تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816216720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استرس شغلی احتمال ابتلا به افسردگی را در زنان افزایش می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استرس شغلی احتمال ابتلا به افسردگی را در زنان افزایش می دهد همدان-ایرنا- کارشناس بهداشت محیط بیمارستان فاطمیه همدان گفت: استرس شغلی و انجام کارهای سخت احتمال ابتلا به افسردگی، دیابت، بیماری های قلبی عروقی، اسکلتی و فرسودگی را در زنان افزایش می دهد.


ˈزهرا نامی فردˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین احتمال سقط جنین در زنان بارداری که استرس های شغلی بیشتری دارند نسبت به دیگران بالاتر است.
وی اظهار داشت: زنان در محیط های کاری همواره در معرض استرس و فشارهای عصبی هستند و همین امر باعث بروز اختلالات خلقی دو قطبی و افسردگی در آنان می شود .
وی ادامه داد: خلق افسرده یا احساس غم و اندوه ، از بین رفتن علایق ،کاهش و یا افزایش وزن ، کاهش یا افزایش خواب ، بی قراری و کندی روانی – حرکتی ، خستگی ، فقدان انرژی ، احساس گناه ، ناتوانی در تفکر و عدم تمرکز در تصمیم گیری و زیاد شدن غیبت از محل کار از جمله نشانه های بروز افسردگی در این افراد است .
وی عنوان کرد: نقش زنان با توجه به ظرافت و حساسیت آنها در پذیرش نقش های همسری و مادری، موضوعی قابل توجه است و سلامت جسم و روان شاغلین زن در مدت اشتغال به کار ( ٣٠ سال کارکرد) هم برای حفظ کارایی آنها و هم برای افزایش بهره وری سازمان از اهمیت خاصی برخوردار است .
وی اضافه کرد:جمعیت زنان شاغل در سراسر جهان در بخش های خدمات و صنعت رو به افزایش است و زنان نسبت بالایی ازکارگران شاغل در بخش خدمات و مراقبت های بهداشتی را تشکیل می دهند.
وی بیان کرد:آنها در معرض مخاطرات ایمنی و بهداشت حرفه ای بیشماری قرار دارند که شامل بیماری های مربوط به کار از قبیل اختلالات ماهیچه ای – اسکلتی ،بیماری های قلبی - عروقی ،روان تنی و اختلالات بهداشتی – روانی ،سرطان شغلی و بیماری های تنفسی و سایربیماری هایی هستند که بوسیله عوامل شیمیایی ایجاد می شوند.
وی ادامه داد:مشکلات خاص سلامت زنان شاغل می تواند از موقعیت هایی نظیر فشار روانی کار ، فرسودگی مزمن ، پیری زودرس و سایر عوامل موثر بر وضعیت روانی – اجتماعی و سلامت آنها ناشی باشد.
وی با اشاره به پیامدهای منفی اشتغال مادران برای فرزندان نیز گفت: غیبت مادران از سه تا شش سالگی روی کودک تاثیر منفی می گذارد و باعث می شود که کودک دجار شک و بدبینی نسبت به دیگران شود و گاه بر اثر ارتباط محدود با مادر به شب ادراری و بدخوابی مبتلا می شود .
وی افزود: کودکستان و مهدکودک نمی توانند جایگزین های خوبی برای خانواده باشند و مربیان نیز نمی توانند جانشین خوبی برای مادران باشند.
وی با اشاره به اثرات مثبت اشتغال زنان نیز افزود: مشارکت زنان در تصمیم گیری ها باعث می شود از حالت انفعالی خارج شده و به صورت فعال در اجتماع حاضر شوند.
وی همچنین اشتغال زنان را باعث افزایش آگاهی و بینش اجتماعی آنان و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و رشد و استقلال فکری وروحی آنان دانست.
وی اضافه کرد: اشتغال به کار زن موجب کمک به اقتصاد خانواده ،کمک به شادابی و سلامت روانی و جلوگیری از افسردگی در اثر بیکاری ویکنواختی زندگی روزمره و استفاده از اوقات فراغت و جلوگیری از آسیب پذیری اجتماعی در اثر فقرو نیاز مالی می شود.
7530/576
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن