تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803173935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه اسپانیایی: ساز نازسازگاری اوباما با اروپا بر سر ایران/ به سرزمین پارس بیایید تا ببینید همه تبلیغات دروغ است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
روزنامه اسپانیایی: ساز نازسازگاری اوباما با اروپا بر سر ایران/ به سرزمین پارس بیایید تا ببینید همه تبلیغات دروغ است

روزنامه اسپانیایی: ساز نازسازگاری اوباما با اروپا بر سر ایران/ به سرزمین پارس بیایید تا ببینید همه تبلیغات دروغ است
روزنامه اسپانیایی ربلیون نوشت: علیرغم همه فشارها، تحریم‌ها، محاصره‌ها و حتی تهدیدها به جنگ هسته‌ای، قدرت‌های غربی به سرکردگی آمریکا و اتحایه اروپا اکنون در حال نشان دادن علائمی در جستجوی توافق های تجاری با یکی از قدرتمند ترین کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی هستند.
به گزارش نامه نیوز، به یاد می آوریم هنگامی که در جولای سال 2012 میلادی از ایران به مناسبت برگزاری سمیناری بین المللی درباره جنبش غیر متعهدها دیدار کردم، اکثر رسانه های کاپیتالیستی ادعا می کردند که افول اقتصادی و سیاسی ناشی از محاصره اعمال شده غرب این کشور را تهدید می کند.


همه چیز دروغ بود، من کشوری دیدم که در آن خدمات عمومی و تولیدی فعال بود و مردم آن ساخت متنوع ترین کالاها و تجهیزات را به پیش می برد.

سرزمین پارس از اقتصادی قوی برخوردار است که این کشور را در رتبه هفدهم جهان با تولید ناخالص داخلی حدود 1 تریلیون و 6 میلیارد و 540 میلیون دلار قرار داده است. ایران سومین صادر کننده نفت جهان است. به علاوه صاحب منابع گاز، ذغال سنگ، مس، آهن، سرب، منیزیم، روی و گوگرد است.

با قرار داشتن در منطقه ای راهبردی در قاره آسیا در کنار خلیج فارس وسعتی معادل 1 میلیون و 648 هزار کیلومتر مربع دارد و در شمال غربی با ترکیه، ارمنستان و آذربایجان، در غرب با عراق، در شمال شرقی با ترکمنستان، در شرق با افغانستان، در جنوب شرقی با پاکستان و در جنوب با خلیج فارس هم مرز است.

ایران از توسعه علمی- فنی و صنعتی بالایی برخوردار است و مشتقات نفتی، وسایل ارتباطی، حمل و نقل (خودرو، کامیون، راه آهن)، محصولات نساجی، انواع مواد غذایی و غیره تولید می کند.

توسعه ایران متوقف نشد و هنگامی که کشورهای غربی تحریم ها را وضع کردند توافق نامه های میلیونی با چین، پاکستان، ونزوئلا، کویت و هند امضا کرد، چرا که علاوه بر برخورداری از سرمایه قوی مالی، دارای منابع فراوان نفت و گاز است که کشورهای دیگر به شدت به آن نیاز دارند.

تنها یک مثال کافی است: ترکیه که 50 درصد نفت مورد نیاز خود را از ایران وارد می کند تحت تهدیدهای آمریکا قرار گرفت تا واردات خود را قطع کند، امری که ضربه ای سخت برای اقتصاد این کشور محسوب می شد و به همین دلیل توجهی به فشارها نکرد.

تحریم های تحمیل شده به ایران آن گونه که کشورهای غربی مشتاق بودند موثر واقع نشدند، چرا که ادامه تامین نفت برای بسیاری اهمیت داشت.

به گزارش تیک، اینک اروپایی ها، که در تجاوز سیاسی علیه ایران واشنگتن را همراهی کردند متوجه شده اند که علاوه بر آن که نفعی متوجه آن ها نشده، تحت تاثیر قطع روابط اقتصادی با این کشور قرار گرفته اند و هر روز مقامات اقتصادی و بازرگانان در جستجوی توافق های جدید وارد تهران می شوند.

در مسابقه ای پرشتاب، پیشروان اروپایی دائما در حال سفر به تهران هستند تا امکان ورود به این بازار را مورد موشکافی قرار دهند.

اولین هیئتی که دسامبر گذشته پا به سرزمین پارس گذاشت از ایتالیا به ریاست اما بونینو، وزیر خارجه بود، کسی که اظهار داشت "رم در صدر رقابت به خاطر بازار ایران است".

در پی او، در اواسط فوریه هیئتی تجاری از آلمان متشکل از گروه پر تعداد مقامات دولتی و بازرگانان بخش های انرژی، کشاورزی، مخابرات، فولاد و ساخت و ساز به ایران رفت.

قبل از آن که فوریه تمام شود، دیدیر ریندرس، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک که از سوی هیئتی گسترده از سیاستمداران، تجار و روزنامه نگاران همراهی می شد به ایران رفت.

در اوایل مارس، هلند از ورود دو هیئت، یکی پارلمانی و دیگری بازرگانی به ایران خبر داد و اعلام کرد که سومین شریک اروپایی تهران است. میزان مبادلات دو طرف یک میلیارد و پانصد میلیون یورو در سال اعلام و ابراز امیدواری شد که به زودی تا سه برابر افزایش یابد.

فرانسه و دولت فرانسوا اولاند که از اصلی ترین محرکان تحمیل تحریم های اقتصادی به ایران بود هیت تجاری گسترده ای متشکل از 116 بازرگان را به تهران فرستاد.

برای عقب نماندن از یورش اروپایی در پی تثبیت موقعیت در این بازار برجسته، خوسه مانوئل گارسیا مارگایو، وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در ماه مارس با هیئتی بزرگ از شرکت های تجاری به ایران رفت.

سفر هیئت های چند کشور آسیایی از جمله تایلند، مالزی، کره جنوبی، اندونزی و فیلیپین هم به ایران اعلام شده است ،در حالی که چین که در زمان بحران مناسبات تجاری با این کشور را حفظ کرد از گسترش آن در بخش های مختلف خبر داده است.

روشن است که ساز ناسازگاری را همچنان آمریکا می زند که باراک اوباما، رئیس جمهور و جان کری، وزیر امور خارجه اش با هشدار و تهدید سعی در تقابل با هجوم اروپایی ها و آسیایی ها به ایران داشته اند.

اوباما اخیرا تصریح کرد که "اگر شرکت ها در حال اکتشاف در ایران هستند این کار را با ریسک آن صورت می دهند، چرا که آن ها را با قانون پیگیری خواهیم کرد".

کری با لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه تماس تلفنی گرفت تا به او بگوید دیدار بازرگانان "کمکی" به مذاکرات هسته ای با تهران نمی کند.

در جهانی که از بیش از دو دهه قبل در جهانی سازی کاپیتالیستی خارج از اندازه به سر می برد، واقعیت این است که کنترل یا کاهش امتیازات اقتصادی و تجاری که بازار ایران عرضه می کند بسیار سخت است. در مدتی کوتاه همچنین بازرگانان آمریکایی را در حال دویدن به سوی همین هدف خواهیم دید.




1392/12/21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن