تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819423138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طراحی صحنه هیپوفیز اشاره به متن نمایش دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: طراح صحنه نمایش "هیپوفیز":
طراحی صحنه "هیپوفیز" اشاره به متن نمایش دارد
"منوچهر شجاع" گفت: طراحی صحنه نمایش "هیپوفیز" اشاره مستقیم و ظریفی به متن دارد.


به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر گفت: معتقدم، طراح صحنه چندین وظیفه دارد که مهم ترین تکلیف آن این است که باید زیبا، کاربردی، اطلاع رسان و در عین حال هر قدم با مفهوم اثر باشد.

وی افزود: این مولفه در نمایش "هیپوفیز" که نمایشنامه اش از دختر یانکی به "هیپوفیز" تغییر کرده است صادق است، چرا که در طراحی آن سعی شده به واسطه بزرگی و رنگبندی صحنه، تا حد ممکن به نشانه هایی از مکانی که قصه در آن می گذرد -یک آپارتمان آمریکایی و دو همکار مجله- اشاره شود.

شجاع در ادامه اذعان کرد: در عین حال سعی کرده ام تا ترکیب صحنه چشم نواز و زیبا باشد. همچنین در راستای پیشبرد کار تلاش کرده ام ورود و خروجها و وسایل اصلی که به ایجاد میزانسن کمک می کند و بقیه المان ها به واسطه بازیگر و متن در برداشتن قدم های یاری کننده باشد.

طراح صحنه نمایش "هیپوفیز" تاکید کرد: من در طراحی صحنه شلوغی که برای دور کردن ذهن تماشاگر از رویدادهای نمایش باشد، و یا شلوغی بصری را به دلیل از بین بردن تمرکز مخاطب، نمی پسندم .

شجاع همچنین ادامه داد: طراحی صحنه به عنوان یکی از مهم ترین عناصر ارتباط بصری یک نمایش در بدنه تئاتر است ولی از بیرون در مقاطع مختلف و جایگاه های گوناگون -مدیران فرهنگی- آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نمی گیرد و به میزان اهمیتش به آن بها داده نمی شود و به ندرت گروه هایی هستند که به طراح صحنه به عنوان یک عنصر ضروری نگاه کنند.

وی در پایان خطاب به برنامه ریزان و مدیران فرهنگی اظهار کرد: نگاه مدیران است که می تواند نگاه دیگر افراد را به این شاخه هنری تغییر دهد. نمونه این اتفاقات در ساخت و سازها و آرشیو هاست که بسیار ضعیف است و در شکل جشنواره ای به عنوان آخرین عنصر مورد توجه از آن نام برده می شود.

انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 703]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن