تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819255562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین مرکز تحقیقات بذر کشور در دانشگاه آزاد خوراسگان اصفهان افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نخستین مرکز تحقیقات بذر کشور در دانشگاه آزاد خوراسگان اصفهان افتتاح شد اصفهان- ایرنا- نخستین مرکز تحقیقات بذر و نخستین آزمایشگاه دابل هاپلوئیدی کشور در دانشگاه آزاد واحد خوراسگان اصفهان افتتاح شد.


به گزارش ایرنا، مسوول نخستین مرکز تحقیقات بذر و نخستین آزمایشگاه دابل هاپلوئیدی کشور روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه این مرکز گفت: جلوگیری از خروج ارز، خودکفایی، تولید بیشتر، مقاومت بیشتر و کاهش مصرف سموم از جمله فواید اصلاح و تولید بذر کشور است.
عبدالرضا اقتداری افزود: می توان بذرهای تولید شده داخلی را با قیمت مناسبی به بازار وارد کرد تا صیفی کاران محصولات با مقاومت بالا تولید کنند.
وی هزینه ساخت مرکز تحقیقات بذر در دانشگاه آزاد خوراسگان را سه میلیارد ریال و مدت احداث آن را سه سال و نیم بیان کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد خوراسگان اظهار کرد: قیمت واردات تقریبی بذر به کشور سالانه حداقل 300 میلیون دلار و مبادلات مالی بذر حداقل 700 میلیون دلار است.
وی با اشاره به اینکه ایران در جایگاه سوم تولید خیار جهان قرار دارد، افزود: میانگین قیمت هر کیلوگرم بذر وارداتی خیار برای گلخانه یک هزار و 500 میلیون ریال و برای فضای باز 10 میلیون ریال است.
مسوول پروژه نخستین مرکز تحقیقات بذر کشور ادامه داد: میانگین قیمت هر کیلوگرم بذر وارداتی گوجه فرنگی برای گلخانه یک هزار و 200 میلیون ریال و فضای باز 30 میلیون ریال است.
وی افزود: میانگین قیمت هر کیلوگرم بذر وارداتی پیاز برای گلخانه و فضای باز 50 میلیون ریال، بادمجان 20 میلیون ریال و فلفل یک هزار و 500 میلیون ریال است.
اقتداری اظهار کرد: اکنون طرح مشترکی با سازمان جهان کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی اصفهان برای تولید بذر هیبرید محصولات جالیزی در حال انجام است.
وی ادامه داد: تجاری سازی نتایج این طرح مشترک از طریق ایجاد شرکت های دانش بنیان پیگیری می شود.
وی هدف از ایجاد شرکتهای دانش بنیان در حوزه کشاورزی را ایجاد نوآوری های علمی و کاربردی، توسعه اقتصادی و ایجاد ثروت، ایجاد فرصت های کار برای دانشجویان و افزایش دانش اعضای هیات علمی در علوم کاربردی بیان کرد.
پ/7140/ 7132
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن