تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813376848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاي همايش راهکارهاي بهينه‌سازي مصرف سوخت در دانشگاه يزد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ اسفند ۱۳۹۲ (۲۰:۵۹ب.ظ)
برگزاي همايش راهکارهاي بهينه‌سازي مصرف سوخت در دانشگاه يزد همايش راهکارهاي بهينه سازي مصرف سوخت با حضور رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي يزد در دانشگاه اين استان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج و به نقل از روابط عمومي دانشگاه يزد، در اين همايش رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي يزد گفت: اتاق بازرگاني کشور علاوه بر بخش‌هاي بازرگاني، صنعت و معدن بر اساس مصوبه ي مجلس شوراي اسلامي در سال1390 بخش کشاورزي را نيز شامل مي‌شود؛ چراکه صنايع و کشاورزي وابسته به هم هستند و هم از لحاظ بحث اشتغال و هم ارزش افزوده و توليد ملي مورد توجه هستند.
وي افزود: در بحث گلخانه‌ها مردم يزد شيوه ي گلخانه‌اي را در سال 44 تا 46 در شهرهاي جيرفت کرمان و يکي از شهرهاي اهواز بنيان گذاري کردند و در بخش کشاورزي پيشرفت‌هايي را داشته‌ايم ولي هنوز از کشورهاي ديگر عقب هستيم.
قمي تصريح کرد: ديدگاه‌هاي ما در بخش کشاورزي هنوز حالت سنتي دارد و بايد صنعت و معدن را وارد کشاورزي کنيم تا پيشرفت‌هاي بيشتري در اين زمينه به دست آوريم.
وي اظهار داشت: اساتيد دانشگاه ها و متخصصين اين امر بايد با حمايت‌ها و ارايه پيشنهادهاي خود به بخش کشاورزي کمک کنند تا پيشرفت‌هاي بخش کشاورزي هم مانند بخش‌هاي صنعت و معدن تسريع شود.
قمي با تاکيد بر اينکه ما سوخت را بهينه مصرف نمي‌کنيم گفت: اگر مصرف خانگي ما امروزه به همين منوال ادامه پيدا کند طبق برآوردي که انجام شده در سال 2025 وارد کننده گاز خواهيم شد، در صورتي که ما در دنيا از لحاظ توليد سوخت در رده دوم قرار داريم و به همين دليل دانشگاهيان، استادان، دانشجويان، سازمان جهادکشاورزي و اتاق بازرگاني در اين رابطه بايد حمايت و کمک کنند تا روش صحيح مصرف کردن را به مردم بياموزند.
وي در پايان خاطر نشان کرد: اهميت اين موضوع به قدري است که در ابلاغيه اقتصاد مقاومتي که توسط مقام معظم رهبري ابلاغ شد در چند بند آن درباره بحث بهره وري و استفاده بهينه سوخت اشاره شده بود و از جمله بخش‌هايي که دستور داده شده است مورد حمايت قرار گيرد بخش کشاورزي است.
در ادامه الساندرو آماديو نماينده سازمان توسعه صنعتي سازمان ملل در ايران در خصوص اصول گلخانه‌ها و گرمايش و سرمايش گلخانه‌ها و استفاده بهينه از انرژي گفت: به دليل اينکه گاز در کشور ايران ارزان‌تر از کشورهاي ديگر است گلخانه‌داران مي‌توانند نهايت استفاده را براي توليد بهتر ببرند.
وي در ادامه ي رهنمودهاي خود را براي توليد محصول بهتر و مصرف انرژي کمتر در گلخانه‌ها ارائه و مدل‌هاي کارآمد در اين زمينه را معرفي کرد و در پايان به پرسش‌هاي حاضران پاسخ داد.
لازم به ذکر است؛ اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي يزد با همکاري دانشگاه يزد، موسسه ي آموزش عالي امام جواد(ع) و سازمان جهادکشاورزي استان يزد، اتحاديه ي گلخانه‌داران استان يزد و سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي استان يزد و همچنين سازمان توسعه ي صنعتي ملل متحد اولين همايش راهکارهاي بهينه‌سازي مصرف سوخت در بخش کشاورزي "گلخانه‌ها" را در دانشگاه يزد برگزار کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن