تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804139478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی از طریق بازار سرمایه / تجهیز منابع خدمات سپرده گذاری الکترونیک می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اقتصاد مقاومتی از طریق بازار سرمایه / تجهیز منابع خدمات سپرده گذاری الکترونیک می شود تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت:بازار سرمایه در تجهیز منابع برای بازار اولیه، نقش موثری در اقتصاد مقاومتی دارد، از این جهت که مردم بتوانند سرمایه های خود را در قالبی شفاف و مطمئن در بنگاه های تولیدی که در بورس ها حضور دارند، سرمایه گذاری کنند.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا، حامد سلطانی نژاد با بیان اینکه در آن صورت از نظر سرمایه به کشورهای خارجی وابسته نبوده و بی نیاز می شویم، اظهار داشت: یکی از منابع عمده سرمایه در هر کشوری، سرمایه گذاری خارجی است که در کنار مزایا، معایبی دارد. برای مثال سرمایه خارجی ها قابل اتکا نیستند و نمونه آن را در بورس های خارج از کشور دیده ایم، که اگر تغییر در نرخ برابری دلار با سایر ارزها صورت گیرد، سرمایه ها از بازارهای سرمایه آن کشور خارج شده یا به صورت انبوه به سمت این بورس ها سرازیر می شوند.
وی تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی در بازار سرمایه ابتدا باید نگاه به سرمایه های داخلی و تجهیز منابع داخلی باشد و زمانی که بازار سرمایه با استفاده از منابع داخلی مستحکم شد، می توان فضا را برای سرمایه گذاری خارجی آماده کرد.
سلطانی نژاد افزود: البته وقتی سرمایه های داخلی در تولید بکار گرفته شوند، در بحث اقتصاد مقاومتی می توانند فعالیت های تولیدی را شکوفا کنند. بازار سرمایه هم به نوبه خود در بحث بازار اولیه ایفای نقش می کند و با ورود ابزارهای مالی جدید کمک بیشتری به تامین مالی فعالیت های تولیدی می شود.

** سامانه پس از معاملات سال آینده می آید
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار با اشاره به اینکه در حین انجام فعالیت ها به منظور راه اندازی سامانه پس از معاملات تعدادی پروژه های ملی و مهم پیش آمد که شرکت سپرده گذاری بر روی آن موارد متمرکز شد، خاطرنشان کرد: همین عوامل موجب شد تا راه اندازی سامانه پس از معاملات به سال آینده موکول شود.
وی اظهار داشت: سامانه پس از معاملات از حیث فنی آماده است، اما از دید بهره برداری قضیه متفاوتی است، زیرا کاربران باید با این سیستم کار کنند و با جزییات آن آشنا شوند.
سلطانی نژاد یادآور شد: هم کاربران داخلی شرکت سپرده گذاری و هم ذینفعان خارجی اعم از کارگزاران به یکسری هماهنگی، جلسه فنی و کارشناسی و اتخاذ تدابیر جدید برای هر کاربر به تناسب نیاز دارند. این تحولات در سال آینده اتفاق می افتد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون درصدد هستیم که کار را به اتمام رسانده و سال آینده سراغ ذینفعان خارجی می رویم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، سلطانی نژاد با اشاره به اینکه مشکل همیشگی در انتقال یک سیستم به سیستم دیگر، انتقال کامل اطلاعات قبلی است، گفت: در حال حاضر مجموع اطلاعات دارایی های مالی بازار سرمایه در شرکت سپرده گذاری و سامانه پس از معاملات ثبت شده است، از همین رو انتقال باید با وسواس انجام شود تا اطلاعات دچار خدشه نشود.
وی با اشاره به اینکه تکنولوژی ها هم متفاوت است، ابراز داشت: تکنولوژی سامانه قدیمی و جدید برای سامانه پس از معاملات با یکدیگر متفاوت است و در سامانه جدید از تکنولوژی روز استفاده می شود و یکی از مزایای آن امکان ارتباط گیری با انواع سامانه ها است.
سلطانی نژاد افزود: یکی از گلایه های موجود این بود که سامانه فعلی امکان تبادل اطلاعات با سامانه های مختلف ذینفعان بازار را ندارد، اما با بهره برداری از سامانه جدید، مشکلات ارتباط گیری با سامانه های دیگر کاملا برطرف می شود و کلیه خدمات در بازار سرمایه اندک اندک به سمت الکترونیک شدن پیش می رود.

** همه خدمات سپرده گذاری الکترونیک می شود
وی در خصوص امکان جدید شرکت سپرده گذاری نیز اظهار داشت: در راستای ارایه خدمات الکترونیک، به سهامداران، سامانه sert distro، امسال راه اندازی شد.
سلطانی نژاد ادامه داد: اگر سهامداران در اقصی نقاط کشور گواهی نامه سهام خود را نیاز داشته باشند، می توانند با مراجعه به مراکز پیشخوان احراز هویت شده و گواهی نامه صادر می شود و در نهایت یک کد منحصر به فرد از طریق پیام کوتاه برای آنها ارسال می شود و با آن کد وارد سایت سپرده گذاری شده و گواهی نامه سهام خود را دریافت کرده و در صورت نیاز پرینت بگیرند.
وی تاکید کرد: سهامداران برای کارهای خود یکبار و آن هم برای احراز هویت مراجعه می کنند، اما برای دریافت سایر خدمات دیگر نیازی به مراجعه نبوده و به صورت الکترونیک امور خود را انجام می دهند. بنابراین هر کس به هر دلیلی اعم از اصلاح مشخصات، انتقال قهری، انتقال قانونی یا گم شدن گواهی نامه نقل و انتقال سهام، می تواند پس از یک بار احراز هویت در مراکز پیشخوان منتخب که در سایت شرکت اسامی آنها اعلام شده، مراجعه کنند، هرچند مابقی امور به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.
اقتصام(1)9141**1558
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن