تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803078247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رده هفتم شرکت های سرمایه گذاری بورسی به بهمن رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رده هفتم شرکت های سرمایه گذاری بورسی به بهمن رسید تهران - ایرنا- مدیرعامل سرمایه گذاری بهمن گفت: این شرکت در پایان سال مالی منتهی به آذر ماه 1392 به لحاظ ارزش بازار در رده هفتم شرکت های سرمایه گذاری پذیرفته شده در بورس قرار گرفته است.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا، حجت الله انصاری با اشاره به برگزاری مجمع عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری بهمن در پایان سال مالی منتهی به آذرماه 92 ، افزود: این مجمع به منظور تصویب صورت های مالی و تقسیم سود نقدی برگزار شد که در این مجمع، این شرکت 80 درصد از سود محقق شده خود معادل 400 ریال به ازای هر سهم را میان سهامدارانش تقسیم کرد.
مدیرعامل بهمن گفت: با توجه به گردش مناسب پرتفوی بورسی شرکت در دو سال گذشته و تاثیر آن بر سودآوری، سود خالص ˈوبهمنˈ در سال مالی 92، از رشد 154 درصدی نسبت به سال مالی 91 و افزایش 36 درصدی در سال 91 نسبت به سال مالی 90 برخوردار بوده است.
وی در خصوص ترکیب درآمدهای شرکت در دوره مالی مذکور هم به رشد 189 درصدی سود حاصل از فروش سهام و رشد 56 درصدی در آمد حاصل از سرمایه گذاری ها اشاره کرد.
در این مجمع بازدهی سهم با بازدهی شاخص مورد مقایسه قرار گرفت که براین اساس اعلام شد بازدهی سهام شرکت با احتساب 240 ریال سود تقسیمی شرکت در مجمع اسفند ماه 1391، حدود 145درصد طی دوره مالی گذشته بوده است؛ در حالی که بازدهی شاخص بورس طی این دوره 143 درصد بوده است.
مدیرعامل ˈوبهمنˈ به خالص ارزش روز دارایی های شرکت در این دوره اشاره کرد که با رشد 106 درصدی به 2.384 ریال به ازای هر سهم افزایش یافته است، البته این عدد تنها با در نظر گرفتن ارزش روز دارایی های بورسی شرکت محاسبه شده است؛ چنانچه ارزش روز سرمایه گذاری های غیربورسی نیز برآورد گردد خالص ارزش روز دارایی های شرکت نسبت به عدد مذکور بسیار بیشتر به دست خواهد آمد.
لازم به یاد آوری است که مجموع بهای تمام شده 2,307,307 میلیون ریالی سبد سرمایه گذاری های بورسی در پایان سال مالی منتهی به 30 آذرماه 1392 شامل 32 درصد صنایع فلزات اساسی، 17 درصد شیمیایی، 17 درصد خودرو و قطعات، 14 درصد واسطه گریهای مالی و 20 درصد سایر صنایع است. کل ارزش بازار سبد سرمایه گذاری های بورسی شرکت سرمایه گذاری بهمن نیز در پایان سال مالی منتهی به 30 آذرماه 1392 برابر 4،217،122 میلیون ریال بوده است.
اما انصاری در اشاره به پرتفوی غیربورسی این شرکت نیز اضافه کرد: 17 درصد از بهای تمام شده سرمایه گذاری های شرکت از ارزش 477.861 میلیون ریالی برخوردار بوده که عمده این سرمایه گذاری ها مربوط به شرکتهای کارگزاری بهمن (مالکیت96درصدی)، شرکت سرمایه گذاری آوین (مالکیت100درصدی)، شرکت لیزینگ آریادانا (مالکیت 85درصدی)، شرکت توسعه ساختمانی بهمن (مالکیت 98 درصدی) و شرکت بافکار (مالکیت 94 درصدی از طریق شرکت توسعه ساختمانی بهمن) است.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری بهمن از دیگر اقدامات مهم شرکت در دوره مالی مذکور به منظور افزایش شفافیت را تمرکز سرمایه گذاری های بورسی شرکت و در نتیجه امکان مدیریت بهتر این دارایی ها عنوان و اضافه کرد: براین اساس شرکت سرمایه گذاری بهمن سهام بورسی و غیربورسی موجود در شرکتهای پوسته ای خود را به شرکت اصلی منتقل کرده که در این راستا اقدامات لازم در جهت واگذاری این شرکت ها در جریان است که یکی از این شرکتها در مراحل نهایی واگذاری است.
لازم به ذکر است این شرکتها فاقد هرگونه نیروی انسانی هستند و هزینه ای از این لحاظ در آنها انجام نمی شود.
در پایان این مجمع تاکید شد که با توجه به ترکیب مناسب پرتفوی بورسی شرکت و نیز در اختیار داشتن شرکتها و دارایی های غیربورسی با ارزش افزوده مناسب، روند روبه رشد و با ثباتی در سالهای آینده برای سودآوری شرکت پیش بینی می شود.
اقتصام(1)9141**1558
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن