تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815552921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خدمات و برکات اوراق وقف برای همه مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
خدمات و برکات اوراق وقف برای همه مردم است
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه توزیع اوراق وقف دعوت به خیر است،گفت: ثمرات و خدمات اوراق وقف متعلق به تمام مردم است و سازمان اوقاف تنها ناظر این امر است.
به گزارش  خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران  حجت الاسلام و المسلمین محمدی در نشست خبری پایان سال در پاسخ به پرسشهای خبرنگاران پیرامون امضای تفاهم نامه با سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت : انعقاد تفاهم نامه با سازمان های مرتبط با سازمان اوقاف از جمله برنامه های این سازمان است که سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری به جهت وجود مساجد و حسینیه های متعدد و همچنین حدود 950 بقعه متبرکه میراثی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه امامزادگان میراثی مورد توجه مردم قرار دارند، گفت: در این امامزادگان موظفیم براساس قوانین و ضوابط میراثی و وقفی عمل کنیم.

حجت الاسلام محمدی افزود: این تفاهم نامه با نظرات کارشناسی و فنی کارشناسان دو سازمان آماده شده و براساس مسائل حقوقی ، شرعی و قانونی تهیه شده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری پیرامون اوراق وقف ، با بیان اینکه طرح اوراق وقف سال گذشته به مجلس پیشنهاد و پس از تصویب مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفت ، تصریح کرد: اوراق وقف، زمینه ساز وقف جمعی و مشارکت آحاد مردم در سنت حسنه وقف است .

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه برخی بر این باورند که وقف متعلق به اقشار مرفه و سرمایه دار است ، گفت: انتشار اوراق وقف، امکان وقف برای مردم با هر درآمدی را فراهم می کند که با تصویب مجلس و صدور مجوز از سوی بانک مرکزی و با بهره گیری از تجربیات دیگر دستگاه ها و نظرات کارشناسان اقدام به عرضه این اوراق کردیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام اینکه این اوراق از حداقل مبلغ 100 هزار تومان طراحی شده است ، گفت: این اوراق توسط بانک ملت و درقالب عقد صلح ارائه می شود که سازمان پس از جمع آوری این مبالغ و سرمایه ها ، اقدام به ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در گام نخست خواهد کرد .

وی در تشریح نحوه انتخاب نیت برای اوراق وقف افزود: با مشورت و همفکری با مجموعه وزارت بهداشت و درمان کشور ، 3 موضوع ؛ سرطان ، سکته های مغزی و قلبی و عروقی پیشنهاد  شد که با توجه به اولویت و نیاز کشور ، موضوع درمان سرطان انتخاب شد و براساس نظر کارشناسان در فاز نخست، 100 میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان، برآورد هزینه شده است.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: ثمرات و برکات اوراق وقف متعلق به مردم است و سازمان اوقاف براساس وظیفه سازمانی خود، مبنی بر حمایت و مدیریت موقوفات ، مردم را به این کار خیر و خداپسندانه دعوت می کند و روند ساخت بیمارستان را مدیریت خواهد کرد.
انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن