تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819248196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقارن نوروز و ایام فاطمیه فرصتی برای تمرین سبک زندگی فاطمی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده خبرگان رهبری: تقارن نوروز و ایام فاطمیه فرصتی برای تمرین سبک زندگی فاطمی است ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نوروز و ایام فاطمیه منافاتی باهم ندارند گفت: تقارن این دو، فرصت مناسبی برای تمرین سبک زندگی فاطمی است.


حجت الاسلام عسگر دیرباز روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در آیین باستانی نوروز، سنت هایی دیده می شود که مورد تأکید اسلام بوده و آنها را تأیید کرده است.
وی اظهار کرد: صله رحم، دید و بازدید از بزرگان و فامیل های دور و نزدیک، هدیه دادن، دستگیری از ضعیفان و کمک به مستمندان از جمله این آموزه هاست و حضرت محمد مصطفی (ص) می فرمایند: اگر می ‏توانید هر روز را نوروز کنید، یعنی در راه خدا به یکدیگر هدیه بدهید و با یکدیگر پیوند داشته باشید.
وی اظهار کرد: تعطیلات نوروزی بهترین زمان برای تمرین سبک زندگی فاطمی است و در این ایام با اقتدا به فاطمه زهرا (س) که امام زمان (عج) ایشان را الگوی خود معرفی کرده اند باید به زندگی خود، رنگ و بوی فاطمی داد.
وی گفت: در این ایام ضروری است فرزندان به مادران خود بیشتر احترام کنند و مادران برای عاقبت فرزندان خود بیشتر از پیش اهتمام ورزند و دعا کنند، پدران نیز خانواده را به مؤلفه های زندگی فاطمی و اسلامی آشنا کنند.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: محبت به صدیقه دو سرا ما را به سوی آن بزرگوار می خواند، پس لازم است در این ایام به اعمال عبادی، به خصوص نماز اول وقت توجه ویژه ای داشته باشیم که ارزش فاطمه زهرا (س) به عبودیت و بندگی خداست. اگر بندگی خدا در فاطمه زهرا (س) نبود، او صدیقه کبری نبود.
حجت الاسلام دیرباز گفت: ایام فاطمیه مختص زمان امروز نیست بلکه از زمان امام صادق (ع) رواج داشته و تاکنون ادامه دارد.
وی افزود: ایام فاطمیه یکی از شعائر الهی است و گرامیداشت آن درحقیقت بازخوانی و تبیین ابعاد وجودی بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) است.
عضو خبرگان رهبری گفت: در آیه های مختلف قرآن به بزرگداشت شعائر الهی و مناسبتهایی که مربوط به ائمه اطهار (ع) است تاکید شده بنابراین گرامیداشت این شعائر الهی از جمله ایام فاطمیه از فضیلتهای بزرگی است که نباید فراموش شود.
رئیس دانشگاه جامع قم ادامه داد: برای گرامیداشت سالروز شهادت و میلاد ائمه معصومین (ع) حتما نیازی به مستندات تاریخی نیست بلکه برگزاری چنین ایامی از افتخارات مسلمانان مخصوصا تشیع است.
8135/581
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن