تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803256854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير نفت: سال 93هم بنزين وارد مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وزير نفت: سال 93هم بنزين وارد مي‌كنيم
راه آنهايي كه در اختيار بانك مركزي بود در حال باز شدن است تا بتوانند با آن در چارچوب قرارداد ١+٥ كالاهايي انسان دوستانه وارد كنند كه بدهي هند هم شامل آن مي‌شود.


وزير نفت از واردات قطعي بنزين در سال ۹۳، عرضه مقدار  كمي نفت خام از طريق بورس، تمركز بر افزايش يك درصدي ازدياد برداشت نفت براي كسب سود ۸۰۰ميليارد دلاري و افزايش ۱۰۰ ميليون متر مكعبي توليد روزانه گاز پارس جنوبي تا پايان سال ۹۳ خبر داد.
به گزارش «جوان» بيژن زنگنه، وزير نفت در حاشيه پنجمين جشنواره پژوهش و فناوري صنعت نفت درجمع خبرنگاران كه سه‌شنبه شب برگزار شد با اشاره به اهميت ظرفيت توليد در شرايط فعلي كشور اظهارداشت: هم اكنون حدود ٣ ميليون و ٧٠٠ هزار بشكه در روز مي‌توانيم نفت توليد كنيم اما كمتر از اين ميزان توليد مي‌كنيم.
زنگنه درباره جايگاه ايران در اوپك هم گفت: از نظرتوليد وضع ما خوب نيست و نمي‌توان به آن اتكا كرد البته اين وضع گذراست و ان شاءالله به سرعت از اين وضع عبور مي‌كنيم.
وي در ادامه ابراز اميدواري كرد تا پايان سال ٩٣، ١٠٠ميليون متر مكعب گاز از ميدان گازي پارس جنوبي به ظرفيت توليد افزوده شود.
وزير نفت درباره اينكه آيا واردات بنزين در سال آينده قطعي است، گفت: قطعاً سال آينده بنزين وارد مي‌كنيم اما هنوز ارزيابي درخصوص ميزان واردات به پايان نرسيده است.
زنگنه درباره افزايش قيمت بنزين و تعيين نرخ آن براي سال آينده گفت: درباره قيمت بنزين به سؤالي پاسخ نمي‌دهم.
زنگنه درباره مذاكره با عمان هم گفت: در آنجا درباره صادرات گاز كه از مدت‌ها قبل مطرح بوده بحث مي‌شود و اميدواريم بتوانيم به يك سند عملياتي تعهد‌آور براي دو طرف برسيم.
زنگنه درباره ديپلماسي انرژي در دولت جديد اظهار كرد: در اين زمينه كاري كه انجام شد بخشي مربوط به افزايش صادرات نفت است كه محقق شد، بخشي مربوط به مدل جديد قراردادهاي نفتي است كه در حال نهايي شدن است و در اين راستا ميدان‌هاي جديد براي عرضه در قالب اين قرارداد انتخاب شدند.

  تمركز بر ازدياد برداشت نفت براي كسب سود ۸۰۰ميليارد دلاري
وزير نفت با تأكيد براينكه دستاوردهاي افزايش ضريب ازدياد برداشت نفت از مخازن به طور مستقيم در اقتصاد ملي كشور تاثير‌گذار است، گفت: با افزايش يك درصد ضريب ازدياد برداشت، سود 800 ميليارد دلاري نصيب كشور مي‌شود و در اقتصاد كلان كشور اين ميزان بسيار راهگشا و تاثير‌گذار است.
وي، اولويت بعدي وزارت نفت را اجراي طرح‌هاي بزرگ در صنعت نفت دانست و افزود: بايد از خام فروشي نفت اجتناب كنيم، به همين منظور بايد حدود 100 ميليارد دلار سرمايه جديد براي پتروشيمي و 10 ميليارد دلار براي توسعه ميادين مشترك اختصاص يابد زيرا اين حوزه‌ها از مگا پروژه‌هاي صنعت نفت به شمار مي‌روند.
وزيرنفت در بخش ديگر سخنان خود بر ضرورت كاهش شدت مصرف انرژي تأكيد كرد و گفت: حدود 80 ميليارد دلار از بودجه‌هاي هزينه شده در صنعت نفت در سال 92، حاصل ما به التفاوت قيمت فروش فرآورده‌هاي نفتي و گاز طبيعي با قيمت مناسب بوده است كه از اين ميزان 30 ميليارد دلار به دليل الگوي نادرست مصرف سوخت در كشور به هدر رفته است.  زنگنه درباره اينكه شركت سي. ان. پي. س( CNPC) چيني تا چه زماني براي حضور در آزادگان فرصت دارد، اظهار كرد: فكر نمي‌كنم بيش از ٢٠ روز وقت داشته باشد.  وزير نفت درباره ورود نفت خام به بورس هم گفت: در اين زمينه يك مقدار كار تكنيكي آن باقي مانده است. پس از اين مرحله مقداركمي نفت خام در بورس عرضه مي‌شود.

  طلب‌هاي خارجي
زنگنه درباره اينكه كداميك از طلب‌هاي ايران از كشورهاي خارجي در حال وصول است، افزود: راه آنهايي كه در اختيار بانك مركزي بود در حال باز شدن است تا بتوانند با آن در چارچوب قرارداد ١+٥ كالاهايي انسان دوستانه وارد كنند كه بدهي هند هم شامل آن مي‌شود.

  طلب‌هاي داخلي
وزير نفت گفت هنوز طلب١١٠ هزار توماني بابك زنجاني به هر ايراني به قوت خود باقي است اين در حالي است كه طلب از نيروي انتظامي بالاي ١٩٠ميليون دلار است كه در حال پيگيري براي دريافت مطالبات هستيم.
درحالي كه روز گذشته خبرگزاري فارس از افزايش 2ميليارد بشكه‌اي ذخاير ايران به واسطه كشف چهار ميدان جديد نفت و گازخبر داد وزير نفت از اين موضوع اظهار بي‌اطلاعي كرد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 21 اسفند 1392 - 23:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن