تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804725126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصويب اساسنامه شهر اسلامي توسط برنامه اسكان بشر سازمان ملل


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئيس مجمع جهاني شهر اسلامي:
تصويب اساسنامه شهر اسلامي توسط برنامه اسكان بشر سازمان ملل
تفاهم نامه همكاري علمي و اجرايي به منظور اجراي مفاد بيانيه نخستين اجلاس جهاني شهر اسلامي به امضاي معاون شهرسازي و معماري وزارت راه وشهرسازي و رئيس مجمع جهاني شهر اسلامي رسيد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، در مراسم امضاي اين تفاهم نامه كه كه با حضور استاندار قزوين در ساختمان شهيد دادمان وزارت راه وشهرسازي برگزار شد، معاون شهرسازي و معماري وزارت راه وشهرسازي تصريح كرد: در كشور آثار معماري ايراني-اسلامي ارزشمندي وجود دارد كه كمتر به آنها توجه مي‌شود و بنا داريم رقابت كشوري در معماري اسلامي داشته باشيم.

پيروز حناچي بيان داشت: بايد رقابت در تخريب، جاي خود را به رقابت در سازندگي و نگهداري از آثار و معماري اسلامي بدهد.

وي گفت: در حوزه نظري در مورد شهر اسلامي وحدت نظر وجود ندارد اما واقعيت اين است كه فرهنگ حاكم در شهرهاي اسلامي كه بر معماري نيز اثر دارد؛ وجود دارد.

نادر محمد زاده مدير كل راه و شهرسازي قزوين نيز در اين مراسم با تاكيد بر رياست كميسيون مشترك چند كشور اسلامي توسط وزارت راه و شهرسازي خواستار فعال نگاه داشتن دبيرخانه مجمع جهاني شهر اسلامي و امضاي يادداشت تفاهم با شهرهاي اسلامي ديگر كشورها شد و گفت: بايد ارتباطات بين‌المللي را در دبيرخانه تقويت كنيم و براي دايمي شدن پايگاه دبيرخانه در ايران بايد نقش بين‌المللي فعالي داشته باشيم.
 
لزوم عجين شدن نظرات ديني با حوزه تخصصي و مهندسي
 
همچنين در اين مراسم استاندار قزوين با اشاره به اهميت توجه به مشخصات شهر اسلامي يادآور شد: اين مساله نبايد در حد تشريفات باقي بماند و ما بايد تكليف شهر اسلامي را حداقل از نظر نظري در جمهوري اسلامي مشخص كنيم و ببينيم اين شهر بايد داراي چه ويژگي‌هايي بايد باشد و اين مشخصات بر اساس آموزه‌هاي اسلامي قابل دستيابي است.

مرتضي روزبه گفت: سؤالات متعدد در خصوص فيزيك شهر اسلامي مطرح است در حالي در خصوص اين محتوا كمتر كار شده است و ما مصمم هستيم در اين حوزه سعي و تلاش كنيم و حضور حجت‌الاسلام قرائتي و گروه كارشناسان ديني به خاطر لزوم عجين شدن نظرات ديني با حوزه تخصصي و مهندسي در مجمع جهاني شهر اسلامي پيگيري مي‌شود.

وي با اشاره به حضور حجت الاسلام محسن قرائتي در دهمين همايش شهر و سيماي شهري، افزود: اين شخصيت پژوهش خوبي با موضوع مسكن و شهر اسلامي بر اساس قرآن و روايات انجام داده است كه هم اكنون اين اثر در مرحله تدوين قرار دارد.

استاندار قزوين ادامه داد: حجت الاسلام قرائتي در اين كتاب به موضوعات مهمي در خصوص شهرسازي و شهر اسلامي پرداخته است و درباره اين موضوع بحث هاي كارشناسي در حال انجام مي باشد.

وي در پايان سخنانش فعاليت دبيرخانه مجمع جهاني شهر اسلامي در شهر قزوين را نيازمند حمايت شخصيتهاي حقيقي و حقوقي دانست.
 
تصويب اساسنامه شهر اسلامي توسط برنامه اسكان بشر سازمان ملل
 
همچنين در ادامه اين مراسم شهردار قزوين و رئيس مجمع جهاني شهر اسلامي با اشاره به تصويب اساسنامه شهر اسلامي توسط برنامه اسكان بشر سازمان ملل اعلام كرد: حدود سه ماه است از شروع به كار حجت الاسلام قرائتي و گروه كارشناسان ديني مي‌گذرد و قرار شد چند جلد كتاب در زمينه ويژگي‌هاي شهر اسلامي تدوين خواهد شد.

مسعود نصرتي يادآور شد: دومين اجلاس مجمع جهاني شهر اسلامي در بغداد در يك و سال و نيم آينده برگزار مي‌شود و طرف عراقي علاقه‌مند و جدي موضوع را دنبال مي‌‌كند.

وي ابراز داشت: چهارتفاهم نامه توسط دبيرخانه مجمع جهاني شهر اسلامي پيگيري شده است كه تاكنون تفاهم نامه با سازمان محيط زيست امضا و با و وزارت راه و شهرسازي امروز امضا مي‌شود و متن تفاهم نامه‌ها با سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و وزارت كشور نهايي شده است و به زودي به امضاي دو طرف مي رسد.

نصرتي اظهار داشت: اساسنامه مجمع جهاني شهر اسلامي بعد از هشت باز اصلاح نهايي شده و آماده ابلاغ است و با 203 شهر برگزيده از 58 كشور براي عضويت مكاتبه صورت گرفته است.

رئيس مجمع جهاني شهر اسلامي با اشاره به اينكه تفاهم‌نامه‌‌ها در سال 1393 به مرحله اجرا خواهد رسيد، گفت: مشاركت در معرفي جايزه جهاني شهر اسلامي، معرفي پنج شهر با ويژگي‌ منحصر به فرد شهرسازي و معماري اسلامي براي ورود به پروژه اطلس جهاني شهر اسلامي و ارائه و مبادله نتايج پژوهش در خصوص فرايند تحقق شهر اسلامي با رويكرد معيارهاي شهر اسلامي از جمله تعهدات وزارت راه و شهرسازي در تفاهم نامه با مجمع جهاني شهر اسلامي است.

بنابر اين گزارش وزارت راه وشهرسازي بر اساس تفاهم نامه منعقد شده متعهد شد تا در مجمع جهاني شهر اسلامي عضو شود و دو شهر پايلوت با مختصات "حقوق سكونت در اسلام و معيارهاي شهر اسلامي" معرفي كند و در شوراي سياستگذاري و هدايت فني مجمع جهاني شهر اسلامي نماينده اين وزارتخانه حضور يابد.

دبيرخانه مجمع جهاني شهر اسلامي در مجتمع فرهنگي-تاريخي سعدالسلطنه شهر قزوين واقع شده است و شهردار فعلي قزوين در حال حاضر رئيس مجمع جهاني شهر اسلامي است.

مجمع جهاني شهر اسلامي با امضاي تفاهم نامه با وزارت راه وشهرسازي متعهد شده است تا جايزه جهاني شهر اسلامي را برگزار كند و اطلس جهاني شهرهاي اسلامي را با مشاركت سازمان ملل متحد تدوين كند.

همچنين تدوين منشور سكونت از نگاه اسلام با مشاركت سازمان ملل متحد با رويكرد معيارهاي سكونت در دين مبين اسلام از مهمترين تعهدات مجمع جهاني شهر اسلامي است.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن