تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803599085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمایی از جلد هجدهم دانش‌نامه جهان اسلام با حضورحداد عادل


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
رونمایی از جلد هجدهم "دانش‌نامه جهان اسلام" با حضور"حداد عادل"
رونمایی از جلد هجدهم دانش‌نامه جهان اسلام با حضور"حداد عادل" در سی‌امین سالگرد تأسیس بنیاد دایره‌المعارف اسلامی در پژوهشکده فرهنگ و هنر انجام شد.


به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست سی‌امین سالگرد تأسیس بنیاد دایره‌المعارف اسلامی و رونمایی از جلد18 دانشنامه جهان اسلام  که از سوی این بنیاد برگزار می‌شود در این مراسم که با حضور دکتر "حداد عادل" رئیس بنیاد دایره‌المعارف اسلامی ،"دکتر مصطفی میرسلیم"،"حجت‌الاسلام والمسلمین حسن تارومی راد"  و جمعی از پژوهشگران علوم انسانی و اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم "حداد عادل" رئیس بنیاد دایره‌المعارف اسلامی گفت: بنیاد 30 ساله شد انگار همین دیروز بود که به من زنگ زدند و گفتند به جلسه‌ای در دفتر رئیس جمهور بیایید که قرار است دایره‌المعارفی اسلامی تألیف شود.
 
وی ادامه داد: به یاد دارم که سال 1362 بود آن روز بعدازظهر خدمت رهبر معظم انقلاب که رئیس جمهور وقت بودند ما رسیدیم و عهده‌دار عضویت در هیأت امنای بنیاد دایره‌المعارف اسلامی شدیم و اکنون شاهد ریشهَ‌دار شدن و سایه افکن شدن آن نهال هستیم. دو تبریک عرض می‌کنم یکی تبریک به بنیاد دایره‌المعارف اسلامی که 30 ساله شد و تبریک دیگر به جهت رونمایی از جلد هجدهم دانش نامه بنیاد دایره‌المعارف اسلامی که امروز جلد هجدهم آن رونمایی می‌شود.   
 
حداد عادل تصریح کرد: افتخار بود در کنار اساتید بزرگی چون دکتر محقق و دیگر اساتید که بعضی از آنها هم اکنون در شمار مراجع تقلید هستند جزء هیأت امنا بودیم و من از محضر آنها بهره‌مند شدم  و در کنار آن از محضر دکتر شهیدی و آیت‌الله معرفت هم بهره‌هایی را بردم.   
 
وی ادامه داد: افتخاری‌ است که نزدیک 20 سال به عنوان مدیرعامل بنیاد درخدمت شما هستیم پیش از من استاد محقق و اساتید دیگری ریاست این بنیاد را عهده‌دار بودند که برای همه آنها آروزی سلامتی می‌کنم.  

حدادعادل ادامه داد: فعالیت در بنیاد را با مدیرعاملی شروع کردم که قبل از من "پورجوادی" و "میرسلیم" زحمت آن را کشیدند و از سال 74 من در خدمت شما هستم.   
 
رئیس بنیاد دایره‌المعارف اسلامی اظهار داشت: در اروپا عده‌‌ای تلاش کردند با گردآوری 50 جلد دایره‌المعارف اسلام را در اروپا به نگارش درآورند ما هم به عنوان صاحبان خانه وظیفه داریم جهان اسلام را از نگاه و قلم و دانش خودمان به خودمان و دیگران معرفی کنیم و انگیزه‌ رهبر معظم انقلاب از تأسیس بنیاد دایره المعارف این بود.   
 
وی با اشاره به دقت و صحت در گردآوری دانش‌نامه جهان اسلام ابراز داشت: رعایت دقت و صحت از همه چیز مهمتر است و تا مطمئن به درستی مطلبی نشدیم نباید آنرا به دست چاپ برسانیم. به یاد دارم زمانی با تارومی" درخصوص میزان بارندگی بندر انزلی شک کردیم ولی با مقاله‌هایی که رد و بدل شد و با اطمینان کامل آن خبر را به اطلاع رساندیم.   
 
وی ادامه داد: این دانش‌نامه اعتقادات اسلامی و شیعی ما را در فرهنگ اسلامی و ایران ما را در جهان اسلام دربر می‌گیرد که معرفی نگرش نظام ما و رهبر ما در جهان اسلام است.  

حداد عادل تصریح کرد: در دنیا چون قلم در دست دشمن بوده و آنها تصاویر خوف ناکی از اسلام را به نگارش درآورده‌اند؛ ما هم تاکنون در 18 جلد سعی کرده‌ایم به دقت مطالبی را درخصوص جهان اسلام به نگارش درآوریم.   
 
وی با اشاره به دقت و صحت مطالب دانش‌نامه تصریح کرد: به یاد دارم فردی بعد از سی‌واندی سال از خارج از کشور آمد که متعلق به یک خاندان طاغوتی بود و گذشته خود و خاندانش را برای من توضیح داد بعد از آن من به قفسه دفتر کارم مراجعه کردم و یکی از دانش‌نامه‌ها را به او دادم که شرح حال کاملی از خاندان او بود و این فرد گفت به قدری این مطالب دقیق است که خود ما هم نمی‌توانستیم این گونه راجع به خاندان خود کتابی را بنویسیم. 
 
رئیس بنیاد دایره‌المعارف اسلامی افزود: ما درعین حال که نسبت به انقلاب و تشیع علاقه و اعتقاد و حساسیت و به معنی درست کلمه تعصب داریم تلاش می‌کنیم مقالات منصفانه و درست باشد به همین دلیل چند جلد از کتاب‌های ما به زبان عربی در جهان اسلام با استقبال روبه رو شده است.   
 
وی خاطر نشان کرد: بنده احتمال می‌دهم این دایره‌المعارف حدود 45 یا 50 جلد شود که حداقل می‌توان 150 دایره‌المعارف تخصصی را از دل آن استخراج کرد.  

بنابراین گزارش از جلد هجدهم دانش‌نامه جهان اسلام با حضور دکتر حدادعادل رئیس بنیاد دایره‌المعارف اسلامی در پژوهشکده فرهنگ و هنر رونمایی شد.   
 
در ادامه این گزارش "سید مصطفی میرسلیم" ریاست هیئت امنای بنیاد دایره‌المعارف اسلامی گفت: به زودی 30 سال گذشت و بزرگان زیادی که در این بنیاد با ما همراه بودند را از دست دادیم و بسیاری دیگر در طی این سالها با ما همراه بودند که از همه آنها تشکر می‌کنم.  

وی ادامه داد: برای گرد آوری چنین دانش‌نامه‌هایی باید ایرانی زندگی کرد تا بتوانیم با توجه به بنای زبان فارسی و احترام به آن چنین کار بزرگی را انجام دهیم.  

میرسلیم خاطر نشان کرد: چیزی که در نگارش این دانشنامه‌ها بسیار مهم است دور شدن از طرز فکرهای شخصی است به این دلیل که گاه با مطالعه‌ی کتابهای دیگر طرز فکرمان عوض می‌شود ولی باید مواظب بود که از فرهنگ دیگر کشورها وام نگیریم تا صدمه‌ای به بار علمی‌مان وارد نشود.  


انتهای پیام/اق






تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن