تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814745467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهدا وحدت را رمز پیروزی می دانستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهدا وحدت را رمز پیروزی می دانستند قم - ایرنا - پدرشهید حسین جهانگیریان گفت: شهدای گرانقدر دفاع مقدس ، وحدت کلمه میان مردم را رمز پیروزی بر دشمنان می دانستند لذا ما باید دنباله روی آنان باشیم.


به گزارش ایرنا، غلامرضا جهانگیریان با اشاره به ویژگی های آن شهید ابراز داشت: حسین دو دفترچه خاطرات از خود باقی گذاشته که با سیری در نوشته های او به یاد می آوریم که آن چه دل او با آن آرام و قرار می گرفت تلاوت قرآن کریم و بررسی در آیات و تفسیرهای آن بود.
وی افزود: عشق و علاقه به حضرت ولیعصر(عج) و رهبر کبیر انقلاب اسلامی،شرکت در نماز جمعه و جماعت،شرکت در دعای کمیل،راز و نیاز با خدا،خواندن نماز های یومیه و نماز شب،روزه داری،کمک به پدر و مادر و به دوستان و همسایگان و زیارت قبور شهدای بزرگوار اسلام از دیگر ویژگی های آن شهید بود.
وی ادامه داد: مطالعه کتاب های اسلامی به خصوص آثار شهید مطهری،ایراد سخنرانیهای اسلامی و ارشادی درانجمن اسلامی دبیرستان و برای جوانان محله،زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه(س)،راز و نیازها و گریستن های شبانه به درگاه پروردگار،علاقه مندی به مردان خدا همچون شهید دستغیب و آثار او دیگر ویژگی های شهید حسین جهانگیریان بود.
وی بیان داشت: شهدایی چون فرزندم همواره می خواستند که مردم مطیع رهبری باشند و از او اطاعت کنند و شهدا همواره از ما می خواستند که تمام کارهایمان بر اساس اعتقاد قلبی به خدا و توکل به او انجام شود.
جهانگیریان افزود: حسین همواره معتقد بود که نباید وحدت میان خود را از دست دهیم و با وحدت امت بیدار دل و تمام مسلمانان جهان است که پشت استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا به لرزه می افتد.
وی تاکید کرد: پسرم در وصیت نامه خود به همگان تاکید کرده است که مساجد به عنوان سنگرهای انقلاب را پر کنید، در نماز جماعت شرکت کرده و همچنین در نماز جمعه به عنوان پایگاهی عبادی سیاسی شرکت نمایید و به دنیا نشان دهند که دین از سیاست جدا نیست.
وی افزود: شهدایی چون حسین افتخار خود را در این می دانستند که در راه عقیده جهاد می کنند و شهادت را چون اسلحه ای مرگبار بر فرق دشمن فرو می آورند.
پدر شهید حسین جهانگیریان اظهار کرد: آموزش و پرورش کشور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگاه داشتن یاد شهدا نقشی اساسی دارد و علم بدون ایمان و فرهنگ اسلام ما را به انحراف اخلاقی می کشاند.
شهید حسین جهانگیریان 19 تیرماه 1346 در شهر قم چشم به جهان گشود.
او درسال 1360 تصمیم عزیمت به جبهه حق علیه باطل گرفت اما به دلیل کمی سن نتوانست به این پایگاه الهی برود.
او سه بار به جبهه اعزام شد و آخرین اعزام 22 خردادماه سال 62 صورت گرفت، ابتدا در اهواز و سپس در پاسگاه زید عراق به دفاع از میهن و دین خود پرداخت و سرانجام در تاریخ 12 تیر 1362 مصادف با 21 رمضان با زبان روزه در حالی که قرآن می خواند با برخورد خمپاره دشمن بعثی به سنگرش در آتش عشق الهی سوخت و به شهادت رسید.
7408/ 550/
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن