تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833176238
نقد عرفانهای نوظهور/20 چرا «یوگا» بر تغییر نام افراد تأکید دارد+پاسخ حجتالاسلام عابدی
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نقد عرفانهای نوظهور/20
چرا «یوگا» بر تغییر نام افراد تأکید دارد+پاسخ حجتالاسلام عابدی
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: یوگا معتقد است که انسان باید هر چند وقت یکبار اسمش را عوض کند، کسی که یک اسمی دارد بعد از مدتی اسمش را عوض کند، علت این است که یوگا میگوید انسان مسئول اعمال و گفتار خودش نیست.
گزارش خبرگزاری فارس، حجتالاسلام والمسلمین احمد عابدی، استاد درس خارج حوزه علمیه و رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در سلسله جلسات سخنرانی به نقد و بررسی عرفانهای نوظهور پرداخته است که بخش بیستم آن در ادامه میآید: *عشقی که یوگا به آن تأکید دارد، کدام عشق است جلسه قبلی بیان شد که یکی از عرفانهای سابقهدار ولی جدید التأسیس در ایران عرفان یوگا است، عرفان یوگا، سابقهاش به چند هزار سال قبل میرسد؛ یوگا فقط روی دو چیز تأکید دارد یکی ورزش و یکی هم مراقبه که توضیح خواهم داد، در اوشو مراقبه نیست، اما یوگا خیلی تأکید میکند، روی اینکه مراقبه نفس، مراقبه فکر لازم است، کتاب مراقبت حضور را اگر دیده باشید، در این کتاب میگوید راه رسیدن به خدا دو چیز است و این دو چیزها به نحو ترکیبی نه اینکه این یک راه و آن یک راه، نه، یعنی این دو با هم میشود یک راه. یکی راه عشق یا شهوت یا لذت جنسی و یکی هم راه مراقبه فکر، واقعیت این است که در یوگا تلاش بر اینکه شهوت جنسی کم بشود، واقعاً هست و این قابل انکار نیست، اما یوگا هر وقت میگویند عشق یا شهوت مرداش شهوت حرام است، یعنی شهوت حلال را عشق نمیداند به هرحال هر دینی یک ازدواجی دارد که به آن میگوییم شهوت حلال. عشقی که اینها میگویند و یا شهوتی که میگویند این نیست و مرادشان شهوت حرام است، اینها میگویند اگر کسی از قید و بندها رهایی پیدا کند به خدا میرسد و یکی از قید و بندها همین است که بگوییم که یک دنیای محرم داریم و یک دنیای نامحرم داریم. یعنی کسی بگوید محرم و نامحرم، به این نمیشود نگاه کرد و به آن میشود نگاه کرد. یا مثلاً در دنیای حلال و حرام، میگوید اینها قید و بند است و نمیگذارد انسان به خدا برسد، پس رهایی از حلال و حرام در بحث شهوت جنسی، به این معنا که آدم آزاد بشود. این به همراه مراقبه، مراقبه هم یعنی کنترل فکر و خیال و کنترل ذهن و این دو انسان را به خدا میرساند، این تفکر یوگا است. در ادبیات عرفانی دیدید که خود عرفای خودمان در ادیان دیگر هم همین طور، عرفا معمولاً کلمات نقض، فصیح و بلیغ زیاد به کار میبرند، الان در فارسی میدانید که بهترین کتابهای ادبیات کتابهاییاند که سبقه عرفانی دارند، مثل کتابهای خواجه عبدالله انصاری و کسانی که رشته ادبیات درس میخوانند خیلی کتابهای عرفانی میخوانند و بیشتر پایاننامههای ادبی در موضوعات عرفانی است. علت نیز این است که ادبیات که به فصاحت و بلاغت میپردازد، فصاحت و بلاغت غالباً در طول تاریخ در خدمت عرفان گرفته شده است و در عرفان لطافت دل، خیلی برایشان مهم است، اینکه طرف تحت تأثیر قرار بگیرد، خیلی مهم است، کسی اشکش جاری شود این مهم است در عرفان و راه این چیزها ادبیات است. فصیح و بلیغ حرف زدن.
از قدیم میگفتند استادان اخلاق، باید فصیحترین افراد باشند، مثلاً کتابهای غزالی را ببینید، چقدر فصیح و بلیغ است، گلستان سعدی یا کلیله و دمنه یا مثلاً کتابهای خواجه نصیر، این کتابهایی که درباره اخلاق و عرفاناند کتابهای فصیح و بلیغ ادبیاند، این در ادبیات عرفانی خودمان است، کتابهای ابن عربی، کتابهای سیدبن طاووس یا عرفایی که خودمان داریم. در یوگا همین کار را میکنند، یک جا میگوید لذت جنسی مانع از رسیدن به خداست، یکجا میگوید لذت جنسی وسیله رسیدن به خداست، گاهی میگویند لذت جنسی خود خداست و خودش هدف است، سه عبارت متناقض، این تناقض را اینطور بیان میکنند، این یک نمونه است و از این نمونهها زیاد است و میگویند در ادبیات عرفانی تناقض اشکالی ندارد. علت اینکه ما در ادبیات عرفانی متناقض حرف میزنیم، مثلاً میگویم خدا اول است، خدا آخر است، خدا ظاهر است، خدا باطن است، این مورد به این علت است که میخواهم درباره چیزی حرف بزنم، که فراتر از عالم ماده است و با کلمات مادی درباره غیر مادی نمیشود حرف زد و این علت تناقضی است که ما قبول داریم. اما اینکه در یوگا گفته میشود لذت و مراد هم لذت جنسی است، یک بحث مادی است و بحث غیر مادی نیست، کلمات مادی به معناهای مادی وفا میکنند و لذا اینجا دیگر جای متناقض حرف زدن نیست، نمیشود درباره مسجد بگویم بزرگ است یا بگویم بزرگ نیست، این تناقض است، بلکه درباره ملائکه اشکالی ندارد. درباره ملائک بگویید بال دارند، بال ندارند، آن اشکال ندارد. ولی اینجا نمیشود این را گفت، اما لذت جنسی مادی است، کلماتی هم که حرف میزنیم مادی است، کجایش توجیه دارد؟ *چرا یوگا بر تغییر نام افراد تأکید دارد آنکه میشود پذیرفت این است که با کلمات مادی درباره یک امر غیر مادی حرف بزنیم، یا مثلاً در همین مراقبه حضور میگوید درستی و نادرستی کارها مهم نیست، این یعنی تناقض، در کدام کارها، همین کارهای انسان. نکته دیگر در یوگا این است که یوگا معتقد است که انسان باید هر چند وقت یکبار اسمش را عوض کند، کسی که یک اسمی دارد بعد از مدتی اسمش را عوض کند، علتی که میگویند اسم خود را عوض کنید، این است که یوگا میگوید انسان مسئول اعمال و گفتار خودش نیست و حتی خودشان این را میگویند که اگر من یک چیزی را گفتم، ضرورت ندارد که شما آن حرف را به پای من ببندید، اگر دیروز یک حرفی زدم، امروز مسئول حرفهای دیروز خودم نیستم، هدفشان در یوگا این است که با این کلمات انسان را از خود بیگانه کنند و انسان احساس گناه نداشته باشد، میگوید آن کاری که دیروز انجام دادید برای دیروز بود و ربطی به امروز ندارد و دیروز آدم دیگری بود و امروز یک آدم دیگر. چند کتاب هم در این باره نوشتهاند. مراقبت فکری هم که می گویند، این حرفها با هم ارتباطشان این میشود که میگویند که اگر شما اسم خودتان را عوض کردید یا گفتید که فلان کار برای پارسال بود چه ربطی به امسال من دارد، نتیجه این میشود که انسان از گذشته خودش کامل بیگانه میشود و دیگر تصورات و افکاری نسبت به گذشته ندارد و راحت می تواند به مراقبه برسد، هدفشان این است، (این توبه نمیشود، میشود تخلیه ذهن). اگر آدم یک جا بنشیند و به هیچ چیز فکر نکند، خلع محض. خوب این به زودی خیلی کارهای عجیب و غریب خواهد کرد، میتواند، همین کارهایی که مرتاضها میکنند، راهش این است، رسیدن به این خلع محض این است که الان بنشیند فکر بکند، ولی به هیچ چیزی توجه نداشته باشد که من کی هستم و کجا هستم و دیگران درباره من چی فکر میکنند، همه اینها را کنار بگذارد، این از همین راه یوگاست. جوابش این است که اولاً حرکت، غفلت، تغییر اسم، اینها همه مربوط به جسم انسان است، آن هم که ما در فلسفه و انسان خودمان میگوییم حرکت دارد جسم است، جسم است که میگوییم موجود میشود و معدوم میشود، موجود میشود، معدوم می شود، اما روح، نفس، اینها ثابتند، مسئولیت کار پارسال مربوط به بدن امسال نیست، اما مربوط به روح امسال که هست. روح امسال با همان روح پارسال یکی است، حقوقدانها یا آنهایی که در رشته قضایی کار میکنند، میگویند که کسی که قبلاً جرمی را مرتکب شده است این بدن، آن بدن قبلی نیست، اما مسئولیت را دارد، به خاطر اینکه روح همان روح است، خوب اگر روح همان روح است، اگر اسم را عوض کنیم، اسم مربوط به بدن است، یعنی انسان نمیتواند خودش را از مسئولیت کارهای قبلی، خودش را فارغ کند، در غرب یک فلسفه اگزیستانسیالیست است، فلسفه اگزیستانسیالیست اساسش بر این است که انسان مسئولیت گذشته خودش را دارد. و هر کس طوری زندگی میکند که مردم آن طور به او نگاه میکنند، بنابراین این فرار از خود اینطور که در یوگا گفته شده است قابل تصور نیست. نکته دیگر این است که میگویند انسان دارای کرامت است و کرامت به این است که انسان هرکاری را که انجام میدهد صحیح است حتی اگر انسان در برابر خدا بایستد، ایستادن در برابر خدا به این معناست که اینها میگویند چون ما باید به مراقبت برسیم، یک نوع مراقبت این است که افکار قبلی را نداشته باشیم، یکی از افکار قبلی اعتقاد به خداست، در واقع میخواهند با این حرفها یک عرفانی درست کنند که در آن عرفان انسان در خلع زندگی کند. کتابهایی که ورزشهای یوگا است نگاه کنید و ببینید چطور انسان را میخواهد در خلع نگه دارد، یعنی چیزهایی که واقعاً برای ما شاید قابل تصور نباشد. وقتی که در خلع زندگی کرد، قهراً هیچ رنجی ندارد چون اصلاً فکر ندارد آن آدم. نسبت به گذشته خودش ناراحت نیست، چون گذشته خودش را میگوید مال من نبوده است، برای یک آدم دیگر بوده و اسمش هم یک چیز دیگری است، راجع به مجازات و این حرفها نیز هیچ مسئولیتی را قبول ندارند، همین چیزی که امروز به آن میگویند اومانیسم یا فرعونیت انسان یا اینکه انسان را جای خدا گذاشتن یا به جای خدا محوری بگوییم انسان محوری و اینها همه مفاهیمی است که در یوگا ذکر میشود برای رسیدن به آن خلع و مراقبه. بعضی از این حرفها درست است و بعضی از این حرفها نادرست است و ما نمیتوانیم به صورت کلی اینها را نفی کنیم، میشود هم این طور گفت که بگوییم اینها یک ریاضتهایی کشیدهاند و آدمی که ریاضت بکشد یک چیزهایی را میفهمد، اما اینها را که فهمیده است درست به کار نبرده است. مثلاً اینها این را شنیدهاند که انسان خوب است که گناه را به زبان نیاورد این را شنیدهاند، اما اشتباه به کار بردهاند، حالا همین را سریع عرض میکنم: اگر قصص انبیاء(ع) را آدم بخواند، پیغمبران خدا بنایشان بر این نبوده است که اسم گناه را بیاورند، (گناه را تکرار کنند نه اینکه گناه کنند نعوذ بالله)، بنایشان بر این نبوده که لفظ گناه را به کار ببرند، بنای انبیاء(ع) بر این است که اینطور حرف بزنند که خدایا ما گنهکاریم، ما را ببخش، اما بنایشان بر این نیست که بگویند مثلاً من غیبت کردم، در آن روز غیبت کردم یا آبروی فلانی را بردم خدایا من را ببخش، پیغمبران این طور نیستند و این را میگویند ادب حضور خدا، و این در ادیان است. یعنی ادیان میگویند همیشه استغفار از گناه بکنید اما اسم گناه را نیاورید، یوگا همین را شنیده است اما شنیدنش این شده است که یعنی گذشته را فراموش کن و کاری میکند که آدم به این فراموشی برسد. شاید این خانههای سبز که در تهران است را شنیدهاید، این خانههای سبز کارشان همین ورزش یوگاست، در ورزش یوگا یک آدمی که یک گناهی کرده است و یک رنجی کرده است، یا مثلاً یک آدمی که معتاد است، با این ورزش کاری میکند که اصلاً گذشتهاش یادش میرود. اما وقتی گذشتهاش یادش میرود، واقعاً یادش میرود، یعنی وقتی یادش میرود نه دین یادش میماند، نه اخلاق یادش میماند، نه لباس پوشیدن یادش میماند، نه غذا خوردن یادش میماند، یعنی همه چیز یادش میرود، این یادش میرود که این برادرم است یا غریبه است، این رحم است یا غیر رحم است، این دوستم است یا این دشمن است. در ورزش یوگا این طور مراقبه را ایجاد میکنند که یک چیزهایی ریشه درست دارد، ولی جاهای غلط به کار برده شده است. انتهای پیام/
92/12/21 - 00:16
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]
صفحات پیشنهادی
نقد عرفانهای نوظهور توسط حجتالاسلام عابدی/19 یوگا «عرفان» است یا «ورزش»/ نهایت یوگا به ک
نقد عرفانهای نوظهور توسط حجتالاسلام عابدی 19یوگا عرفان است یا ورزش نهایت یوگا به کجا ختم میشودرئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن گفت متأسفانه در ایران خیلی کتابها نوشته شده است که بگویند این یوگا با عرفان اسلامی یکی است در حالی که اصل اینکه یوگا میخواهد به کجا برسد میخواهدنقد عرفانهای نوظهور توسط حجتالاسلام عابدی/17 اصلیترین آموزه کفر آمیز بوداییها چیست؟/قرآن کدام شادی را مدح
نقد عرفانهای نوظهور توسط حجتالاسلام عابدی 17اصلیترین آموزه کفر آمیز بوداییها چیست قرآن کدام شادی را مدح میکندرئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن گفت نیروانا اصلیترین اعتقاد و آموزه کفر آمیز بوداییها و هندوهاست از نوع بدترین نوع کفر است ولی همین اعتقاد نیروانا در مسیحیت و ینقد عرفانهای نوظهور توسط حجتالاسلام عابدی/18 آیا تناقض در عرفان راه دارد/ عرفان کاذبی که والدینش هندی-آمریکا
نقد عرفانهای نوظهور توسط حجتالاسلام عابدی 18آیا تناقض در عرفان راه دارد عرفان کاذبی که والدینش هندی-آمریکایی هسترئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن گفت متناقض حرف زدن در عرفان اشکالی ندارد و این متعارف است ولی میخواهم بگویم تناقضی که ما در عرفان میگوییم با این تناقضاتی که اشو محجتالاسلام مرادی در همایش «فاطمیه و فرصتهای تبلیغ»: ایام فاطمیه بهترین فرصت برای تبلیغ هویت شیعه/چ
حجتالاسلام مرادی در همایش فاطمیه و فرصتهای تبلیغ ایام فاطمیه بهترین فرصت برای تبلیغ هویت شیعه چرا به نام دو بانوی برتر اسلام سکهای ضرب نشده استرئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه دهه آخر صفر و ایام فاطمیه بهترین فرصت برای تبلیغ هویت شیعه است گفت اینکه دوتهیهکننده «خوب، بد، زشت» خبر تغییر نام این سریال را تکذیب کرد/ احتمال تغییر نام وجود دارد
تهیهکننده خوب بد زشت خبر تغییر نام این سریال را تکذیب کرد احتمال تغییر نام وجود دارد فرهنگ > تلویزیون - تسنیم نوشت تهیهکننده سریال نوروزی «خوب بد زشت» گفت نام این سریال به کارگردانی منوچهر هادی تغییر نکرده و خبری که مبنی بر تغییر نام آن درحجتالاسلام غلامی در نشست «اسلام و جهانی شدن»: هندسه قدرت جهانی به نفع انقلاب اسلامی در حال تغییر اس
حجتالاسلام غلامی در نشست اسلام و جهانی شدن هندسه قدرت جهانی به نفع انقلاب اسلامی در حال تغییر استرئیس مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا با اشاره به شاخصههای جهانی شدن اسلام گفت هندسه قدرت جهانی به شدت به نفع انقلاب اسلامی در حال تغییر است به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خچرا حضرت زینب(س) را «عقیله بنیهاشم» مینامند
چرا حضرت زینب س را عقیله بنیهاشم مینامند عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم ع گفت وقتی به حضرت زینب س عقیله بنیهاشم میگویند یعنی یک زن اندیشمند دارای تفکر و بینشهای عمیق که کأنّه عین عقل است و بر همین اساس نام او را نیز عقل البته به صورت مؤنث گذاشتهاند به گزارش نامبه مناسبت پنجم جمادیالاول چرا حضرت زینب(س) را «عقیله بنیهاشم» مینامند
به مناسبت پنجم جمادیالاولچرا حضرت زینب س را عقیله بنیهاشم مینامندعضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم ع گفت وقتی به حضرت زینب س عقیله بنیهاشم میگویند یعنی یک زن اندیشمند دارای تفکر و بینشهای عمیق که کأنّه عین عقل است و بر همین اساس نام او را نیز عقل البته به صورت مؤنثگزارش فارس از رونمایی مستند «نامها» با حضور همرزمان شهید دوران/2 از خاطره جالب همرزمی حجتالاسلام
گزارش فارس از رونمایی مستند نامها با حضور همرزمان شهید دوران 2از خاطره جالب همرزمی حجتالاسلام خاموشی با چمران تا ادای احترام به همرزمان شهید دورانمراسم رونمایی مجموعه مستند-داستانی نامها با ذکر خاطره جالب رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از همرزمی با شهید دوران و ادای احترام به خلحجت الاسلام جوادی در برنامه شب آسمانی: «شیعه» نه یک نحله کلامی است، نه یک مذهب نوظهور
حجت الاسلام جوادی در برنامه شب آسمانی شیعه نه یک نحله کلامی است نه یک مذهب نوظهوریک کارشناس دینی گفت شیعه نه یک نحله کلامی است و نه یک مذهب نوظهور بلکه زمان و تاریخ تشکیل شیعه همزاد با نبوت است و این را وهابیتی که خود هیچ پشتوانهای ندارد تکذیب میکند حجت الاسلام علیرضا جوادیدو بخش از مستند «نامها»ی رضا میرکریمی رونمایی میشود
دو بخش از مستند نامهای رضا میرکریمی رونمایی میشود دو بخش از مستند داستانی نامها به کارگردانی سیدرضا میرکریمی سهشنبه 13 اسفندماه در مراسمی ویژه رونمایی میشود به گزارش نامه نیوز اپیزود مصطفی درباره شهید چمران با صدای پرویز پرستویی و اپیزود عباس درباره شهید عباس دوران باحجتالاسلام احمد احمدی در رونمایی کتاب «گلشن شیدایی»: هنوز هم با علامه طباطبایی زندگی میکنم/معنویت،
حجتالاسلام احمد احمدی در رونمایی کتاب گلشن شیدایی هنوز هم با علامه طباطبایی زندگی میکنم معنویت ذکر مدام و اخلاص از خصایص ایشان بودشاگرد علامه طباطبایی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت من هنوز هم با علامه زندگی میکنم چشمان نورانی ایشان و چهره گشادهشان را هر روز میبوسم فگزارش فارس از رونمایی مستند «نامها» با حضور همرزمان شهید دوران/1 میرکریمی:خیلیها میگفتند سراغ ساخ
گزارش فارس از رونمایی مستند نامها با حضور همرزمان شهید دوران 1میرکریمی خیلیها میگفتند سراغ ساخت مستند شهدا نروم شهدا را خرج اهداف کوتاه مدت خود نکنیمکارگردان مجموعه مستند نامها با اشاره به اینکه نباید شهدا را خرج اهداف کوتاه مدت خود کنیم گفت خیلیها به من میگفتند که تو الابا حضور خانواده شهدا سالنامه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی «ناب» رونمایی شد
با حضور خانواده شهداسالنامه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ناب رونمایی شدسالنامه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با عنوان ناب شب گذشته با حضور خانواده شهدای فتنه در سازمان هنری رسانهای اوج رونمایی شد به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس توانا مراسم رونمایی از کتاب سالنامهاکران و نقد فیلم سینمایی «کلاشینکف» در فردوس
اکران و نقد فیلم سینمایی کلاشینکف در فردوسفیلم سینمایی کلاشینکف به کارگردانی سعید سهیلی و در پنجاه و پنجمین نشست سکانس خانه فیلم فرهنگسرای فردوس اکران نقد و بررسی می شود به گزارش خبرگزاری فارس خانه فیلم این مرکز دوشنبه 19 اسفندماه در پنجاه و پنجمین نشست سکانس خود با حضورعواملرونمایی از «کتاب _ سالنامه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» تقاضای مادر شهید «ستاری» از رسانهها
رونمایی از کتاب سالنامه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامیتقاضای مادر شهید ستاری از رسانهها تجلیل از خانواده مرحوم فردیدر مراسم رونمایی از کتاب سالنامه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خانواده شهدا مؤسسه راه دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برنامه تلویزیونی ثریا همچنین خانواده مگزارش مشروح فارس از اختتامیه سومین «هم اندیشی سینمای انقلاب» از نقد صریح جشنواره سی و دوم تا اهدای ق
گزارش مشروح فارس از اختتامیه سومین هم اندیشی سینمای انقلاباز نقد صریح جشنواره سی و دوم تا اهدای ققنوس به 7 فیلم جشنوارهمراسم پایانی سومین هم اندیشی سینمای انقلاب با سخنان صریح حاتمیکیا وحید جلیلی و ناصر هاشمازده در نقد جشنواره سیو دوم و جریان سینمایی کشور و تقدیر از 7 فیلم جشن-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها