تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819641964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی در زنان مجرد بیش از متاهلین است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی در زنان مجرد بیش از متاهلین است تهران- ایرنا- تحقیقات جدید محققان دانشگاه آکسفورد نشان می دهد احتمال مرگ و میر زنان مجرد بر اثر بیماری های قلبی بیشتر از زنان متاهل است.


به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال نیوز تودی، تحقیقات قبلی دانشمندان تاثیر وضعیت تاهل در مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی را نشان نمی داد. اما تحقیقات جدید دانشمندان دانشگاه آکسفورد در انگلیس نشان می دهد احتمال مرگ زنان مجرد بر اثر بیماری های قلبی بیشتر از زنان متاهل است.
تحقیقات قبلی در مورد مردان متاهل نیز نشان داده بود که این افراد نسبت به مردان مجرد ، در معرض خطر مرگ و میر کمتری از بیماری قلبی قرار دارند.
در این مطالعه بیش از 1.3 میلیون زن 50 سال و بالاتر در آن حضور داشتند.
از این زنان خواسته شد پرسشنامه سلامتی را در شروع مطالعه کامل کنند و جواب های آنها 3 سال بعد نیز مورد بررسی مجدد قرار گرفت.
از زنانی که به دلیل بیماری های قلبی در بیمارستان بستری شده بودند و یا بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده بودند 734 هزار و 626 نفر با میانگین سنی 60 سال در این مطالعه حضور داشتند.
این زنان هیچ سابقه بیماری قلبی، سکته مغزی یا سرطان نداشتند.
در طول دوره پی گیری ، 30 هزار و 747 زن به بیماری های قلبی دچار شدند و در 2 هزار و 148 زن بر اثر بیماری جان سپردند.
محققان دریافتند ابتلا به بیماری های قلبی در هر دو گروه زنان مجرد و زنان متاهل یکسان است. اما زنانی که ازدواج کرده بودند 28 درصد کمتر از زنان مجرد بر اثر این بیماری ها جان خود را از دست می دهند.
این یافته ها پس از اعمال دیگر عوامل مهم از جمله سن، وضعیت اجتماعی و اقتصادی و شیوه زندگی نیز یکسان بود.
محققان می گویند که دلیل مرگ و میر کمتر زنان متاهل بر اثر بیماری های قلبی تشویق همسران آنها برای پاسخ به علایم این بیماری، حمایت عاطفی درمان پزشکی آن است .
شرح کامل نتایج این بررسی در نشریه BMC Medicine منتشر شده است.
علمی(6)**م.پ**1581
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن