تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804402449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساماندهي بهمن ايثار 200 ميليارد تومان هزينه روي دست ما گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ اسفند ۱۳۹۲ (۱۴:۲ب.ظ)
مديرعامل بانک ايران زمين: ساماندهي بهمن ايثار 200 ميليارد تومان هزينه روي دست ما گذاشت مقدم گفت: پس از انجام حسابرسي، هزينه ساماندهي تعاوني ورشکسته بهمن ايثار در قالب جبران خسارت به ايران زمين پرداخت مي شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، محمد ابراهيم مقدم مديرعامل بانک ايران زمين طي نشستي خبري با خبرنگاران ضمن اشاره به رشد 140 درصدي منابع اين بانک طي يک سال گذشته، گفت: هم اکنون منابع بانک ايران زمين به 30 هزار ميليارد ريال رسيده است.
وي به تعداد شعب بانک ايران زمين اشاره کرد و افزود: بانک ايران زمين حدود 355 شعبه دارد که در 295 شعبه ATM نصب شده است.
مدير عامل بانک ايران زمين با تاکيد بر حمايت نظام بانکي کشور از بخش توليد گفت: در طي يک سال گذشته بانک ايران زمين توانسته 6 هزار و 700 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت کند و سرمايه گذاري هاي عظيمي در بخش پتروشيمي کشور داشته باشد.
وي ضمن اشاره به اينکه بانک ايران زمين با سرمايه 2 هزار ميلياردي آغاز به کار کرده است، از افزايش سرمايه بانک به 4 هزار ميليارد ريال خبر داد.
وي درباره نسبت معوقات اين بانک گفت: تسهيلات سر رسيد گذشته بانک ايران زمين کمتر از هزار ميليارد ريال است و مطالبات اين بانک هنوز به مرحله معوق نرسيده است.
مقدم درباره وضعيت ادغام تعاوني ورشکسته بهمن ايثار که سال پيش بانک مرکزي امور اجرايي اين موسسه ورشکسته را به دست اين بانک سپرد، گفت: بانک مرکزي در راستاي اجراي سياست ساماندهي بازار غير متشکل پولي، برخي از موسسات غير متشکل را جمع آوري و تعداد زيادي از آنها را نيز در موسسات ديگر ادغام کرد که يکي از آنها تعاوني بهمن ايثار بود که در مولي الموحدين ادغام شد.
وي ادامه داد: از زمانيکه امور بهمن ايثار به دست مولي الموحدين افتاد، تمامي سر و صداها و مشکلات ايجاد شده در بهمن ايثار رفع شد.
مقدم ضمن اشاره به اين نکته که به رغم آنکه مشکلات بهمن ايثار تمام شده است اما هنوز بخشي از مشکلاتي که به گردن موسسه مولي الموحدين افتاده، باقيست، گفت: بخشي از مشکلات ناشي از عدم پرداخت اقساط تسهيلات از سوي مشتريان بهمن ايثار است که به بانک ايران زمين منتقل شده است.
وي با بيان اينکه420 ميليارد تومان سپرده سپرده گذاران اين تعاوني اعتبار پرداخت شده است، اعلام کرد: ميزان تسهيلات اعطايي تعاوني اعتبار بهمن ايثار 3800 ميليارد ريال بوده است.
مديرعامل بانک ايران زمين در واکنش به اين سوال خبرنگار خبرگزاري موج که پرسيد: با توجه به اينکه بانک مرکزي به ازاي امتياز تبديل به بانک مولي الموحدين، تعاوني ورشکسته بهمن ايثار را به ايران زمين تحميل کرد؛ آيا اين مسئله به نوعي گرو کشي محسوب نمي شود و اينکه ايران زمين از بابت ساماندهي بهمن ايثار، چه ميزان زيان کرد؟ گفت: موسسات فاقد مجوزي که در سيستم پولي کشور دخالت مي کنند، بايد جمع آوري شوند ضمن آنکه نبايد درمان بازار پول کشور را به عنوان گرو کشي به حساب آورد.
وي اضافه کرد: بالاخره درمان بازار پول کشور هزينه دارد و اين طور نيست که اين هزينه ها به ما تحميل شده باشد بلکه پس از خاتمه کار، هزينه هاي انجام شده محاسبه و به ما پرداخت خواهد شد.
مديرعامل بانک ايران زمين با اعلام اينکه تا کنون اين بانک از بابت ساماندهي بهمن ايثار2 هزار ميليارد ريال هزينه کرده است، گفت:هر موسسه اي که به ساماندهي موسسه ديگر بپردازد، قطعا پس از حسابرسي و ارزيابي هاي انجام شده، هزينه هاي خود را دريافت مي کند.
وي در ادامه گفت: قرار است پس از بررسي حسابرس، هزينه هاي انجام شده براي ساماندهي بهمن ايثار در قالب خسارت به ما پرداخت شود.
وي در عين حال متذکر شد: تعدادي از شعب بهمن ايثار ملکي بوده است و اين شعب پس از ارزيابي بابت طلب موسسه مولي الموحدين منظور مي شود.
مقدم همچنين اعلام کرد: با انتقال حدود 28 هزار ميليارد ريال منابع موسسه مولي الموحدين به بانک ايران زمين، حجم منابع اين بانک به حدود 60 هزار ميليارد ريال يعني دو برابر ميزان فعلي افزايش خواهد يافت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن