تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814263389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهتزاز پرچم فاطمي در قم احياي امر اهل بيت(ع) است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ اسفند ۱۳۹۲ (۱۸:۵۳ب.ظ)
آيت‌الله وحيد خراساني: اهتزاز پرچم فاطمي در قم احياي امر اهل بيت(ع) است يکي از مراجع تقليد گفت: پرچمي که براي حضرت زهرا(س) به اهتزاز در مي‌آوريد و مجالس عزاي فاطمي برگزار مي‌کنيد احياي امر آنهاست و جزايش هم دعاي معصوم(ع) است که هم با علم صورت مي‌گيرد و هم رد نمي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله حسين وحيد خراساني در جمع شهردار و مديران مجموعه مديريت شهري قم اظهار داشت: قم هنوز به طور کامل شناخته نشده است در حاليکه بزرگاني از نواب و ياران حضرات معصوم(ع) در اينجا دفن هستند.
وي افزود: امروز قم مهمترين مرکز نشر معارف شيعي و فقه اهل بيت(ع) است و حوزه علميه نجف را تحت الشعاع کمي و کيفي قرار داده است.
اين مرجع تقليد در ادامه با اشاره به حديثي صحيح‌السند از امام معصوم(ع) گفت: بر اين اساس هر کس بارگاه نوراني حضرت معصومه(س) را در قم زيارت کند بهشت بر او واجب مي‌شود.
وي افزود: اين روايت نشان مي‌دهد که آن حضرت آبرويي خاصه نزد خداوند دارد که زيارت قبرش موجب واجب شدن بهشت خواهد بود.
اين مرجع تقليد با بيان اينکه کار شما سعادتي عظيم است عنوان داشت: بايد کاري کنيد که اين توفيق الهي يعني خدمت به شهر کريمه اهل بيت(ع) را محفوظ نگاه داريد.
وي ادامه داد: اسم شما در اين دفتر ثبت شده، جايي که اکسير اعظم است ولي مهمتر آن است کاري نکنيد که اسمتان را قلم بگيرند بنابراين بايد مقدماتي را در اين زمينه تحصيل کنيد.
آيت‌الله وحيد خراساني با اشاره به آياتي از قرآن خاطرنشان کرد: خداوند به پيامبرش مي‌فرمايد «قُل لا أَسئَلُكُم عَلَيهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِي القُربى‏»؛ حضرت محمد(ص) که عصاره 124 هزار پيامبر پيشين است ظهور کرد تا بشريت را به حيات برساند و اگر ايشان نبودند و اسلام وجود نداشت ما هيچکاره بوديم؛ ايشان بودند که همه ملت‌ها از جمله ما ايرانيان را از گرداب هلاکت نجات دادند و کلمه توحيد را جاري ساختند و موجب شدند باب معرفت‌الله به روي ما باز شود ولي با اين حال مي‌فرمايند اجري از شما نمي‌خواهم جز مودت اهل بيتم.
استاد برجسته حوزه علميه با بيان اينکه حضرت فاطمه(ص) اقرب الخلق به پيامبر اکرم(ص) بودند گفت: بنابراين با مودت به سيدة نساءالعالمين مي‌توانيم اجر رسالت را بپردازيم.
وي تصريح کرد: عمر انسان مي‌گذرد و آنچه باقي مي‌‌ماند قدمي است که در راه محبت به اهل بيت(ع) و فرهنگ تشيع برداشته مي‌شود.
آيت‌الله وحيد خراساني افزود: اگر مي‌خواهيم حضرت علي(ع) در شب اول قبر و هنگام مرگ بر بالين ما حاضر شود و دستمان را بگيرد براي ترويج نام همسرش، فاطمه زهرا(س) و بيان مظلوميت ايشان کاري انجام دهيم.
اين مرجع تقليد با تاکيد مجدد بر اينکه مديران شهرداري قم بايد قدر اين مسئوليت را بدانند که در شهر کريمه اهل بيت(ع) خدمت مي‌کنند گفت: براي موفقيت در کارهايتان هر روز مقداري قرآن تلاوت کنيد و ثواب آن را به امام عصر(عج) هديه بدهيد.
وي خاطرنشان کرد: در روايتي از امام صادق(ع) مي‌خوانيم که فرمودند «رحمه الله من احياء امرنا» که بدان معناست هر کس امر اهل بيت(ع) را احيا کند مشمول دعاي آن حضرت قرار مي‌گيرد؛ پرچمي که براي حضرت زهرا(س) به اهتزاز در مي‌آوريد و مجالس عزاي فاطمي برگزار مي‌کنيد احياي امر آنهاست و جزايش هم دعاي معصوم(ع) است که هم با علم صورت مي‌گيرد و هم رد نمي‌شود.
آيت‌الله وحيد خراساني در پايان تاکيد کرد: امسال بايد دو برابر گذشته نسبت به احياي فاطميه و نام حضرت زهرا(س) در قم تلاش کنيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن