تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821251348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محصول گندم استان كرمانشاه به موقع برداشت و خريداري مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ اسفند ۱۳۹۲ (۱۷:۲۰ب.ظ)
رئيس سازمان جهاد كشاورزي : محصول گندم استان كرمانشاه به موقع برداشت و خريداري مي شود رئيس سازمان جهاد كشاورزي كرمانشاه گفت: اجازه نمي دهيم حتي يك روز تاخير در برداشت محصول گندم استان صورت گرفته و تلاش مي كنيم تمام توان را براي برداشت به موقع محصول گندم به كار ببريم تا تلفات برداشت كاهش يابد.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ علي اشرف منصوري در جلسه ستاد برداشت محصول كه در محل اين سازمان برگزار شد افزود: با توجه به بارشهاي خوب در سالجاري، مبارزه به موقع، مناسب و علمي با آفات گياهي پيش بيني مي كنيم محصول بسيار خوبي در زمينه گندم از نظر كمي و كيفي داشته باشيم.
وي با اشاره به كيفيت بسيار بالاي محصول گندم استان كرمانشاه در سالجاري كه از نظر مواد تشكيل دهنده آن از جمله پروتئين در چند سال اخير بي نظير خواهد بود تصريح كرد: به منظور اينكه محصول كشاورزان در اثر دير برداشت كردن از بين نرفته و يا با كاهش مواجه نشود تمهيداتي از جمله آموزش كمباين داران و كشاورزان در زمينه نحوه جلوگيري ريزش كمباينها وضايعات برداشت انديشيده شده است.
منصوري خاطرنشان كرد: ضايعات طبيعي برداشت گندم را مي توان با همكاري تمام بخش هاي سازمان جهاد كشاورزي و كارشناسان ناظر با برداشت به موقع كاهش داد اما ضايعاتي كه در اثر فرسودگي ماشين آلات و كمباينها به وجود مي آيد بايد با دقت بيشتري مورد توجه قرار گيرد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي كرمانشاه كاهش ضايعات ريزش گندم قبل از برداشت را از سياستهاي سازمان جهادكشاورزي اعلام كرد و افزود: بايد با همكاري نيروي انتظامي از تردد و كار كمباين هاي معيوبي كه به كشاورزي آسيب مي رساند جلوگيري شده و اين ماشين آلات تا تعمير كامل از چرخه برداشت خارج شوند.
وي با توجه به فرسودگي ناوگان برداشت محصول استان خواستار خريد و ورود هرچه زوتر 28 دستگاه كمباين جديدي كه سهميه استان كرمانشاه است شده تا با ورود آنها شاهد برداشت هرچه مناسب ترمحصولات استان باشيم .
منصوري خواستار همكاري تمام بخشهاي استان از جمله سازمان صنعت،معدن و تجارت، شركت بازرگاني، اداره غله، مديريت تعاون روستايي و... براي خريد به موقع و مناسب گندم شد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي افزود: در صورت ادامه بارندگي ها حدود 900 هزار تن گندم توليد شده و اميدواريم متوليان خريد بتوانند حداقل 700هزار تن از آنرا به صورت مستقيم خريداري كنند تا دست واسطه ها و دلالاني كه قصد سوء استفاده از كشاورزان را دارند از چرخه خريد محصولات كوتاه شده و سود واقعي نصيب كشاورز شود .
در ادامه اين جلسه مظفر رحمت آبادي مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني دولتي منطقه 9 نيز اعلام كرد: در صورتي كه اين شركت متولي اصلي خريد گندم اعلام شود، 51 مركز خريد در استان آمادگي خريد گندم از كشاورزان را به صورت مستقيم داشته و پول آن نيز در كمترين زمان ممكن پرداخت مي شود.
وي ظرفيت استان براي خريد گندم را يك ميليون و 200 هزار تن اعلام كرد و افزود: تمام تمهيدات لازم براي خريد گندم در استان انديشيده شده تا محصول برداشت شده كشاورزان در كم ترين زمان خريداري و به انبارهاي تحت نظارت شركت بازرگگاني دولتي منتقل مي شود.
گفتني است در اين جلسه كه با حضور نمايندگان سازمان صنعت معدن و تجارت، پليس راهور، تعاون روستايي، شركت بازرگاني دولتي و... برگزار شد تصميمات لازم در خصوص نحوه استاندارد سازي خريد و باسكولهاي مراكز خريد، تامين سوخت ماشين آلات كشاورزي، برنامه تردد كمباينها و ماشينهاي حمل گندم در جاده هاي استان، نحوه پرداخت پول گندم خريداري شده و... تصميمات لازم اتخاذ شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن