی همچنین افزود: مذاکره کنندگان به پشتیبانی مردم و مقام معظم رهبری هیچ گونه عقب نشینی نکنند، چرا که انسان همواره باید پشتیبان داشته باشد و انشاءالله خداوند کمک خواهد کرد. (متن کامل خبر اینجا)






در ادامه پس از خروج خبرنگاران، جلسه برای آغاز کار خود رسمیت یافت.

پس از سخنرانی آیت‌الله مهدوی کنی، نخستین ناطق پیش از دستور جلسه صبح سه‌شنبه - 13 اسفند ماه - "حجت الإسلام و المسلمین حسن نمازی" نماینده محترم استان آذربایجان غربی بود كه در جایگاه سخنران قرار گرفت.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم با حضور در انتخابات 24 خرداد حماسه سیاسی را خلق كردند و اكنون وقت پرداختن و خلق حماسه اقتصادی از سوی مسئولین و دولتمردان است.(متن کامل خبر اینجا)

دومین نطق پیش از دستور جلسه اول اجلاسیه پانزدهم مجلس خبرگان رهبری، توسط "آیت الله بهشتی" نماینده استان فارس صورت پذیرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تشكر از دولت جهت تقدیم به موقع لایحه بودجه سال 93 به مجلس شورای اسلامی، این امر را بسیار سنجیده و پسندیده ارزیابی کرد. (متن کامل خبر اینجا)

پس از آن "آیت الله حسینی بوشهری" نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در نطق خود حكومت‌ها در كشورهای اسلامی را به 3 دسته تقسیم کرد و حكومت اسلامی با محوریت ولایت فقیه و امتیازات این حكومت را مورد بررسی قرار داد. (متن کامل خبر اینجا)






در ادامه "سید عباس عراقچی" معاون وزیر خارجه طی سخنانی در اجلاسیه مجلس خبرگان گفت: غنی سازی 3 و نیم درصد را تثبیت کردیم و این برای ما موفقیت است. غنی سازی 20 درصد را هم که متوقف کردیم، به آن نیاز نداشتیم.

عراقچی همچنین گفت: ادعاهای اخیر لابی صهیونیستی برای مصرف داخلی خودشان است و هرچه دلشان می خواهد بگویند.

با در نظر گرفتن اهمیت اجلاس مذکور، "آیت‌الله محسن حیدری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره ارزیابی خود از پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری و ارائه گزارش "سیدعباس عراقچی" در جمع اعضای خبرگان اظهار داشت: معاون وزیر خارجه کشورمان با حضور در پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در مذاکرات هسته‌ای پرداخت.  
 
وی ادامه داد: گزارش آقای عراقچی در جمع اعضای خبرگان درباره دستاوردهای وزارت خارجه در مذاکرات هسته‌ای بود که طبق مقررات و آئین‌نامه‌ها باید در جلسه غیرعلنی این گزارش صورت بگیرد و پس از آن چند نفر از اعضای خبرگان به اظهارنظر و ارائه سوال از معاون وزیر خارجه می‌پردازند.(متن کامل خبر اینجا)

این در حالی بود که پس از آن "دکتر حسن روحانی" رئیس جمهور در حاشیه پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحث اقتصاد مقاومتی یکی از مباحث مطرح در این اجلاس است گفت:‌ اقتصاد مقاومتی پایه‌های اقتصاد کشور را قوی می‌کند برای همین باید در چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی حرکت و تلاش جدیدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی راهکاریست که می‌تواند کاری کند که بدخواهان نتوانند معضل و مشکلی ایجاد کنند.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه اجلاس خبرگان اجلاس مبارکی است، گفت:‌ در این اجلاس بزرگان، علما، نمایندگان استان‌های مختلف کشور و فرهیختگان حضور دارند و این افراد قطعاً دیدگاه‌هایی درباره مسائل  مختلف کشور دارند. (متن کامل خبر اینجا)

جلسه دوم پانزدهمین اجلاسیه رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری عصر روز سه‌شنبه سیزدهم اسفند ماه با حضور اعضای این مجلس كار خود را آغاز كرد.
 
در این جلسه نیز پس از تلاوت آیاتی از كلام الله مجید ابتدا "آیت الله موحدی كرمانی" به عنوان سخنران پیش از دستور سخنانی ایراد كرد.

وی با ذكر روایتی از ائمه معصومین علیهم‌السلام و بیان چند نكته اخلاقی، از جایگاه مهم مجلس خبرگان و وظایف خطیر نمایندگان این مجلس، سخن گفت و افزود: مشكلاتی كه از سوی دلسوزان نظام و نمایندگان مجلس خبرگان در جلسات این مجلس بیان می‌شود نیازمند پیگیری جدی از سوی مسئولین ذی ربط است و الا بیان مشكلات به تنهایی، كاری از پیش نمی‌برد. (متن کامل خبر اینجا)

دومین سخنران پیش از دستور جلسه بعد از ظهر روز سه‌شنبه اجلاسیه پانزدهم مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین كازرونی بود.

وی طی سخنانی، پیرامون اقتصاد كلان كشور نكاتی را بیان نموده و بر ضرورت اصلاح قوانین اقتصادی و فاصله گرفتن از اقتصاد دولتی تأكید كرد و افزود: یكی از اقدامات اساسی در این زمینه، مبارزه جدی با  فساد اقتصادی و تكیه بر تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. (متن کامل خبر اینجا)






"آیت الله حائری شیرازی" آخرین سخنران پیش از دستور جلسه دوم پانزدهمین اجلاسیه عصر بود كه در تحلیل انقلاب اسلامی و آنچه در كشورهای اسلامی منظقه با عنوان جنبش بیداری اسلامی واقع شد بحثی را تحت عنوان شرافت مثبت و شرافت منفی مطرح كرد.(متن کامل خبر اینجا)

اعضای مجلس خبرگان رهبری شامگاه سه‌شنبه - 13 اسفند ماه - میهمان ضیافت شام "آیت الله مهدوی كنی" ریاست مجلس خبرگان رهبری بودند.

در پایان این نشست كه طبق روال اجلاس گذشته در حاشیه اجلاسیه برگزار می‌شود، "آیت الله مهدوی كنی" ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری ، ضمن سخنانی بر وظیفه مجلس خبرگان رهبری تأكید نمود و افزود: وجود این مجلس در ساختار نظام جمهوری اسلامی و تدبیر حضرت امام(ره) برای تشكیل این مجلس با عظمت در راستای تقویت جایگاه رهبری و پشتوانه قوی رهبری نظام است.
 
ریاست مجلس خبرگان همچنین بر وحدت و همدلی هر چه بیشتر مسؤولین در دستگاه‌های مختلف و روحانیت تأكید نموده و از دولت خواست با تعامل بیشتر با نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری از رهنمودهای دلسوزانه نمایندگان این مجلس برای پیشبرد بهتر اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده بیشتری نماید.(متن کامل خبر اینجا)

پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری در روز دوم صبح چهارشنبه 14 آبان ماه  آغاز به کار کرد.
 
در این جلسه نیز همانند جلسات گذشته چند تن از نمایندگان این مجلس به ایراد نطق پرداختند و البته "علی طیب نیا" وزیر اقتصاد از میهمانان ویژه اجلاس امروز بود که گزارش اقتصادی خود را در اختیار خبرنگاران قرار داد.
 
اولین سخنران پیش از دستور این جلسه "حجت الإسلام و المسلمین احمدی شاهرودی" نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان بود كه درباره وظایف نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و ارتباط آنها با دستگاههای دولتی سخن گفت.

پس از آن "آیت الله نعیم آبادی" عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بندرعباس به عنوان دومین سخنران پیش از دستور  جلسه صبح چهار شنبه 14 اسفند 1392 با ذكر روایتی از معصوم علیه السلام، پیرامون نقش مجلس خبرگان و قشر روحانی جامعه گفت: دشمن شناسی و معرفی دشمن(آمریكا) و نقشه‌های وی برای مردم از وظایف روحانیون است.(متن کامل خبر اینجا)

در ادامه "حجت الإسلام و المسلمین علی معلمی" نماینده استان مازندران در نطق پیش از دستور خود در جلسه صبح چهارشنبه 14 اسفند با اشاره به فرازهایی از وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل (ره) همگان علی الخصوص علما و مسؤولین نظام را به مرور دوباره و چندباره وصایای حضرت امام(ره) توصیه كرد و از جایگاه نهاد مجلس خبرگان در تقویت مقام ولایت فقیه سخن گفت و تأكید كرد: امروزه با وجود امكانات رسانه‌ای می‌توان مباحث ولایت فقیه را برای اقشار مختلف به ویژه دانش آموزان و دانشجویان تبیین كرد. (متن کامل خبر اینجا)

سومین سخنران پیش از دستور جلسه صبح روز چهارشنبه، حجت‌الاسلام و المسلمین علی اسلامی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان بود.

وی در سخنرانی خود با اشاره برخی فسادهای اقتصادی در كشور بروز این گونه مسائل را زیبنده جامعه اسلامی ندانست و افزود: بروز چنین مواردی در نظام اسلامی وهن احكام اسلامی دانسته شده و فضا را آلوده می كند.(متن کامل خبر اینجا)

پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری در روز دوم و در نوبت صبح ساعت 12 ظهر پایان یافت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و عضو خبرگان رهبری به ارائه گزارش "طیب‌نیا" وزیر اقتصاد در اجلاس صبح چهارشنبه خبرگان رهبری اشاره و خاطر نشان کرد: گزارش‌هایی که از سوی وزیر اقتصاد ارائه شد مثبت و خوب بود.
 
مسئول زکات کل کشور بیان داشت: آقای طیب‌نیا توانستند با ارائه گزارشی خوب و قابل قبول چشم انداز خوبی را برای آینده ترسیم کند.(متن کامل خبر اینجا)

و البته نوبت صبح روز پایانی پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری در حالی به پایان رسید که "علی طیب نیا" وزیر اقتصاد میهمان ویژه روز دوم اجلاس بود. 






آیت‌الله سید احمد خاتمی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: این اجلاس همچون اجلاس‌های گذشته در فضایی آرام و مطلوب شکل گرفت. وی با اشاره به حضور "عراقچی" و "طیب‌نیا" در اجلاس خبرگان رهبری به منظور ارائه گزارش از عملکرد خود گفت: آنچه که بی‌تردید می‌توان بر آن صحه گذاشت مسئله حسن نیت آقایان در خدمتگزاری است و تمام کسانی که در عرصه مذاکره و اقتصادی مشغول به فعالیت‌ هستند از این حسن نیت برخوردارند.(متن کامل خبر اینجا)
در ادامه "آیت‌الله محمدتقی واعظی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره مباحث مطرح شده در جلسه امروز مجلس خبرگان با حضور "طبیب‌نیا" وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در این جلسه به مبحث یارانه‌ها پرداخته شد که این مسأله کاملأ غیر کارشناسی بوده و فکری صورت نگرفته است. (متن کامل خبر اینجا)

چهارمین و آخرین جلسه اجلاس پانزدهم دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری عصر روز چهارشنبه با تلاوت آیات قرآن كریم ساعت 16:45 دقیقه آغاز به كار كرد.
 
در این جلسه نیز تنی چند از اعضای این مجلس دیدگاههای خود را راجع به مسائل روز كشور در قالب نطق قبل از دستور بیان كردند.
 
حجت الإسلام و المسلمین علی فلاحیان ؛ نماینده مردم استانا خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به عنوان اولین ناطق، نكاتی را پیرامون ایجاد فرهنگ سراهای محله محور و كاركردهای آن بیان كرد. (متن کامل خبر اینجا)

"حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عبد المحمود عبد اللهی" نماینده مردم استان اصفهان دومین نطق پیش از دستور در عصر امروز بود.
 
وی مقوله فرهنگ را محور سخنان خود قرار داد و درباره ترویج و تبلیغ بی عفتی و فرهنگ لاابلی‌گری در اجتماع هشدار داد. (متن کامل خبر اینجا)

"آیت الله محمدرضا مهدوی کنی" رئیس مجلس خبرگان رهبری عصر روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه مراسم پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری ضمن تقدیر از دست اندرکاران این مجلس برای حضور فعال در این اجلاس اظهار داشت: این اجلاس برای پیشبرد اهداف انقلاب مفید و موثر است، طی این دو روز مسائل مختلف داخلی و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای خبرگان نیز تذکرات لازم را به مسئولان کشور دادند.(متن کامل خبر اینجا)

و در پایان این اجلاس با انتشار بیانیه‌‌ای فعالیت دو روزه خود را تمام کرد.(متن کامل اینجا)

گفتنی است، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری روز پنجشنبه پانزدهم اسفند ماه صبح امروز ساعت 8 در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی (قدس سره) حضور بهم رسانده و با آرمانهای آن عزیز سفر كرده تجدید پیمان خواهند كرد. در ادامه برای دیدار یا مقام معظم رهبری در بیت معظم له حاضر می‌شوند.


انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن