تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804367169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد «الجزیره» بر فیلم «عصبانی نیستم» / «یک فیلم رئال است»


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
نقد «الجزیره» بر فیلم «عصبانی نیستم» / «یک فیلم رئال است»

نقد «الجزیره» بر فیلم «عصبانی نیستم» / «یک فیلم رئال است»
شبکه خبری «الجزیره» به تازگی در گزارشی، نقد یکی از منتقدان سینمای مصر را بر فیلم «عصبانی نیستم» منتشر کرده است.
به گزارش نامه نیوز، «امیر العمری»، منتقد سینمایی مصر، فیلم «عصبانی نیستم» ساخته «رضا درمیشیان»، کارگردان جوان ایرانی را یکی از فیلم‌های بحث‌برانگیز در ایران دانسته و نوشته است: «کارگردان جوان این فیلم به صراحت درباره‌ی شرایط سیاسی و اجتماعی ایران فیلم ساخته است اما اهمیت فیلم اساسا به توانایی کارگردان آن در اجتناب از سبک واقع‌گرایی و روایت مستقیم داستان برمی‌گردد.
«رضا درمیشیان» سعی کرده با استفاده از تکنیک مونتاژ، حرکت، نمایش سریع و متوالی تصاویر و بازی با سبک عادی روایت داستان، سبکی شجاعانه را برای انتقال مفهوم مورد نظر خود برگزیند.» شبکه‌ی «الجزیره» در ادامه‌ی نقدش بر فیلم «عصبانی نیستم» که در بخش پانورامای شصت‌وچهارمین جشنواره برلین به نمایش درآمد به موضوع فیلم اشاره کرده است که داستان نوید ، دانشجوی ستاره‌دار و اخراجی است که برای فراهم آوردن حداقل شرایط زندگی در رویارویی با بی‌اخلاقی‌های جامعه با خود تمرین می‌کند تا «عصبانی» نباشد و در تلاش است تا دختر مورد علاقه‌اش «ستاره» را از دست ندهد... و آورده است: «این چارچوب کلی داستان است، ما شبیه به این داستان را بارها دیده و شنیده‌ایم، اما آنچه به آن تازگی می‌بخشد این است که در فیلم ابعاد بسیار خاص و ویژه‌ای از داخل ایران به نمایش گذاشته می‌شود، در جامعه‌ای که روابط عاطفی خارج از ازدواج ممنوع است و برای شروع زندگی مرد موظف به فراهم کردن مسکن، وسایل زندگی، ماشین، پول و جشن‌های بسیار بزرگ و پرهزینه است که ممکن است برخی جوانان را به ارتکاب جرم وسوسه کند. هرچند قهرمان داستان (نوید) با وجود وسوسه‌های بسیار، بارها از ارتکاب این کارهای غیرقانونی ممانعت می‌کند؛ در حالی که فرصت‌های بسیاری در اطرافش وجود دارد و می‌تواند تمام مشکلات خود را با همکاری در یکی از این کارهای غیرقانونی برطرف کند.» در ادامه‌ی نقد منتقد مصری آمده است: «نکته دومی که فیلم را متمایز می‌کند، این است که با وجود اینکه موضوع فیلم داستانی لاینحل را روایت می‌کند و تقریبا افق امیدی پیش روی قهرمان داستان وجود ندارد و امکان برطرف شدن مشکل و خروج او از تنگنا بعید به نظر می‌رسد، اما فیلم جنبه سرگرمی و شوخی خود را در بسیاری از صحنه‌ها حفظ کرده است. با وجود اینکه «عصبانی نیستم» یک فیلم رئال است، اما رابطه‌ دو قهرمان اصلی در لایه‌ای از حس رمانتیک پوشیده شده و تا پایان فیلم این احساس میان دو قهرمان نمود دارد. نوید ابتدا به نزد یک روان‌پزشک می‌رود و از عدم توانایی خود در کنترل اعصاب و هیجاناتش شکایت می‌کند. همان‌طور که در فیلم می‌بینیم، نوید در محل کار خود کنترل خود را در برابر توهین‌های متعدد ریس‌اش از دست می‌دهد و با او درگیر می‌شود. روانپزشک برای او یک قرص می‌نویسد و به او توصیه می‌کند هرگاه عصبانی شد، این جمله را با خود تکرار کند؛ «من عصبانی نیستم» اما می‌بینیم که نوید در بیشتر موارد بعد از اینکه قرص را می‌خورد و عبارت‌ها را با خود تکرار می‌کند، باز هم عصبانی می‌شود و با طرف مقابل خود درگیر می‌شود. کارگردان فیلم هم در این سکانس‌ها با دوربین دستی تصویربرداری کرده تا به خوبی حالات نوید را به نمایش بگذارد. همچنین با استفاده از تکنیک‌ مونتاژ و نمایش سریع و همزمان تصاویر با موسیقی تند، حالت روان‌پریشی نوید را به خوبی نمایش دهد.» به گزارش الجزیره،« عنصر مکان به صورت جدی در فیلم «عصبانی نیستم» وجود دارد، به طوری که شهر تهران را با تمام مشخصاتش از جمله شلوغی خیابان‌ها، سر و صدا، آلودگی هوا و طبقات مختلف مردم به شکل امروزی‌اش نشان می‌دهد. تصویربردار این فیلم در ایجاد یک ترکیب تجسمی عالی همراه با حفظ تازگی تصاویر بسیار موفق بوده است. در تدوین هم می‌بینیم که با این تصاویر بازی زیادی شده، به طوری به نظر می‌رسد مخاطب آنچه را قهرمان داستان حس می‌کند، او هم احساس می‌کند و با بالا گرفتن بحران روحی قهرمان، موسیقی هم شدیدتر می‌شود. مسئول مونتاژ فیلم به خوبی توانسته میان صدا، موسیقی و تصاویر هماهنگی ایجاد کند و گویی فیلم از ذهن یک انسان خیال‌پرداز و معتاد به داروهای آرام‌بخش سرچشمه گرفته است. به گزارش ایسنا، در این فیلم، بازی دو قهرمان اصلی نوید محمد زاده در نقش نوید و باران کوثری در نقش ستاره به خوبی به چشم می‌آید. هم‌چنین کارگردان فیلم در ایجاد هماهنگی بازی این دو نفر بسیار موفق بوده، او توانسته از چهره آرام باران کوثری هم به خوبی در نمایش نقش «ستاره» بهره بگیرد.»



1392/12/20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن