تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802793309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده مجلس: اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات است مشهد - ایرنا - نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات امروز است.


حجت الاسلام ˈمحمدحسین حسین زاده بحرینیˈ چهارشنبه شب در سلسله نشستهای بزم اندیشه با موضوع ˈحماسه اقتصادی، اقتصاد مقاومتیˈ در مشهد افزود: رهبر معظم انقلاب دو سال قبل در جمع دانشجویان از آنان خواستند که از اقتصاد مقاومتی تعریف آکادمیک داشته باشند به این معنا که گفتمان سازی و تبیین درک صحیح از زوایای مختلف این نوع اقتصاد انجام گیرد و سپس مفهوم آن در اجتماع ترویج شود.
وی اظهار داشت: نقطه اوج گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی به این معنا است که این نوع اقتصاد به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مبنای قرآنی دارد گفت: در آیه 112 سوره نحل از قرآن کریم خداوند دو تابلوی مختلف از چهره یک قوم ترسیم می کند که مصداق این قوم ملت ایران است.
حجت الاسلام بحرینی اظهار داشت: در تابلوی نخست آرامش، امنیت، روزی فراوان و زندگی آسان این قوم و در تابلوی دوم چهره ای متفاوت همراه با گرسنگی، قحطی، ناامنی و ترس برای این قوم ترسیم می شود.
وی بیان کرد: بر اساس این آیه تنها کفران نعمت یک ملت را از وضعیت آرمانی به سمت فلاکت می کشاند لذا آنچه ایران را به سمت برخی مشکلات سوق داده نتیجه اسراف بیش از حد مردم است.
او با بیان اینکه امروزه ایران مسرفترین کشور دنیا است گفت: اسراف در بخش تولید و به تبع آن مصرف منابع در کشور بیداد می کند.
وی ادامه داد: شاخص شدت انرژی به ازاء تولید هزار دلار کالا در کشورهای دیگر مانند ژاپن 6/1 درصد و این میزان در ایران 6/13 درصد است.
او افزود: در کشورهای دیگر در ازاء مصرف انرژی اندک کیفیت کالای تولیدی آنها بسیار بالا است در حالی که ایران چند برابر برای تولید کالا انرژی مصرف می کند اما کیفیت آن به مراتب پایین تر از نوع خارجی است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید بر استفاده مردم از کالای ایرانی دارند و این مساله نباید حاشیه امنی برای تولیدکنندگان باشد زیرا آنان به ازاء مصرف بالای انرژی باید تولیدشان از حداکثر کیفیت برخوردار باشد.
حجت الاسلام بحرینی اظهار داشت: متاسفانه تاکنون انرژی به صورت ارزان در اختیار تولیدکنندگان کشورمان قرار گرفته لذا آنان از موقعیت سوءاستفاده کرده و در ازاء مصرف انرژی بالا بی کیفیت ترین کالا را تولید کرده اند که به هیچوجه قابل مقایسه با نمونه خارجی آن کالا نیست.
وی با اشاره به محدودیتهای منابع آبی در ایران نیز گفت: اکنون کشورمان جزو نقاط کم آب دنیا است بطوری که در دنیا به ازاء هر انسان هفت هزار و 500 مترمکعب آب تجدیدپذیر وجود دارد در حالی که در ایران این میزان هزار و 750 مترمکعب است.
وی با بیان اینکه میانگین بارش باران در دنیا 750 میلیمتر در سال و در ایران 250 میلیمتر در سال می باشد افزود: این در حالی است که در دنیا با یک مترمکعب آب یک کیلوگرم گندم تولید می شود و در مقابل در ایران به ازاء هر مترمکعب آب 300 گرم گندم تولید می شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در ایران سالانه 400 میلیارد مترمکعب باران داریم که 300 میلیارد آن هدر می رود، از 100 میلیارد باقیمانده حدود 50 میلیارد استحصال و تحویل کشاورز می شود و کشاورز نیز 50 درصد از این آب را هدر می دهد.
حجت الاسلام بحرینی با اشاره به بهره وری در نیروی کار ادامه داد: سرانه تولید صنایع خودروسازی در کشورمان به ازاء هر کارگر در سال 10 دستگاه خودرو است در حالی که در ژاپن این میزان 80 دستگاه می باشد و این نشان دهنده ناکارآمد بودن شیوه هایمان در بهره وری از نیروی انسانی است.
وی اظهار داشت: اسراف در منابع در کشورمان بیداد می کند و از سوی دیگر فناوری در ایران کاربر و سرمایه بر است.
او با بیان اینکه مخاطب اصلی اقتصاد مقاومتی دولت و مجلس هستند افزود: در این میان باید مردم را درگیر این قضیه نمود زیرا این نوع اقتصاد همه عرصه های زندگی را در بر می گیرد.
وی با اشاره به اینکه نظام تغذیه در کشورمان از اساس غلط است گفت: مصرف شیر یک ماده غذایی ضروری برای سلامت انسان می باشد و این در حالی است که میانگین مصرف شیر در دنیا برای هر انسان 300 کیلوگرم در سال اما در ایران 90 کیلوگرم است.
وی افزود: از سوی دیگر میانگین مصرف شکر در جهان برای هر انسان پنج کیلوگرم در سال است اما در ایران این میزان 30 کیلوگرم در سال می باشد که بسیاری از بیماریها به ویژه پوسیدگی دندان را باعث می شود.
حجت الاسلام بحرینی اظهار داشت: با توجه به آثار مخرب مصرف نوشابه بر سلامتی انسان میانگین مصرف نوشابه در جهان 10 لیتر در سال اما در ایران 42 لیتر در سال است، همچنین میانگین مصرف سویا به عنوان یک غذای پروتئینی مطلوب در جهان 10 کیلوگرم در سال اما در ایران سالانه نیم کیلوگرم است.
وی تاکید کرد: با توجه به مصارف بالا چه در منابع و چه در کالاها باید همه نظامات زندگی مردم ایران در اقتصاد مقاومتی تغییر کند.
این نماینده مجلس همچنین با بیان اینکه واردات بنزین یا راه اندازی واحدهای پتروشیمی کمکی به ایران نخواهد کرد گفت: سرانه مصرف بنزین در اروپا 15 لیتر در ماه و در ایران این میزان 90 لیتر است لذا باید با افزایش بهره وری از اسراف در تولید جلوگیری کنیم.
حجت الاسلام بحرینی بیان کرد: تحریمها برای کشورمان نعمت بودند اما از این فرصت به نحو مطلوب بهره نگرفتیم لذا باید اقتصاد مقاومتی به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.
7489/659
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن